Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)
- Dit onderwerp bevat 503 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 10 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 mei 2013 om 22:43 #525979
Mooie snelheid hoor, ik houd je met deze snelheid niet eens bij. Ik had ook graag een Leo SP eronder ipv de Giannelli om te kijken of hij daar ietsje meer aan top zal krijgen, maar vind het ook wel best deze cruise snelheid. Zie ik ook eens wat meer van de omgeving en zullen de Duitse Groene mij ook niet zo snel bekeuren.
Ik heb trouwens geen passende spiegel meer kunnen fixxen. Hopelijk kunnen ze dat door de vingers zien.
22 mei 2013 om 22:45 #525980Ik hoef dus niks meer mee te nemen lees ik wel:P
@Jelle
Brandstof is daar gemiddeld even duur want de wegen belasting zit bij Duitsers voor een deel erin verrekend.
Maar Duitsers hebben idd wel euro 100 zoals Crullie aangeeft.22 mei 2013 om 23:25 #525981Haha Andree, lijkt er haast op he! Onderdelen genoeg alweer zeg!
Nou, blok er onder vandaan, niks gevonden qua bijgeluid. Wel ontdekt dat mn cartertje een klein beetje lekt bij een gedurafixt hoekje.
Aangezien ik niet weet waarom (straks laat het los ofzo), schon wieder ein unterschiedlichen motor zusammen gebaut.Hoffentlich wird diese durchhalten, weill ich habe genug davon..
Beoogde setup nu alsnog SE met 42 Polini, Leo SP, 12/12 @66, en een vario met 10,75 vertanding en 100mm schijven.
Kijken of dat blok nu misschien toch ineens normaal wil lopen, aangezien ik er niets vreemd aan kan ontdekken.
Ontsteking en carb. veranderd, nieuwe pakkingen, we gaan t zien.( Anders ram ik een varioset onder mn witte oldtimer en ga ik origineel rijden!)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 mei 2013 om 23:57 #525982Ik denk dat ik ook maar echt niks mee neem, want volgens mij ben ik de enige die met poeli de boel gaat (proberen) bedwingen:lol
Maar de uitspraak 3 maal is scheepsrecht gaat bij Vespa meestal wel vaak op dus grote kans dat de SE ~ 42mm alu combo morgen goed loopt
23 mei 2013 om 00:03 #525983Zal ik anders een snaartje en extra vario bij het lijstje stoppen. Kan jij ook nog eens met vario-overbrenging gaan rijden Buxy. 😀 Daarbij lees ik dat je sowieso met een blokje gaat wat genoeg vermogen heeft. Ik denk zelfs dat je met jou mono overbrenging sneller optrekt dan mijn Harz-buffeltje met vario. Het is ook bijna origineel qua setup, maar had van deze Avionic toch wel wat meer vermogen onderin verwacht. Dus Tonni als jij op de old-timer met vario gaat rijden kunnen we mooi samen van de omgeving genieten. 😀
23 mei 2013 om 00:42 #525984Ik heb geen flauw idee hoe de evo met poeli zich daar staande gaat houden.
Maar heb op zich wel goeie hoop gezien wiel renners de klimmen niet als stijl betitelen maar enkel lang.
Dus dan kom ik waarschijnlijk wel in m,n koppel
23 mei 2013 om 05:40 #525985Jelle :
Haal jij geen benzine in Duitsland dan (is daar toch goedkoper), ik wel namelijk…( kwartjes pooier ) 🙂
Ik heb het liever allemaal alvast geregeld.
Tanken kost altijd een heleboel tijd bij sommige vespa rijders.23 mei 2013 om 06:52 #525986We zijn maar met zn 11-en he…. (en mijn jerrycan is al onderweg naar flennie’s place)
Ben vandaag maar eens m et de Harz brommer naar mijn werk, conclusie:-bel gaat er weer af, lijk net de kerstman
-optrekken is prima
-snelheid is helaas veelste hoog, ik schat 75 km/u (misschien toch ook maar een standaard uitlaatje meenemen?)Moet alleen een iets kleiner sproeiertje in en een luchtfilter op en dan is hij weer superrrrr
23 mei 2013 om 09:20 #525987Blokje loopt weer, ga nu even een uitgebreide testdrive maken. Hopen dat hij het allemaal doorstaat.(a)
Edit:
Zo net even een testrondje gedaan. Hij loopt best aardig, alleen op top valt hij zomaar uit, wanneer je kan langzamer gaat slaat hij in 1x weer aan en rijd hij gewoon goed??
Ik heb nu:
41 Polini
Bewerkt carter elek.
13.13 met sproeier 63
Vario 11,5, 100 schijven 7,7 gram.Ik had het nu eens met lichtere rollers proberen zien wat hij dan doet. En weer ff de CDI omwisselen.
Hij moet wel echt goed lopen wil ik die kan op gaan, heb namelijk geen zin in gezeik daaro..
Mijn moeder zei ook ”Wanneer jij niet mee gaat, gaat de Golf ook niet mee” Er staat dus ook wel enige spanning op:con
23 mei 2013 om 10:33 #525988mischien wat raar, maar wens iedereen veel plezier 😉
23 mei 2013 om 11:31 #525989@florian heb je al een andere carb geprobeerd? Is je benzineslangetje nog goed? Zit je carb goed vast? Ik vermoed dat daar ergens het probleem ligt namelijk…
23 mei 2013 om 11:38 #525990@ Florian: dat heb jij al vaker gehad he.. CDI of spoelen/ontsteking, moet wel..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...23 mei 2013 om 12:02 #525991Heb net even lichtere rollen gemonteerd. Meteen even een rondje gedaan, geen uitvallen o.i.d.
Het is niet dat hij stotterde ofzo, wanneer ik 5 seconden volgas gaf bam! uit.. hij rolt natuurlijk geen verder en even later sloeg hij weer aan en reed hij gewoon weer goed.Heb wel meerdere CDI’s en spoelen liggen. De spoelen zijn sowieso goed (zijn geen limbo spoelen)
Ik zal nu even benzine halen om vervolgens nog ff +- 30km te rijden en dan gaan we het zien.
Top ligt op 55 GPS, lekker cruizen dus:D
23 mei 2013 om 12:08 #525992wellicht een breukje in de kabels van de spoelen naar de cdi, het klinkt namelijk naar hetzelfde probleem als ik destijds met mijn mix heb gehad.
23 mei 2013 om 12:58 #525993Ga maar uit van het volgende ;)!
Doordat je volgas rijd zal je vliegwiel iets meer trillen wellicht dat hij dan net kortsluiting maakt met een draadje kijk even of er niks bloot ligt. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.