Home › Forums › Meetings & evenementen › Overige meetings & evenementen › Camper
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 9 maanden geleden door Tonni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juni 2006 om 22:28 #166571
Gisteren een camper gekocht!
Vorig jaar hadden we een Berlingo gekocht en hier een bed in gemaakt,dat ging allemaal wel,maar het was wel behelpen natuurlijk,het blijft een klein wagentje.
Ik zit nu dus al weken op internet te zoeken naar een fatsoenlijke Chevy Van.
Alleen zijn de wagens op camperkenteken vrij duur,voor een Van op camperkenteken je een stuk meer als een gewone Van op grijs kenteken.
Het nadeel van grijs kenteken is dat de belasting zo’n 400 tot 480 euro per kwartaal is,ze lopen namelijk allemaal op gas of diesel (gelukkig maar want zuinig zijn ze niet!)
Voor camperkenteken is dit bedrag niet per kwartaal,maar per jaar,das dus beter.Maar,het kan nog beter als je een belastingvrije camper vind op LPG!
Het is een 5,7 liter v8 motor en hij loopt bij rustig rijden 1 op 4.En die heb ik dus gisteren gehaald,helemaal naar Texel,want daar stond ie,vanaf Eindhoven,pfff.
Maar het was de moeite,het is een ouwe ambulance zoals je kan zien op de foto,die rare lampen en zoeklichten op de voorste raamstijlen doen het ook nog!
De sirene doet het trouwens ook!Het is een g30 versie,zeg maar de cargo versie van de g20,die je het meest ziet (die op Japie z’n site is ook een g20)
Hij heeft dus wat zwaardere vering en assen e.d.Technisch is het busje prima,motor,bak e.d. zijn ok.
De buitenkant heeft wel aandacht nodig,de voorschermen zijn aardig krokant aan het worden en de lak is ook niet mooi meer.
De buitenkant ga ik samen met een vriend opknappen,de onderste helft van de Van wordt zwart en de bovenkant blijft wit.
De grill is verroest en wordt ook zwart.
De extra lampen gaan eraf.Binnen gaat mijn vriendin nieuwe gordijnen maken en de kastjes e.d.verven,op de vloer komt zwart/wit geblokt zeil.
Verder nog wat andere speakers erin e.d.
Ook zit er een wasbak in,een koelkast en gasfornuis.
Er zit zelfs vloerverwarming in voor als je in de winter wil kamperen!Nou goed,genoeg te doen de komende tijd dus!
Groeten!
Bastiaan
22 juni 2006 om 22:33 #170998[thumb=datas/thumbs/45-img_0193.jpg]45-img_0193.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/45-img_0194.jpg]45-img_0194.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/45-img_0195.jpg]45-img_0195.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/45-img_0196.jpg]45-img_0196.jpg[/thumb]
22 juni 2006 om 23:16 #170999ik zie dat hij kwa elektronice goe dis mejgegaan :O cd spelertje en leuke boxsjes enne een tv

vet dingetje
23 juni 2006 om 11:09 #171000vet gruwelijk man, zo’n ding wil ik ook 😉
23 juni 2006 om 13:02 #171001Tof ding! Bagage dump je onder het bed?
Bed is zeker royaal te noemen!Mn pa heeft een transporter laten ombouwen, is ook wel geinig, ik ga er ook mee naar de meeting.
Maareh, 1 op 4:( Het is dus LPG maar is dat zo goedkoop dan?
edit: postcount 666:duivel
24 juni 2006 om 00:40 #171002
Nice!!!
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.