Vespa-Ciao.NL
:: Carbagerun 2016 brommereditie

Home Forums Meetings & evenementen Overige meetings & evenementen Carbagerun 2016 brommereditie

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Noetiepoerker26
    Topic starter

Heeft er nog niemand op het forum plannen om hier aan mee te doen? Lijkt me echt super tof, ik kwam dit net tegen op facebook. 😀

Route
      De route is elk jaar anders. In 2016 gaan we richting het Zuiden. De inschrijving gaat open op donderdag 10 december 2015 om 20.00 uur. Het evenement gaat plaatsvinden van 22 t/m 26 augustus 2016.
      Omdat we dit keer richting het zuiden gaan zal de startplaats ook wat meer richting het zuiden liggen: de Evenementenhal in Venray. Vervolgens ziet de route er als volgt uit:
      – Dag 1: Venray – Malmedy (via Duitsland naar België)
      – Dag 2: Malmedy – Sarreguemines (door Luxemburg naar Frankrijk)
      – Dag 3: Sarreguemines – Vogezen (pittige route met de finish in deze Franse bergketen)
      – Dag 4: Vogezen – Juragebergte (een klein stukje Zwitserland in de route)
      – Dag 5: Juragebergte – Lyon
      Een prachtige route door maar liefst 6 verschillende landen (Nederland, Duitsland, België, Luxemburg, Zwitserland en Frankrijk).

Deze road trip gaat niet om snelheid, wel om handigheid en creativiteit! Elke dag ontvang je leuke opdrachten voor onderweg waarmee je punten kunt verdienen. Deze opdrachten zorgen er voor dat je in de meest bizarre situaties terecht komt die je normaal gesproken nooit meemaakt. De opdrachten gaan je sterke verhalen opleveren die je over tientallen jaren nog vol enthousiasme zult vertellen. Er zijn met the Carbage Run interessante prijzen te winnen, maar het doel van de run is toch echt lol maken. En lol maken doe je niet alleen, alle Carbage runners helpen elkaar onderweg en je zult zowel onderweg als ’s avonds op de finishlocaties vele nieuwe vrienden maken.

Vespaatje
      Donateur

Ik zit nog te twijfelen 😉

Hmmm:

De Brommer
        Aan the Carbage run kun je niet zomaar met elke brommer meedoen.
        Het moet een oud barrel zijn. Je trouwe tweewieler moet aan de volgende eisen voldoen:
        – Dagwaarde van max. 500 Euro
        – Niet jonger dan bouwjaar 1998
        – Maximaal 2 wielen
        – Minimaal WA verzekerd
        – De brommer moet voorzien zijn van een kenteken
        – Maximale cilinderinhoud is 49,9 cc
        – Aanhangers zijn niet toegestaan
        – De brommer moet voldoen aan alle wettelijke eisen voldoen.

Noetiepoerker26
        Topic starter

Dat dacht ik ook al, en icm de heuvels is dat niet het allerbeste wat je kan overkomen (of een extra grote poelie meenemen :p)

Ik zat al te denken om mee te doen met de trike (dat is in ieder geval origineel) maarja dat mag dus ook niet.

speedbuxy
          Bijdrager

Ging er al vanuit dat het in 2016 richting het mooie en warme zuiden gaat.
            Ik zeg daarom ik volmondig ja voor deze editie8)
            En die 50cc zou ik me niet zo druk om maken, want hun halen echt de boel niet los om het te controleren.
            Maar hun moeten het natuurlijk wel in de reglementen zetten gezien in de meeste landen 50cc vereist is voor een brommer.
            Maar durf te wedden dat er een hoop met grotere boring rijden.

Wilk1985
            Moderator

In principe komen al onze brommers er wel voor in aanmerking hoor, geen mens zal (kunnen) controleren of bijvoorbeeld een C24 van 1998 of van 2004 is.

Vario lijkt me wel echt een must 🙂

niemand
              Donateur

Lijkt me wel heel leuk om mee te doen, gewoon de superbravo een variokitje erop en ju.

Ook gunstig dat de startlocatie dit jaar in venray is, dus voor mij niet eerst 150 km naar het noorden rijden om vervolgens weer naar het zuiden te rijden.

De Brandweer
                Bijdrager

Dit vind ik nou helemaal niks he, echt gehyped. Voor de mannen die wel gaan veel plezier gewenst.

VespaAvanti
                  Donateur

Wat gaat het kosten en wie gaan SERIEUS dit jaar?

Vespaatje
                    Donateur

Wat kost het?
                      Het inschrijfgeld bedraagt 149,- Euro per deelnemer/brommer.
                      Inschrijven gaat in teamverband. Een team moet uit minimaal 2 deelnemers bestaan.

Ook kun je bij ons je overnachtingen op the Carbage run Camping boeken.
                      Dit is een simpele (maar wel hele gezellige) camping op de finishlocatie.
                      Campingpassen zijn te boeken voor 49,- Euro per persoon en hiervoor krijg je 5 overnachtingen.

Daarnaast bieden we nog een retourservice aan voor 99,- Euro per brommer.
                      De retourservice is voor als je het niet zitten om het hele eind weer terug te rijden op de brommer.
                      Met de retourservice brengen wij je brommer weer terug naar Nederland en kun je deze een week na de run ophalen waar we begonnen zijn: Venray.

speedbuxy
                      Bijdrager

Het word wel ieder jaar wat duurder…
                        @Stephan
                        Ik heb (zoals je weet) zitten wachten op deze zuider editie, dus ik wil er echt graag voor gaan.
                        Maar moet dan toch wel minstens een clubje van 4 man worden.
                        (en dat zal helaas wel weer een probleem worden:|)

Noetiepoerker26
                        Topic starter

Dat kostenplaatje schrikt mij dus ook af. Ik en een paar vrienden hadden dus al bedacht dat we in de lente gewoon richting Frankrijk rijden en dan zien we wel waar we uitkomen (al wil ik wel graag nog een keer naar des Gorges du Verdon toe), dan bespaar je je een hoop geld en wordt het nog wat avontuurlijker 😛

Eggie
                          Bijdrager

Heb me zojuist met een kameraad ingeschreven.. Alleen nog op zoek naar een brommertje, ik weet nog niet of t een Vespa wordt!

sprockles
                            Bijdrager

Goedenavond,

ik zag op het forum dit bericht over de Carbagerun.

Is hier nog steeds interesse voor en zoeken er nog mensen. Ik ben namelijk al sinds eind december op zoek naar mensen die meewillen of die ik enthousiast kan maken maar tot op heden is het nog niet gelukt via diverse kanalen. In de zoektocht kwam ik dit bericht tegen.

Mocht er nog serieuze interesse hebben, dan kunnen we misschien nader tot elkaar komen. Ik heb zelf serieuze interesse om nog steeds te gaan. Woonplaats is natuurlijk geen probleem lijkt me aangezien we toch in Venray moeten starten.

Heb mezelf al goed lekker gemaakt maar helaas degeen waarmee ik eerst het plan had laat niets meer van zich horen wat dit betreft.

De groep van 4 man bijvoorbeeld is dat nog gelukt? Of is er anders nog misschien een plek over in een team voor iemand die mee op avontuur wil. Voor zover bij mij bekend is de inschrijving nog niet vol of gesloten. Dit zou ik natuurlijk wel zo snel mogelijk willen doen of afgerond willen hebben.

Ik hoor graag van je/jullie.

Met vriendelijke groet

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.