Vespa-Ciao.NL
:: Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 504)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Ik ben zojuist de schuur af wezen speuren voor reserveparts. Dit leek mij wel handig om mee te nemen:

– Spiegel nieuw (Neem hem eerst los mee denk ik, mocht er veel politie rond rijden dan monteer ik hem alsnog)
      – 2x nieuwe binnenband CIAO, heeft er iemand toevallig eentje voor Citta mee? deze heb ik helaas niet
      – 2x ventieldopjes (Waarmee je autoventielbanden op kan pompen met fietspomp
      – 4x universele kabels
      – 2x Buislampje
      – Achterklok olie

Ik neem sowieso een bewerkt 41mm blokje mee als backup. @Buxy: Het is denk ik nooit verkeerd om de SE mee te nemen. Is de ruimte ook niet lijkt mij.

EDIT: @Jelle: Wat voor stuur heb jij op de Grillo zitten? Is dat een Puch stuur?

Das een batavus stuurtje van bv de VA serie

speedbuxy
      Topic starter

@Jelle
        Zal straks daar even over mailen.

@Batty
        Denk dat die regel net zoals hier in Nederland is komen te vervallen toen we scooters kregen.

@Martino ~ Florian
        Ja speed gaat sowieso mee dat stond al vanaf het begin op mijn programma:thumb
        Evo hangt nu onder de Citta en heb hem net gestart met Gianelli city puffer, en was starten en lopen:thumb
        Dus die zingt het de Harz toer vast wel uit:thumb

Jelle
        Moderator

De trappers zijn daar volgens mij wel verplicht, maar ze kunnen me wat. .
          Trappers gaat me toch echt te ver

Ja mij ook hoor, dan voeren ze me maar af:lol

Ik heb net vandaag nieuwe dure stepjes gekocht. Het is wel goed…

Tonni
          Moderator

@ Maarten: zou kunnen, geen idee.
            Ik heb verder nog niets aan mijn brommer gedaan, ik vind echt geen motivatie en heb totaal geen zin om te sleutelen, afstellen en testen.
            Ik heb dus niks rijdends, laat staan reserve.

Ik zie het dan ook somber in qua weersvoorspelling en (eigen)spirit.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martino
            Moderator

Oei T, jij zit met hetzelfde probleem als hier. Weinig sleutel plezier momenteel. Toch heb ik wel zin in een mooi toerritje straks en zal ik weer een glimlach hebben wanneer ik op de brommer zit. Vandaag ben ik vrij dus ga de Ciao zo maar eens compleet opbouwen. En voor jou geld toch dat je alleen het motorische gedeelte nodig hebt?

Zorg dat je wat rijdend hebt gezien de rest ook allemaal reserve onderdelen mee neemt kan je eventueel hier ook nog uit putten. Van mij mag je in ieder geval de spullen gebruiken die ik extra meeneem. Zo zal ik ook in ieder geval een extra vario meenemen. Waarvan deze naaf Jelle bijvoorbeeld al weer eens terug naar huis geholpen.

Tonni
              Moderator

Ik heb net een blok in elkaar geramd, en er mee gereden.
                Dit was weer eens een rijdende vibrator, en dus ligt er nu weer onder vandaan.

Ik geef een ander blok nu nog een kans, en als dat ook niks rijd, dan kijk ik wel of ik morgen nog zin heb.
                Eigenlijk ben ik er al weer helemaal zat van.

speedbuxy
                Topic starter

@Tonni
                  Misschien doet het je deugt dat ik vandaag ook van 1 tm nu heb liggen sleutelen:|
                  Ik dacht hem even af te bouwen, maar had beter de hele dag op m,n luie krent kunnen blijven zitten want was m,n dag blijkbaar niet.
                  (update in de perso volgt tzt wel, maar ga nu eerst eten en dan met de voetjes omhoog chillen)

@Jelle
                  Check de site voor bed info.
                  http://www.harz-heksenketel.nl/index.php?paginaid=11
                  Foto,s en al staan erbij;)

Tonni
                  Moderator

Het 2e blok is uiteraard ook weer iets mee… Nog niet gevonden wat, een bijgeluid alsof ie ter plekke kapot loopt, maar hij rijd wel gewoon door.

Whatever, misschien morgen nog ff en anders pech.

Nog ff voor de vorm: wie neemt wat allemaal mee? Dan hoeft niet iedereen met hetzelfde aan te komen.

Florian
                    Moderator

Got to be kidding me..
                      Gisteren de vario afgesteld paar kleine rondjes in de straat, ’t liep allemaal zeer netjes.
                      Vandaag dus de rest van de Citta in elkaar sleutelen (1300uur begonnen, 1900 uur klaar) zal ik even een uitgebreide testdrive houden loopt hij ineens hartstikke bagger. Ik tilde het achterwiel op en gaf gas toen viel hij plots uit. Daarna startte hij enkel nog op de choke?? En liep hij wat schokkerig stationair.. Dacht dat zal wel een een warmloper geweest zijn.
                      42 Alu gedemonteerd, geen beschadigingen. Had sowieso geen nieuwe pakkingen dus denk pak ik het 41 Polini blok. Deze doet ook zwaar fucked up.. skeer stationair, uitvallen, bwoapen..

Ik heb veranderd:

– CDI
                      – Sproeiers 61 tot 66
                      – verschillende bougies
                      – Met/zonder luchtfilter
                      – Verschillende ontstekingen

Kan morgen enkel nog de bougiekabel (Ik heb nu een NGK race geval) veranderen en een andere carburateur proberen (Deze is helemaal gereinigd)

Moet zeggen dat ik er HELEMAAL klaar mee ben.. Hoop dat ik morgen het probleem vind maar ik ben er bang voor eerlijk gezegd:(

Wat een ^#^#&$^#%@%!$#&@*#&# Hoerentyfus brommers..

(Ik ga nu eerst sporten om mijn frustraties kwijt te raken)

Jelle
                      Moderator

Ik neem niet teveel mee, ga er gewoon vanuit dat alles heel blijft…
                        -bougie
                        -zooitje sproeiers
                        -zadel (heb niet 100% vertrouwen in mijn eigen laskunsten)
                        -platte en kruiskop schroevedraaier
                        -sleuteltje 8/10
                        -slot
                        -extra 42mm zuiger (je weet het nooit)
                        -verschillende rollen
                        -gaskabeltje

En als er iets anders stuk gaat, helaas pindakaas (dan ga ik daar van de natuur genieten)

Afstellen doe ik trouwens gewoon vrijdagavond (heb met wat er nu onder zit slechts 100m. gereden namelijk)
                        Neemt er nog iemand een doppie 24 mee?

Batty
                        Donateur

Zo de brommer is klaar er was 1 klein dingetje het gas kabeltje bleef hangen en de decompressie deed het niet dus dan maar de bougie dop er af vonkt hij via mijn hand door en het blok blijft lopen is geen fijn gevoel.
                          Maar ja het loopt morgen nog wat afstellen met wat rollen en klaar is Kees .
                          Ik neem mee.
                          Olie
                          Benzine
                          Kabels
                          Binnen band
                          Banden lichters
                          Pomp
                          Bougie
                          Snaartjes
                          Sproeiers
                          Ductape
                          En wat klein gereedschap.

Jelle
                          Moderator

Haal jij geen benzine in Duitsland dan (is daar toch goedkoper), ik wel namelijk…

Crullie
                            Donateur

Ik haal zeker in Duitsland de bezine, rongehalte (klopvastheid) is daar nogal hoger als hier in Nederland.
                              Er is zelfs Ron 105 te koop bij sommige benzine pompen, vind mijn blokje heel fijn met een beetje extra mengolie =)

Neem ook wat reserve kleinspul mee met wat gereedschap.

TICKLING BARN

Martino
                              Moderator

Hey Tonni,

Het zat vandaag met sleutelen bij mij ook niet echt mee, maar misschien dat ik je morgen wel wat kan komen bij staan en kunnen we samen wat doen aan de brommers? Mijn ervaring is dat ik dan wat meer motivatie heb en dingen vanzelf gaan en is altijd een stuk gezelliger.

Lijstje reserve onderdelen;

-Varionaaf 1:11,5 vert.
                                -Variokoppeling 100mm schijven (Iedereen rijdt toch met 100mm schijven?)
                                -Aantal setjes rollen/gewichten
                                -Extra v-snaartje
                                -Citta binnenband(voor Florian)
                                -Gaskabel
                                -Decokabel
                                -Remkabel
                                -Bougies
                                -Tyrewraps
                                -Olie
                                -Sleutel 36/32
                                -Bougiesleutel
                                -Wil morgen nog een reserveblok in elkaar draaien

VespaAvanti
                                Donateur

Wat een tegenslagen hier allemaal zeg!
                                  Hier ook wat gedoe wat inmiddels opgelost is.
                                  Na de Sluis tot Strand zat er wat speling op me achterwiel, losgelopen bout dacht ik, komt goed. Kijk ik vandaag is de complete uitgaande as van mn naaf plus de spievertanding in mn enige setje mintgroene 10-spakers naar zn grootje:(
                                  Wielen er uit, mintgroene 4-spaaks er in met jawel, SuperBravo banden, andere uitgaande as in het naafje ( kon ik het zaakje gelijk ff goed schoonmaken van binnen) en klaar issie weer.
                                  Vond hem wel wat snel gaan voor Duitsland dus er zit nu een cityploffert onder, hij wil alleen geen stap harder dan 55/60 op het tellertje, weet niet wat de rest kwa snelheid doet maar zal de Leo SP meenemen voor de zekerheid, ik ben dr klaar voor in ieder geval:thumb

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 504)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.