Vespa-Ciao.NL
:: Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 504)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Ik las dat Dr-flenny al een vrijwaring van zijn verzekering had voor het buitenland. Hoe staat het met de rest van de rijders? Er moeten nog een aantal betalen en er zijn nog enkelen plekken over?

Florian
      Moderator

Hier nog niet echt mee bezig geweest.
        Heb wel een aantal electronische blokken als basis liggen alleen heb geen idee welke cilinder ik erop moet mikken:?

Met wat voor setup gaan jullie rijden?

Heb er in ieder geval erg veel zin in:thumb

Martino
        Moderator

Ik heb er straks een speciale brommer voor gebouwd. Setup zal als volgt zijn;

Piaggio Belgen carters
          Avionic/Proma 42mm +kop.
          12/12 Dellorto
          Standaard ogende uitlaat.

Poelie of vario nog niet over uit, maar ik neig toch naar een mono overbrenging.

Lennaert
          Sleutelbeheerder

@florian.

denk zelf met :

42 polini kit of een 43 autisa met vario 1:13 voor die leuke heuveltjes uitlaat keuze ben ik nog niet uit : ).

Jelle
            Moderator

Vincent :
              Ik zag dat Jelle en Hansieb het ook al aangegeven hebben maar kwam er net zelf ook achter, dat ondanks de mooie groene kaart er in de polisvoorwaarden staat(stond) dat mijn bromfiets alleen in de benelux verzekerd is. Treft dus aanbeveling voor iedereen om even te checken zodat dit geen last minute problemen geeft.

Ik heb mijn grillo verzekerd bij Unive en volgens dat mens van Unive ben ik vezekerd in Duitsland, als ik maar niet meedoe aan een ralley of race door Duitsland hahaha

Mijn setup wordt standaard kick carters met of 50cc eurocilindro of 42mm pinasco.
              Variootje met 1:11,5 vertanding en 90mm schijven.

Uitlaatje wordt bijna zeker de leo sp

speedbuxy
              Topic starter

Ik waardeer het enthousiasme maar het duurt nog een kwart jaar voordat het zover is:lol
                Maar daarin tegen is setups speculeren een leuk tijd verdrijf:thumb

Dus hier mijn keuzes.
                1 Speed engine ~ 43mm euro met Gianelli original power of SP. (dit word het reserve blokje)
                (stel hem alleen nog even af op een polini filter of origineel bewerkt want malo filter produceert me wat teveel lawaai)

Als main blok neem ik sowieso de evo carters als basis, want heb na wat speed engine rijden wel gemerkt dat dit qua torque power wel best wat inlevert.
                Qua cilinder ben ik er totaal nog niet uit maar speel het meest met een Polini 42mm alu of een Polini kit racing kit.
                Uitlaat word ook, of de original power of de SP. (is maar net hoe de original power reageert)

En ik ga sowieso natuurlijk voor poeli power:thumb en denk dat de simo koppeling met poeli 105 of 95 me wel een eind gaat brengen:thumb

Jelle
                Moderator

Ik dacht dat we met milde setups zouden gaan rijden?

Dan kan ik ook mijn evo met 42mm polini wel pakken, anders rij ik straks alleen maar achteraan 😉

speedbuxy
                  Topic starter

Als jij ook poeli gaat rijden en de setup via die manier dus weet terug te begrenzen in snelheid dan houd ik je niet tegen;)
                    Je hebt met poeli namelijk ook wel iets meer power nodig dan bv met vario het geval is.
                    En stil met een beschaafde top speed is het doel en daar ga ik zeker aan voldoen:thumb

Crullie
                    Donateur

Het mooie weer komt er weer aan en dus maar even wat spulletjes en blokjes uitgezocht om een keuze te maken voor de tour.

Van links naar rechts : 50cc DR, 60cc DR, 80cc SE en de 70cc Pinasco Deps.
                      Heb ook nog losse delen om nog een SE met KR cilinder te maken.
                      Meende dat alleen de 41mm DR een geschikte getunde kruk heeft voor een vario moet ik nog ff uitzoeken.

Heb er zin in om een sterk en stil blokje te zoeken.

TICKLING BARN

Florian
                      Moderator

Heb de meeste onderdelen voor het blok ook al in huis.

Elec. Mix carter bewerkt
                        41mm Polini
                        13/13 Dellortho
                        Uitlaat weet ik nog niet, heb namelijk niet een standaard achtig iets liggen.

speedbuxy
                        Topic starter

@Crullie
                          Dat word straks nog moeilijk kiezen voor je met zoveel opties:lol
                          Om de keuze alvast makkelijker te maken raad ik je bij deze aan 2 krachtige stille blokje klaar te maken, want een backup blokje is nooit verkeerd bij een meer daags event.

@florian.
                          Dat word vario dan neem ik aan? anders word het denk ik wel een paar keer lopen:lol
                          En ik heb hier 3 snelle ”city” power uitlaten en ook nog 2 origineel brom dus je kan evt altijd wat lenen:thumb
                          (maar zou jezelf gewoon een Gianelli city puffer aanschaffen want dat is nooit verkeerd om erbij te hebben)

Crullie
                          Donateur

speedbuxy :
                            @Crullie
                            Dat word straks nog moeilijk kiezen voor je met zoveel opties:lol

Twee en een halve maand nog dus tijd genoeg en denk dat de 41mm DR heel fijn is om relaxt door de bergen te citypuffen :lol

TICKLING BARN

Strikert
                            Bijdrager

Na lange lange lange tijd offline te zijn geweest wil ik ook wel mee 😀 !!

VespaAvanti
                              Donateur

Vervoer is ook al in overleg met Rico geregeld dus dat is ook al in orde:thumb

speedbuxy
                                Topic starter

Strikert :
                                  Na lange lange lange tijd offline te zijn geweest wil ik ook wel mee 😀 !!

Gezellig Rico:thumb want zat me laatst toevallig nog af te vragen waarom we je zo weinig zagen op toertjes.
                                  Maar je pakt dit jaar meteen weer goed uit:thumb

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 504)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.