Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)
- Dit onderwerp bevat 503 reacties, 40 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 10 maanden geleden door Jelle.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 maart 2013 om 17:18 #515462
@florian
Vrijdag heb ik nog geen kijk op maar als het aan mij ligt rijden we rond 1en die kant op.
Maandag moeten we de boel rond 10en weer overdragen dus dat gaat je problemen geven, want eerder dan rond 10en zullen we daar dus waarschijnlijk niet vertrekken.
Maar je zou evt zondag in de namiddag op de trein kunnen stappen richting huis dan pak je het weekend gewoon nog mee en ben je toch nog op tijd thuis
En je brom regelen we dan wel wat voor want die kan wel met mij mee.@Mike
Das jammer:( maar goed sommige dingen gaan voor.11 maart 2013 om 21:09 #514373Hmmm.. Ik heb even gekeken, maar met de trein heb ik ook niet erg veel trek in. Je zit daar toch in hartje Duitsland in the middle of nowhere, aangezien ik ook amper Duits spreek (Nederlands, Fries, Duits door elkaar) lijkt mij dit geen goed plan.
School + defensie heeft veel geregeld dat ik überhaupt een jaartje aan de opleiding kon plakken terwijl ik al 4 stageweken heb gemist. En de volgende stages zijn al korte weekjes (week van Koninginnedag & andere activiteiten) Dus om nu meteen te vragen of ik dan een dag later kan komen, kunnen zij ook niet echt appreciëren denk ik.
Maar ik wil dit eigenlijk niet missen, aangezien ik ook al betaalt heb + speciaal een nieuwe cilinder en blokje heb gekocht.
@Flenny: Het is geen kwestie van ”er niks voor over hebben”, maar dingen moeten ook gewoon haalbaar zijn:?
🙁
EDIT: Nog even gekeken qua prijzen:
Enkele reis Hannover (dichtstbijzijnde treinstation (108km van de Harz)) naar Heerenveen betaal je €83,- en ben je dik 6 uur onderweg. Dit is gewoon niet haalbaar en pas ik bij voorbaat voor:con11 maart 2013 om 22:26 #515252@florian,
er zullen gerust wel een paar mensen zondag avond terug gaan (ik waarschijnlijk ook) en dan kun je toch meerijden tot in NL?12 maart 2013 om 06:47 #515197Jelle :
@florian,
er zullen gerust wel een paar mensen zondag avond terug gaan (ik waarschijnlijk ook) en dan kun je toch meerijden tot in NL?Dat is inderdaad wel een idee, rijd jij toevallig over Utrecht of Zwolle terug? Want vanuit daar kan ik de trein naar Heerenveen wel weer pakken
12 maart 2013 om 08:10 #515198Nog geen idee, maar ik rijd heen met flennie en Vincent… Dus als die perse tot maandag willen blijven, zit ik daar ook aan vast 😉
12 maart 2013 om 15:39 #515120Lennaert reed zover ik weet bij mij mee.
Wat gaan jullie doen qua vervoer dan jelle?Mike12 maart 2013 om 15:41 #524678Mike :
Lennaert reed zover ik weet bij mij mee.
Wat gaan jullie doen qua vervoer dan jelle?Althans dit bleek gister.
Alleen zou ik dit wel graag zeker willen weten.
Wellicht een idee dat peter ook met de bus gaat Mike?
Dan kunnen daar ook de brommers van jelle en vincent en peter / vincents brommer.
Dan hebben we nog maar 1 auto nodig puur voor vervoer van 2 personen dan hoeft er ook geen aanhanger gehuurd te worden.12 maart 2013 om 15:50 #515376Nee peet heeft geen bus meer. Laten we t daar op houden.
Mike20 maart 2013 om 15:26 #513913Vandaag officieel vrij kunnen krijgen van werk voor de geplande datum.. Gaan we ons nu maar richten op de voorbereiding voor deze toer. Brommertje afbouwen en nogmaals de plaatjes van het mooie gebied “Harz” bekijken. 🙂
21 maart 2013 om 12:02 #514045Heb mijn getunde 41mmDR blokje (pully) even weer getest en het loopt een beetje te hard voor de tour, ben ook even voor een viaduct helling stil gaan staan om vanuit stilstant de helling op te rijden, ging niet van harte, toerental ging omhoog maar niet geschikt voor de tour zeg maar. Helemaal toen ik halvewege de helling even gas terug deed (om een haarspeldbocht zogenaamd te maken) dan komt het toch erg moeilijk weer op gang. Kan nog grotere pully proberen of een lichtere overbrenging want topsnelheid ligt toch nog te hoog.
Maar heb zo het vermoeden dat vario de enige oplossing is.8), helemaal omdat in de bergen de weggetjes waarschijnlijk nog stijler zullen zijn.We gaan verder testen en wil eigelijk gewoon gemakkelijk met halfgas de berg op kunnen.
TICKLING BARN21 maart 2013 om 12:24 #514042Goed idee om dat op die manier alvast wat te testen Arnold!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 maart 2013 om 12:39 #515144Ja dacht vertel het even dan hebben alle deelnemers een eikpunt zodat in de Harz geen dikke omsleutel praktijken onstaan voor de tour.
TICKLING BARN21 maart 2013 om 12:47 #516070Ik denk dat het voor poeli blokjes ook beter is om 43mm of groter te gaan rijden want dit geeft toch net wat meer koppel.
21 maart 2013 om 14:00 #51404142mm polini op se met handmade en vario is gonna do the trick for me! And for mike 🙂
21 maart 2013 om 14:14 #514040Al het bovenstaande is niet meer van toepassing.
Ik heb namelijk geen ”groen licht” gekregen om nog een jaartje aan de opleiding aan te plakken. Met andere woorden ik ben gewoon van de partij (Vrijdag tot maandag
).Ik ga nog even kijken qua setup.. Het MIX blok is wel al compleet bewerkt, maar weet niet of ik zin heb om een nieuw variosetje aan te schaffen. Ik zal straks met mooi weer ook eens even het blokje testen op trekkracht.
Mocht het niks worden dan mik ik een 42mm Pinasco silver of de 41mm Polini op een Evo Engine met een Gianelli Citypower.Maar eerst maar eens even testen op een origineel cartertje

@Tonni: Klopt inderdaad, enkel das wel Malossi vertanding en dus veel te zwaar.
Wil nu gewoon rijden met de Citta en geen gesleutel meer. Die achterklok blijft dus mooi in elkaar.Heb nog wel een andere varioklok liggen met 1:11,5 vertanding, enkel deze is flink beschadigd ter hoogte van de keerring . Verder lekt deze ook wat. Moet eerst aangepakt worden dus. Maar misschien wel een optie8)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.