Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)
- Dit onderwerp bevat 503 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 10 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 mei 2013 om 18:00 #525942
Het word trouwens dit weekend best tyfus weer:boos:kots:(
Hoop dat het nog een beetje bijtrekt, zou anders wel fuckt up wezen..http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Wernigerode/4105044
En juist die dagen dat wij er zitten valt er veel regen en is ’t koud.
20 mei 2013 om 18:15 #525944Lekker de wollen sokken aan dus :lol
Is er al wat bekent over vertrek tijden en waar te verzamelen om op gepikt te worden ?
TICKLING BARN20 mei 2013 om 22:42 #525946@Florian
Weers voorspelling heb je momenteel niks aan, want vanochtend stond er op die site bv nog 11mm regen voor zaterdag en nu weer 3mm en mark my words morgen staat er weer wat anders:lol
We zitten namelijk in bepaald weers front waar de weers mannen en vrouwen niks mee kunnen dus 1 dag van te voren is pas accuraat.
Maar echt mooi voorjaar weer word het helaas niet dat is al wel zeker:(@Crullie
Ik heb bij Maarten thuis aan gedragen maar heb daar weinig feedback op.21 mei 2013 om 01:36 #513430Dag Heren van het hoge noorden,
Ik zal even mijn feedback plaatsen. Spullen eerder brengen is altijd mogelijk natuurlijk. Dit spreekt voor zich en betreft tijd heb ik een soort open huis. Jullie zijn welkom. (Crullie ik pm je mijn adres in ieder geval) Ik zit helaas weer met een Harz brommer waar ik te laat van start ben mee gegaan. Veel zit weer tegen en heb nog klein grut nodig om hem af te maken. Donderdag ben ik vrij en hoop dan ook een lopende brommer te hebben. Afstellen komt dan de vrijdag nog even voor vertrek of in Duitsland zelf. Ik was van plan om sowieso wat reserve onderdelen mee te nemen waaronder een variosetje. Dus hoop niet al te vroeg te vetrekken de vrijdag? In ieder geval zal Avanti nog Weert-Heerenveen-Groningen moeten rijden. Ik laat het vooral van Avanti afhangen wat hij schappelijk vind om in Grunn te zijn?
Het is zelfs mogelijk om dichter bij het station af te spreken als dat voor Speedbuxy’s broer beter uit komt. De Meikermis is afgelopen dus die drukte heb je niet meer en de markt is er wel mocht je broer nog intresse hebben.
21 mei 2013 om 09:07 #525949Heb net vernomen dat Stephan vanuit Zwolle vertrekt. Dit scheelt sowieso al een uurtje of 2.
Wat ik in gedachte had:09:30 Verzamelen bij mijn huis. Inladen etc..
10:00 Vertrekken uit Heerenveen richting groningen
10:45 Aankomst Groningen (Martino’s crib)
11:30/12:00 Vertrek Groningen
16:00/17:00 Aankomst The Harzzz..De tijden zijn erg ruim genomen dus we zullen vast eerder arriveren bij de eindbestemming.
21 mei 2013 om 09:41 #525948Heel fijn

Heb er vreselijk veel zin in en heb mooi weer bestelt 8)
TICKLING BARN21 mei 2013 om 10:50 #522222Die vertrektijden lijken mij prima

Alleen nog even de vraag voor Andree of hij een witte kentekenplaat voor de aanhanger heeft, ik heb er natuurlijk wel een maar daar hebben we niks aan:lol21 mei 2013 om 12:46 #525951Hulp gevraagd:
Heeft iemand van jullie een idee wat een knappe v snaar is, ben namelijk helemaal klaar met GATES en dat is helaas het enige wat ik hier in de buurt kan kopen.(Heb er wel al 1 gehaald voor Duitsland, maar ben bang dat deze ook na 1 toerdag kapot is).En is er bij jullie in de buurt een shop die dat merk (dus niet gates) verkoopt en zou je er dan 1 voor me willen halen voor in Duitsland? Ik heb een 13×1075 nodig (13×1077 mag ook).(uiteraard bij voorkeur een niet getande riem)
21 mei 2013 om 13:49 #525952@Martino
Ik heb evt altijd nog een plug and play speed engine mee.
(mits de evo morgen z,n test ritje glansrijk gaat door staan)
En m,n broer brengen we na aankomst bij jou wel even met de golf naar een schappelijk plek want de caddy in en opladen qua kar gaat toch wel even in beslag nemen.@Avanti & Florian
Witte kenteken plaat is aanwezig
Vertrek tijd moet een uurtje later want m,n broer heeft ook reistijd om hier te komen.En even een algemene huis huishoudelijke mededeling:!
In Duitsland schijnt een spiegel en bel op de brom verplicht te wezen.
Ik ga hier geen agentje in spelen, maar realiseer wel dat als je daar bekeurd word dat het ook meteen cash gelapt moet worden.21 mei 2013 om 14:02 #525953Spiegeltje zit er al op:

Moet alleen nog ff een bel kopen…Maar volgens mij, mogen ze daar geen bekeuring voor geven als je brommer voldoet aan de Nederlandse regelgeving(en een spiegel is volgens mij niet verplicht bij ons)!
21 mei 2013 om 15:01 #525955Ja volgens mij ook, maar mijn Duits is te slecht om welles nietes met een evt eigenwijze Duitse agent te gaan spelen.
21 mei 2013 om 15:01 #525956Helaas moeten wij ons aanpassen aan de Duitse wet en regelgeving. Herinner je de verplichte winterbanden in Duitsland bijv. eens. Toch staat die spiegel niet geheel onaardig op je Grillo en een bel schroef je er zo op en af. Wat is er eigenlijk met je stepjes gebeurt? 😀 Weet je trouwens zeker dat die maat v-snaar zo groot moet zijn? Mijn Grillo brug en Si brug hebben dezelfde lengte en ik heb nog wel nieuwe snaren hiervoor op voorraad? 13×1115-1125 voor 90mm schijven bijv.
@ buxy; Wanneer je het mee kan nemen vooral doen. Volgens mij wilden er meer personen een compleet reserve blokje mee nemen. Ook ik wil nog een extra blok in elkaar zetten mocht de tijd er zijn. Weliswaar niet getest dan. Verder lijkt mij een extra gaskabeltje ook niet onverstandig. Die van mij is zowaar weer eens geknapt na jaren trouwe dienst.
@ Tonni; Ik had ook nog even gekeken naar dekens en sjorbanden, maar had ik die sjorbanden niet bij jou in de auto laten liggen? Ik heb deze in ieder geval niet extra meer liggen mochten we straks alles opbinden op de kar.
21 mei 2013 om 15:23 #525957Zo spiegeltje net gefikst moest er wel even draad tappen en een spiegel van de oldtimer motor vespa lenen.
@ Tonni ik ga op jou ouwe gele trouwe stalen ros , ik heb hem van mijn broertje geleend.
Vanavond even de boel overzetten en dan is de boel er wel klaar voor.21 mei 2013 om 15:33 #525959@martino,
Grillo en Si brug schelen helaas 2,5 cm qua lengte, want Si snaren heb ik genoeg…(en vind de SI kappen ook mooier dan de grillo kappen, maar helaasn het past niet)
De 1075 is echt de maat voor 90mm schijven.@iedereen, neemt iedereen wel z’n groenekaart, kentekenpapieren, rijbewijs en ID/paspoort mee!
@Buxy, wat is er allemaal wel en niet in het huisje aanwezig? (moeten we zelf handdoeken, slaapzakken etc meenemen?)
21 mei 2013 om 15:50 #525960Hey, zijn trappers ook niet verplicht in Duitsland ik kan me nog herinneren dat bij de eerste toertjes die wij organiseerde dat alle Duitsers met trappers reden.
Wat hier toen nog voor wat komische taferelen veroorzaakt doen ze die vergaten bij stoepjes. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.