Vespa-Ciao.NL
:: Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Buitenland Toer 2013 (24 tm 27 mei)

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 504)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

DR-flenny :
      😕

Gaan we nu restricties leggen op blokjes e.d wat wel en niet mag?
      Als ik met een bepaald blok wil rijden is dat geloof ik mijn eigen keus.

Dit vind ik behoorlijk egoïstisch.
      Je moet begrijpen als één iemand opvalt moet de hele groep daarvoor boeten want dan word iedereen even gescreend.
      Speedbuxy heeft eisen opgesteld en je hebt je aangemeld dus je moet je hier maar aan gaan houden.

Maar als ik het goed begrijp bij zowel snor als brom moet je een helm dragen.
      Maar wat voor voordelen hebben brommers daar dan ten opzichte van snorbrommers. Met een snor ga je 20km/h langzamer en alsnog moet je een helm dragen.

Hoe doen ze dit dan met bekeuringen? Wat hier een snor is, is daar ook een snor + helm? Of kun je dan ook gewoon voor brom doorgaan? Aangezien het fucking vaag is.. Want als een snor met 60 gepakt word is dat 35km/h de hard, als je met een brom gepakt word is dat maar 15km/h te hard, dan valt de bekeuring voor de snor een stuk forser uit? Is toch scheef?

Crullie
      Donateur

@DR-flenny,

Je bent vrij om te doen wat je wil tot de toelaatbare regels van het land, in dit geval een stuk strenger als we gewend zijn hier in Nederland.
        Als er iets niet goed klopt dan moet je de brommer aan de kant zetten, moet iemand een bus of aanhanger halen om vervolgens de brommer van de weg te halen, papieren krijg je pas bij vertrek uit Duitsland weer(zelf ophalen) nadat de boete betaald is.
        Lijkt me zeer vervelend tegen over de groep.

Lijkt me logisch om zeker rekenschap te houden met technische controle en papieren.

TICKLING BARN

Tonni
        Moderator

DR-flenny :
          😕

Gaan we nu restricties leggen op blokjes e.d wat wel en niet mag?
          Als ik met een bepaald blok wil rijden is dat geloof ik mijn eigen keus.

Kerel, ik vind dit toch wel weer een beetje een jank reactie hoor.:con

Restricties zijn nog niet eens gegeven en jij hebt alweer geldingsdrang..

Maar ik zou er toch zeer vóór zijn als de initiatiefnemer van deze toer (Andree) dit alsnog zou gaan doen.
          Kan je je er dan niet in vinden, blijf je toch gewoon lekker thuis?
          Zo’n onderneming heeft gewoon bepaalde afspraken nodig waar je op elkaar kunt vertrouwen dat men het ook nakomt.

Lekker egoistisch om alleen maar aan jezelf te denken, gezien je (nogmaals) wel met een groep gaat rijden en íedereen er last van gaat hebben als iemand op zoiets gepakt zou worden.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
          Topic starter

@Hans
            Mooi bang laten zijn want denk dat we de laatste plekjes ook wel op onze eigen site weten te vullen:thumb

@Tonni
            Ik denk dat ze in Duitsland gewoon de fabrieks gegevens van de brom hanteren.
            Dus een vespa moet daar in theorie 50cc wezen, maarja dat moet ie hier in nl ook:lol

@Flenny
            Je er zijn idd bepaalde eisen die we stellen zoals bv een stille uitlaat en top speed van rond de 60km.
            (lijkt me voor iedereen wel goed haalbaar)

@florian
            Alleen Nederland kent het woord brom fiets alle andere europese landen hebben geen snorfietsen zonder helm plicht.
            Dus je snor is daar gewoon een brom.

En ik denk dat we nu ook veel te veel spoken zien, want Duitsland heeft een vet lage politie dichtheid ivm Nederland dus kans dat we er politie tegen komen is al vele malen kleiner dan hier in Nederland.
            Plus het ook de bedoeling is zoveel mogelijk de hoofd wegen te mijden en lekker voor de bos paden en wegen te gaan:thumb
            Dus met een een stille brom met een beschaafde snelheid gaat het dik goed komen:thumb

Crullie
            Donateur

:con Ben het met Andree eens, denk dat het daar dik meevalt en rustig 60km/uur kunt tuffen met een stil uitlaatje.
              Daarbij denk ik dat de snelheid tijdens de toertjes echt niet hoog ligt met die onbekende steile bochtige smalle weggetjes in die prachtige natuur.

Zag dat in de buurt van ons huisje een crossbaan lag met een lange strip erbij(google maps) Dus als we toch een keer willen knallen dan misschien naar de crossbaan ?? Tis maar een idéétje.
              Denk dat de plaatselijke crossclub het niet erg vind dat we paar uurtjes onze Vespatje komen showen. 8)

TICKLING BARN

Batty
              Donateur

Het Lennart wat maakt het voor jou nou uit met welke setup je rijd je zit toch altijd achteraan :pest
                Ik knal er wel een 50 dr er op , het maakt mij toch niks uit het gaat mij om de omgeving en het is ook wel een keert leuk om eens een keer wat te zien inplaats van flits flits. 🙂

hansieb
                Moderator

Ik geef het alleen maar even door. De Duitsers hebben natuurlijk veel meer ervaring met de polizei.

Misschien dat je iemand als decoy kan laten rijden met een Calibrata 😉 Dan kan de rest rustig doortuffen.

Batty
                  Donateur

Dus jij meld je ook aan hansie jij hebt zo,n pijp .
                    En die Duitsers houden vast wel van jou lekkere bekkie 🙂

speedbuxy
                    Topic starter

Batty :
                      het maakt mij toch niks uit het gaat mij om de omgeving

Mij ook:thumb

@Hans
                      Hun wonen wel allemaal in het roer gebied.
                      Dus dit is vergelijkbaar dat een Amsterdammer gaat zeggen hoe het politie beleid in de achterhoek is;)

En de top speed van 60km is meer omdat een pittig berg klim blokje ook al snel een bepaalde snelheid wil/kan rijden.
                      Maar is beslist niet de bedoeling de 60km er standaard voor te hebben;)

@crullie
                      Ik ben al blij als ik de bergen daar op ga komen dus crossen laat ik maar achterwege:lol

Gerarduz
                      Donateur

hansieb :
                        Ik geef het alleen maar even door. De Duitsers hebben natuurlijk veel meer ervaring met de polizei.

Misschien dat je iemand als decoy kan laten rijden met een Calibrata 😉 Dan kan de rest rustig doortuffen.

humor

hansieb
                        Moderator

Hier nog een handige website -> http://www.ansv.nl/wetgeving-en-verkeer/regels-in-het-buitenland-voor-scooters-en-brommers-in-europa/duitsland/

Blijkbaar behoor je dimlicht ook altijd aan te hebben. Onderaan de pagina staat een stuk over “voorrijder van een groep” wel interessant en het is verstandig om:

Deel, ook als je weet dat mensen toch achter elkaar willen gaan aanrijden, altijd een routebeschrijving uit. Waarin is opgenomen een bepaling waaruit blijkt dat de deelnemer te allen tijde kan beslissen of hij de route nog wel of niet wil volgen.

AC RACING
                          Moderator

Mocht er nog plek zijn. Zou ik ook wel mee willen touren!

speedbuxy
                            Topic starter

Ik vroeg me ook al af waar je aanmelding bleef Alex:lol
                              Maar plek is er zeker nog dus zal je er meteen bij zetten:thumb

@hans
                              Vespa,s hebben nooit dim licht gehad dus dit zal voor ons dan wel gewoon licht worden.
                              En dat route gebeuren gaat voor ons niet echt op gezien wij intiem als groep rijden ipv soort van individu(en).

”dat de deelnemer te allen tijde kan beslissen of hij de route nog wel of niet wil volgen”
                              Want zou een mooien 1 wezen als iemand in 1x zou zeggen ”hey ik ga hier links hoor zie jullie laters”:lol

Crullie
                              Donateur

Nu Alrik nog :lol dan is AAT RACING compleet :thumb

TICKLING BARN

hansieb
                                Moderator

@andre

Nee dat is maar een quote, het gaat hierom:

Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)
                                  In paragraaf 27 van de Duitse wegenverkeerswet is namelijk bepaald dat er voor het rijden in een groep of colonne andere regels gelden dan voor het normale verkeer. In Nederland kennen we ook het begrip colonne, maar daar valt een groep elkaar achterna rijdende motorrijders niet onder. In Duitsland kan dit echter wel het geval te zijn. Want in lid 5 van § 27 van de Duitse wegenverkeerswet is namelijk bepaald dat de leider van de groep verkeersdeelnemers er voor verantwoordelijk is dat de stoet zich aan de wettelijke regels houdt. Daarbij is in lid 3 van deze paragraaf bepaald dat de motorvoertuigen die in een verband of colonne samen rijden ook als zodanig herkenbaar moeten zijn. Zijn deze motorvoertuigen niet als een bij elkaar behorende groep herkenbaar, maar rijden ze toch in een colonne, dan kan de voorrijder hierop aangesproken worden. Rijdt de groep motorrijders als een herkenbare bij elkaar horende groep over de weg dan zal de voorrijder er rekening mee moeten houden dat de hele groep veilig en zonder ongelukken een kruising moet kunnen oversteken. Dit is geen loze kreet, want er is in het verleden al eens een voorrijder aansprakelijk gesteld voor de schade die een collega motorrijder ver achter hem opliep. Kortom, er rust een vrij grote verantwoordelijkheid op de voorrijder. Daarom is het advies van de KNMV om zeker in Duitsland niet met voorrijders een toertocht te gaan rijden.
                                  Deel, ook als je weet dat mensen toch achter elkaar willen gaan aanrijden, altijd een routebeschrijving uit. Waarin is opgenomen een bepaling waaruit blijkt dat de deelnemer te allen tijde kan beslissen of hij de route nog wel of niet wil volgen.
                                  Harry Beugelink
                                  Adviesraad Verkeer

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 504)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.