Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)
- Dit onderwerp bevat 503 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 10 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 mei 2013 om 07:55 #506165
Bedankt voor het meezoeken Rizla
Enkel de bovenste is nog maar 3 maanden lid van marktplaats (ben laatst genaaid met een Evo engine:boos) Dus daar pas ik nu gewoon voor.De tweede is mij gewoon te duur, ik heb zelf ook nog wel een Malossi/Polini voorvario extra dus deze is niet noodzakelijk.
Bij nader inzien zoek ik ook gewoon een origineel setje in de hoop dat deze koppeling minder geleden heeft als vele andere.10 mei 2013 om 08:03 #506164Daar heb je ook weer gelijk in. Afspreken vindt ik altijd nog de beste optie.
10 mei 2013 om 10:19 #507078Florian! :
@Buxy: Kun jij anders (met de brommers die je hebt) eens passen en meten om te zien wat er in de caddy past? Anders staan we de 24e vol goede moed in Groningen maar passen er maar 5 in i.p.v. 6:D6broms moet wel lukken al zal daar wel redelijk voor gesleuteld moeten worden qua stepjes en evt uitlaten of misschien zelfs een voorwiel.
Maar zoals de telling nu staat zijn we zelfs met 7 man.1-Me
2-Stephan
3-Florian
4-Martino
5-Tonni
6-Crullie
7-GerardNou heb ik van laatst genoemde al een tijd niks meer vernomen op zowel msn als forum.
Dus misschien dat eruit gezocht kon worden hoe dit ervoor staat? want 7broms word tricky in de Caddy.10 mei 2013 om 11:09 #506718Over het vervoer: Zou mooi zijn als hier nog opties bij konden worden gevonden/bekeken.
Ik ben namelijk echt niet van plan om met mn Ciao te gaan ‘proppen’ of hem half uit elkaar te sleutelen!
Zes of zeven Ciao/Citta in een Caddy proppen lijkt mij dan ook geen echt goede optie?Ook zouden we dan alsnog ergens bij elkaar moeten komen om dat überhaupt te kunnen doen?
We wonen nou niet bepaald bij elkaar in de straat..Ik heb een aanvraag uitstaan voor het huren van een busje, ik wacht sowieso even af wat dat zou gaan kosten.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 mei 2013 om 12:22 #506682Het meest voor de hand liggend en makkelijk is natuurlijk om een busje te huren. Ik begreep alleen van Florian om de kosten laag te houden zijn optie met de golf te lichten. Het maakt mij niet zo heel veel uit wat het wordt eigenlijk. Alleen het bij elkaar komen vergt idd ook nog wat logistiek vernuft. Ik kan bijvoorbeeld wel op de brom naar Tonni en Crullie, maar Speedbuxy wordt al snel een erg ver ritje. Andersom heeft Florian dit natuurlijk ook, maar zal jij je brommer misschien in Leeuwarden weer makeklijker kunnen droppen.
We wachten even de prijsopgaaf af van het busje. Welk verhuurbedrijf gaat het over?
10 mei 2013 om 12:30 #507105Tonni :
Ik ben namelijk echt niet van plan om met mn Ciao te gaan ‘proppen’ of hem half uit elkaar te sleutelen!En ik ben niet van plan nog eens meerdere 10tjes neer te leggen om alleen m,n brom wat meer ruimte te geven.
Want das zonde geld en met wat kleden en stukken schuim plastic is dit echt wel te doen, mits het maximaal om 6 broms gaat.En qua afspreken kan dit gewoon limbo style bij jou thuis Maarten?
Want ik kom met Stephan en de brom van Florian die kant op rijden, dus qua samen komen is het dan ook al snel rond.
Wat ik me alleen nog afvraag is hoe Florians moeke naar huis komt als zij de golf aan ons uitleent?10 mei 2013 om 12:42 #525218Stephan reist eerst af naar Leeuwarden om vervolgens met Dré naar Groningen te rijden.
Avanti komt sowieso over Heerenveen wanneer hij naar Leeuwarden rijd. Dan zou hij mijn brommer op kunnen pikken.Wat ik in mijn hoofd had (weet niet het realistisch is?)
– Stephan pikt mijn brommer op in Heerenveen en rijd vervolgens naar Andree.
– Andree en Stephan rijden vervolgens naar Maarten om zijn brommer op te halen
– (Mits we met de Golf gaan) Crullie of Tonni komt mij en de Golf ophalen uit Heerenveen en halen vervolgens Maarten op.
– Vervolgens rijden de caddy en golf naar Appingedam om daar Tonni en Crullie’s brommers op te pikken.
– Gezamenlijk rijden we naar de Harz.Natuurlijk moet dit op de terugreis weer gebeuren enkel omgekeerd.
Wat mij nu trouwens te binnen schiet.. Heeft de caddy een trekhaak Andree?
Anders zouden we de kar van Stephan er evt. achter kunnen pleuren. Dan hebben we sowieso genoeg ruimte. We zijn met zijn 6’en dus logischerwijs zou dat betekenen dat Andree/Stephan/Tonni de brandstofkosten van de Caddy lappen en Maarten/Crullie/Florian van de golf. Wat misschien nog eerlijker is, de gezamenlijke bonnetjes van beide auto’s bij elkaar leggen en dit delen door 6 (aangezien de caddy met kar natuurlijk een tikkie meer zuipt)Dit laatste is dus alleen van toepassing indien de caddy een trekhaak heeft en iedereen mee in stemt.
Word een hoop geregel maar goedkoper dan het huren van een busje denk ik:con
10 mei 2013 om 13:12 #525215De Caddy heeft een trekhaak, maar als we met 6man zijn dan past achterin ook vrij simpel en dat schilt weer de 90km grens die een aanhanger met zich mee brengt.
En de brandstof kosten kunnen we idd beter in totaal splitten, want de caddy rijd nooit 1 op 20 wat de Golf van jou moeke wel doet of kan.
(zuinigst gemeten nam de Caddy 1 op 16 en das onbeladen met max 110 a 115kmu)
En lijkt me wel makkelijker dat Tonni weer naar Maarten komt, want anders rijden we Appingedam op en neer gezien dat weg rijden is van de richting waar we naartoe moeten.Edit
Maar qua vervoer sta ik overal wel voor open en denk Stephan ook wel zolang er maar niet nog extra kosten bij komen dmv huur oid.(2 afkortingen in run, snap je hem nog Florian of moet ik ze specificeren?:lol)
Want de middelen die we nu tot onze beschikking hebben moeten we het gewoon mee kunnen doen
(in India hadden ze met 1 Caddy en een Golf het hele forum naar Harz gekregen:D)10 mei 2013 om 14:03 #525865@nh crew, hoe gaab wij dit doen?
Rijden we vol bepakt en met reserve blokjes naar Batty of rijd Batty langs ons allemaal?10 mei 2013 om 14:12 #525866Ik zie dat niet ‘makkelijk’ passen, 6 brommers waarvan minstens 2 citta’s in een caddy. Maar goed, zal aan mij liggen.
Als andere vervoersopties vooraf uitgesloten zijn dan blijf ik denk ik thuis.
Ik heb weinig trek aan deze configuratie, ik wil mijn brommer netjes houden en daar blijf ik bij.Ik heb vooralsnog ook geen ander of beter idee hoor, dat vooropgesteld! Dit is dus niet raar bedoelt naar de rest toe maar ik zie het gewoon niet zitten.
Ik vind het prachtig hoe men iig probeert iets te verzinnen, maar dit is niet mijn ding.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 mei 2013 om 15:33 #525316Tonni, jij hebt toch zo’n brommerrekje voor op de trekhaak ..
Dan zet je daar toch je brommer op, 5 in de caddy en 1 er achter….10 mei 2013 om 15:34 #525311Waarom haal je de sturen er niet af.dan passen ze toch gemakkelijker
10 mei 2013 om 15:51 #525299Jelle :
Tonni, jij hebt toch zo’n brommerrekje voor op de trekhaak ..
Dan zet je daar toch je brommer op, 5 in de caddy en 1 er achter….Nou precies Jelle dat noemt men door denken

En quote mezelf ook nog even.
speedbuxy :
Maar qua vervoer sta ik overal wel voor open en denk Stephan ook wel zolang er maar niet nog extra kosten bij komen dmv huur oid.Dus desnoods gooien we er een aanhanger achter.
Maar dat idee wat Jelle aandraagt is natuurlijk nog beter
10 mei 2013 om 20:15 #525867Ben vandaag waarempel begonnen met blokje. Ik denk dat het de SE wordt, met 42 Polini Alu, 13/13 met uiteraard Malossi Filtertje, Leo SP (want ik heb geen Giannelli).
Vario denk ik een 11,5 vertanding, 100mm schijven, polini vario. Afstelling moet ik nog maar zien.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 mei 2013 om 21:35 #525868@ Jelle
Ik was niet van plan om allen adressen af te gaan.
Ik denk maar bij 1 adres verzamelen en bij wie van jullie maakt mij niks uit.
Ps. Denk er wel om met inpakken blokjes , olie , benzine, en alles wat meurt appart in pakken want dat gaat in de aanhanger.
We gaan met mijn privé auto en die wil ik wel zo netjes mogelijk houden. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.