Vespa-Ciao.NL
:: Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 504)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Topic starter

Ja wat dat aan gaat zijn wij al de mindere generatie want mijn moeke is met haar vriendin ook op de brom naar Italie of Oostenrijk geweest.
      (die Tomos heeft ze nu nog, of meer weer want hij heeft 25+jaar bij haar buur jongen door gebracht)

Maar om onze reputatie veilig te stellen lijkt dit me ook nog steeds erg leuk om dit jaar te ondernemen:thumb
      (deel melders lijst vult ook al leuk:thumb)
      http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=30994

Crullie
      Donateur

Sorry, was even een lang weekend er tussenuit :lol

Maar het ophalen van de golf van de Moeke van Florian gaat niet lukken, kameraad zijn auto die mij zou brengen is de motor van vast gelopen, is dus nu op zoek naar een andere auto.
        Kan dus nu niet met zekerheid zeggen dat ik de golf kan ophalen.
        Verder lijkt het mij makkelijker om vanuit Leeuwarden met de caddy langs Heerenveen te gaan, is korter, kost minder tijd en geld.
        Tonni’s voorstel om een bus te huren waar alles in past lijkt mij ook wel een goed idee, als we maar een oplossing vinden om op tijd iedereen in Groningen te krijgen voor de grote reis.

Hoe dan ook we komen er wel uit. :thumb

TICKLING BARN

speedbuxy
        Topic starter

Crullie :
          Verder lijkt het mij makkelijker om vanuit Leeuwarden met de caddy langs Heerenveen te gaan, is korter, kost minder tijd en geld.

En dan? want ik kan de Golf toch moeilijk op sleep touw nemen:lol
          En een bus huren is misschien een optie, maar Stephan valt bv daar al buiten gezien die niet in de situatie zit of zat dat ie iets zou moeten huren, dus denk ook niet dat ie daar nu wat voor voelt.

Daarnaast gaf ik al aan dat 6personen gewoon super krap word.
          En de 1 mag 6 broms in de caddy krap vinden, ik vind het te krap om met 6man in een bus te zitten.
          Daarnaast is de 200 euro huur genoeg om de complete brandstof kosten van de caddy en golf te kunnen dekken.
          (en dan heb ik het nog niet eens over hoeveel z,on bus gaat slurpen)

Ik denk dat ik dan maar gewoon met Stephan in de caddy ga, want wil wel beetje normaal kunnen zitten.
          (En daarnaast ben ik ook al meer dan 100% bankroet dus kan die extra kosten ook niet dragen)

VespaAvanti
          Donateur

Wat een gedoe zeg allemaal, als iedereen nou eens wat eerder was gaan nadenken:lol
            Omdat ik eerst samen met Danny vanuit hier thuis zou rijden was ik kwa vervoer klaar, nu haakte Danny af dus moest er een oplossing komen.
            Ik ga niks betalen aan de huur van een bus, ik rijd nu al vanaf hier naar Leeuwarden op eigen kosten en weer terug, met mijn Mercedes is dat al 65 euro heen en terug.
            Als ik een aanhanger mee neem word dit 75 euro vanwege het extra brandstofverbruik, ik wil hem best meenemen als dat geld maar verrekend word, want ook ik ben platzak met deze aanpassing van de reiskosten (vanwege uitval Danny).
            Met 6 man in een bus sluit ik me bij Andree, aan, dat is echt TE krap.

Ik kan mischien wel de Mercedes Vito van mn Baas lenen, hier passen easy 6 broms en 5 man in, mischien ook nog wel 7 broms.
            Als ik deze zou vragen hoef ik geen poen om naar Leeuwarden te rijden, dat moet ik toch met hetzelfde verbruik (Vito of mijn Mercedes verbruikt beide hetzelfde)

Mischien is dit een optie?
            Verbruik is 1 op 10 op diesel…
            Moet er dus wel bij zeggen, kan hem MISCHIEN lenen, zou ik morgen moeten vragen…

Tonni
            Moderator

Wat eerder gaan nadenken is niet echt het probleem hoor.. Vanuit hier zouden we met de Transporter met Gerard, maar daar hoor je niks van, dus moet je een alternatief bedenken.

Het is altijd een probleem vanuit deze hoek met vervoer. Niet alleen vervoersmiddelen, maar ook chauffeurs. Vrijwel niemand uit deze hoek die vaker toert, heeft een rijbewijs, laat staan vervoer.

Ik vind het aanbod van Florian’s moeder voor die golf echt heel aardig, maar het is mij te veel gedoe om dat ding op en neer te halen.
              Ik ga mijn rode Ciao niet zo opgepropt met 5 andere broms in de Caddy proppen, dan maar een trut, maar ik wil dat niet.

Verder zijn de financiën ook wederom een issue, ik heb ook geen dikke centen over.
              Ik zal me sowieso verder niet meer inzetten voor een bus, omdat men hier toch niets in ziet.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Batty
              Donateur

Pfff wat een gedoe allemaal.
                Is vervoer regelen nu echt zo moeilijk.

Florian
                Moderator

Florian! :
                  Sorry voor als ik er overheen heb gelezen, maar heb je ook een linkje naar het huisje wat wij gaan huren?

En als we al serieus over reserveren gaan praten dan moet er ook al serieus over het vervoer gepraat worden, minstens zo belangrijk lijkt mij:D

Don’t blame me:con:D

Nee zonder gekheid.. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en we moeten toch met zijn allen een oplossing zien te vinden.
                  Het is puur dat mijn moeder werken moet vrijdag en maandag anders was er vast was anders te regelen geweest (bv. zij vrijdag de auto brengen, en dat Tonni of crullie hem maandag weer terug zou rijden) Helaas is dit ook geen optie:(

Het is niet dat een busje niks is, maar ik moet mij ook aansluiten bij de rest.. Door omstandigheden ben ik op dit moment ook even platzak dus €200,- extra lappen zie ik ook niet erg veel in.

Moet eerlijk zeggen dat ik het ook allemaal even niet meer weet..

VespaAvanti
                  Donateur

Het kan heel makkelijk, maar dan oordeel ik nu puur op gevoel want weet niet of onderstaand genoemd kan voor Tonni.
                    Als ik het goed begrijp moet er vervoer komen voor 7 man en 7 brommers en de brommers moeten ruimte hebben (zo ook de bagage):

Andree en ik in de Caddy met aanhanger, als iedereen dan 7,50 euro lapt voor zijn brommer plus eventuele bagage (zeer schappelijk lijkt me) dan zijn Adree en ik ook gedekt kwa extra vebruik en kunnen wij eventueel nog kleine stukjes omrijden om brommers en bagage te verzamelen.

En de overige 5 man met Tonni in de auto, weet niet wat hij momenteel rijdt maar als die kosten door 5 man gaan is dat altijd te betalen (al zou het 1 op 8 op benzine zijn in het extreemste geval)

KLAAR:D
                    Of denk ik nu te makkelijk?

Florian
                    Moderator

Met 5 man in een normale personenwagen of met 6 man in een busje maakt dan ook geen flikker uit.
                      Word namelijk erg ERG krap dan..:con

Misschien dat ik een maatje van mij wel zo gek kan krijgen om de Golf naar Groningen (centrum/Martino) te rijden. Dan moet hij vanaf hier opgehaald worden. En hij moet dan vervolgens af gezet worden bij het station. Zou mooi zijn wanneer hij dan studenten OV heeft anders moeten we ook nog zijn treinkaartje vergoeden.

@Tonni: Wanneer je over €200,- praat, neem ik aan dat dit heen en terugreis is?

Tonni: ja ik schat dat het zo’n 400 km rijden zal zijn ofzo, enkele reis? Mijn Audi doet ongeveer 1:7 bij ‘normaal’ gebruik, dus dan ben je dat zomaar kwijt. Ik vind dat dus ook niet echt een hele goede optie..

Tonni
                      Moderator

Ik weet niet hoe ver het rijden is vanaf hier, en ik wil op zich best met mn eigen auto rijden, maar dat ding is echt niet zuinig hoor..
                        Ik denk dat we dan ook zomaar 200 euro brandstof kunnen gaan lappen.
                        Kortom dan zit je nog net zo met het kostenplaatje.

Overigens zijn we met 6 man totaal volgens mij, juist omdat Gerard niet mee gaat (al heel lang niks van gehoord immers)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Jelle
                        Moderator

Heeft niemand dan het telefoonnummer van Gerard, anders moeten jullie hem even bellen(misschien is hij deze toerrit wel compleet vergeten)

speedbuxy
                          Topic starter

Okay om dan wat knopen door te hakken, ik denk dat het vervoer van de broms dan maar gewoon met de caddy icm de aanhanger moet plaats gaan vinden.
                            Das de makkelijkste en goedkoopste optie.

Dan blijft alleen het personen vervoer over.
                            Ik zie evt hiervoor nog een oplossing, maar dat moet ik morgen dan eerst overleggen.
                            Want ik zou m,n broer kunnen proberen te porren het te doen en dan kost het ons enkel 2x een enkeltje Grunn ~ Leeuwarden.

Om samen te vatten.
                            Ik rijd de vrijdag met m,n broer en m,n brom en verdere bepakking richten Heerenveen. Daar gooien we de brom en bepakking van Stephan en Florian in de caddy of op aanhanger.
                            Stephan stapt dan in de golf van Florians moeke en m,n broer in de caddy om zo richting grunn te vertrekken.

Daar bedanken we m,n broer en geven hem geld zodat hij op de trein weer terug naar huis kan.
                            (iets van 14 euro kost dat geloof ik)
                            Als wij maandag weer terug gaan bel ik op een gezette tijd m,n broer weer en dan pakt hij de trein weer richting grunn en doen we hetzelfde proces opnieuw, alleen dan terug naar Hoerenveen of ik bedoelen Heerenveen:D
                            Wat een strak plan als zeg ik het zelf:thumb😀

@Stephan
                            Schilt jou ook nog 2x30km rijden:thumb

Martino
                            Moderator

Er zijn al heel veel opties voor de noorderlingen aan gedragen. Het maakt mij niet uit welke optie we nemen ik pas me hier volledig op aan en vind alles best zolang we maar een mooi toertje kunnen rijden straks.

Florian
                              Moderator

Dat is een goed idee Andree:thumb
                                Hopen dat je broer hier mee akkoord gaan want dan is het eindelijk geregeld.

Het is dan de bedoeling dat Stephan de mercedes dropt bij ons in de straat?

speedbuxy
                                Topic starter

Martino :
                                  Het maakt mij niet uit welke optie we nemen ik pas me hier volledig op aan.

Okay dat word dan in de kofferbak:lol
                                  Want enige punt wat mij nog wat stak is dat m,n bepakking in de kofferbak moest terwijl ik dit persoonlijk liever op de achterbank heb.
                                  Dus pak van m,n hart dat dit ook rond is:thumb😀

@Florian
                                  Nee ik zat meer aan jullie voortuin te denken maar dat word idd misschien wel wat krap:lol

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 504)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.