- Dit onderwerp bevat 51 reacties, 18 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 1 maand geleden door ritze.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 juli 2011 om 11:52 #488404
(BSN)finish firstbedankt 😀
maar ik heb me 2e blokje net maar uit het frame gehaald en daar vliegwiel vanaf gehaald XD
en toen was het in 10 min gepiept maar ik wel net nieuwe remkabels erop zetten
en deco kabel leveren ze een wazige deco kabel zonder bolletje onderaan
en de achter rem kabel klopt ook niks van ik vraag me af waaar jmbp de laatste tijd hun hoofd hebben staan
===================================
U P D A T E
===================================
de kabels bij deze bestelling van jmbp stelden me teleurchoke kabel gekregen zonder bolletje eraan

dus heb ik er maar een klein moertje aan gelast :S

achter remkabel klopte ook niet kunstof huls was te lang waardoor achter kabel tekort was dus er moest stukje vanaf gezaagd worden toen paste het
vorge bestelling warten alle kabels perfect dus ik snap er niks van
v-snaar is ook tekort :@
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1289
er staat gewoon foute info bij de snaar :S op mijn 65 poelie past hij nog niet eens met blok helemaal naar achter geschoven…en me 2e ciao heb ik klaar gekregen vandaag 😀
niks bijzonders me oude blokje
70cc, 13/13carb, malossi, luchtfilter, uitgevijlde carters
15 juli 2011 om 22:56 #488473de snaarlengte kun je hier vinden
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=222
in jouw geval moet hij dus 925 zijn.ik zou jmpb gewoon even mailen, want ze doen nooit echt moeilijk over garanties.
15 juli 2011 om 23:46 #488475
(BSN)finish firsthet is gewoon super irritant
je leest dit
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1289en denkt toch normaal dat het moet kloppen….. of zie ik dat nou fout
en 925 staat er niet bij alleen een van 930 malossi
als ze gewoon de goede informatie erbij zteen en ook de goede dingen opsturen heb je geen garanties nodig normaal:D
ik wou vanmiddag al een mail sturen of ze ooit getest hebben of dat wel op een 65 poelie past
wat ik dus denk van niet28 juli 2011 om 08:53 #488791
(BSN)finish firstna de vorge bestelling van lichtspoel ontstekinsspoel cp en condensator en
8 uur hebben probeert hem aan het lopen of op zijn minst aan het vonken te krijgen heb ik maar
nog een ontstekingsspoel bij jmpb besteld en ik kreeg weer een andere waar ik op eerste slag al van dacht dat hij het ging doen

midden en rechts oude bestelling rechts de nieuwe ontstekingsspoel wat al meteen opvalt is de kleur en het draadje van de nieuwe spoel

ik had ook nog een chroom voeteplankje besteld past ook voor geen meter lol

ik heb het plankje van onder moetten bewerken het plankje leek wel te lang te zijn of de hoek waarmee hij op het frame valt was te kleinik heb een paar dingetjes aan de onderkant moetten verwijderen en in de bocht ingezaagd en verwarmd! en dan in me ciao gelegd met gewicht erop zodat hij de nieuwe vorm aan neemt:S hij zat ongeveer 3 tot 5 cm boven het frame

maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden het enige ding wat niet zwart is dat trekt wel aandacht
maar ik weet niet of het mooi staat 🙂en hier nog 3 andere fotos XD voordat ik het chroomplankje binnen gekregen had

28 juli 2011 om 12:12 #488803Maar dat voetenplankje , is toch niet de goede? Die kan je toch niet vastschroeve aan de achterkant? Want weet dat ik thuis een frame heb staan met zoon voetenplankje, en die is iets langer als de normale 😛 (i know vrij gaar maar die past niet netjes in mijn eigen ciao, maar past wel)
28 juli 2011 om 13:30 #488800
(BSN)finish firstbeunhaaz :
Maar dat voetenplankje , is toch niet de goede? Die kan je toch niet vastschroeve aan de achterkant? Want weet dat ik thuis een frame heb staan met zoon voetenplankje, en die is iets langer als de normale 😛 (i know vrij gaar maar die past niet netjes in mijn eigen ciao, maar past wel)jawel hoor kan ik vast schroeven als je op de foto kijkt dan zie je dat kleine zwarte puntje….daar zit een gaatje onder dat zwart dopje XD
en als je dat nou niet hebt is een gaatje boren ook niet zo moeilijk XD
“wat niet past word passend GEMAAKT!!!”:lol dat is mijn motivatie altijd haha28 juli 2011 om 15:10 #488805That is the spirit 😛
welke gemeente ben jij eigenlijk?:P zie dat je z-l als woonplaats hebt :P, mischien zie ik je eerst daags wel rijden (als ik op mijn citta tuf);p28 juli 2011 om 16:36 #488808
(BSN)finish firstbeunhaaz :
That is the spirit 😛
welke gemeente ben jij eigenlijk?:P zie dat je z-l als woonplaats hebt :P, mischien zie ik je eerst daags wel rijden (als ik op mijn citta tuf);phaha dat denk ik niet XD
ik rij bijna nooit en anders op tussenweggetjes hier XD
heb namelijk geen rijbeweijs geen verzekering en geen helm lol irritante dinge 😛nou als je aan kerkrade denkt dan ben je al dicht in de buurt XD
of als je een idioot ziet rijden kan ik het wel zijn dat je mij gezien hebt XDhehe jij maastricht
wat vind ik dat maar een arogant volk 😛
maar jij lijkt tot nu toe wel anders te zijn lollol ik heb eens bij jou gekeken waar je reageerd hebt op tekoop XD
voor dat buisje XD hoe de verkoper erop reageerd netzoals bij mij ik vroeg een stofding voor op de condensator en dan zegt die daar ga ik geen moeite voor doen HAHAHA rare mensen als ze er geen bakke met geld aan verdienen doen ze niks voor een ander gelukkig te maken maar zogauw er wat meer geld in het spel is likke ze je tenen nog afachja niet iedereen kan zo zijn als mj:lol
28 juli 2011 om 17:29 #488811Irritant volk die maastrichtenare, Inderdaad :P. Heb het niet zo op ze.
Maar ik ben een Boer eah ^^ is al ander volk. (en vaders kant van de familie is ook van heerlen en kerkrade). Btw , me ether maar knal er toch op rond. (behalve in maasnicht) dustjeh 😛
en over dat busje, weet bijgod niet waar je die krenge krijgt, vandaar dat ik die vroeg (:
28 juli 2011 om 17:46 #488812
(BSN)finish firstik had een beetje verveling net en was eens door me perso aan het kijken en kwam bij de electro aan 🙂
en dacht maak maar eens een hele simpele uitleg hoe het aangesloten moet worden voor de mensen die de howto niet snappen en net zo slecht met electro zijn als ik XD
groen is de condensator die word met een ringetje op de cp aangesloten
rood is de ontstekingsspoel die word ook op de cp met een ringetje aangesloten die je er wel zelf op moet maken
geel is de lichtspoel die word niet op de cp aangesloten maar gaat meteen doot het vierkant gaatje heen
paars is het laatste kabeltje die gaat van je cp naar het ronde gaatje en zorgt ervoor dat de stroom/vonk naar je bombine toe gaat en via de bombine naar je boegie
die laatste kabel wat van je cp naar het ronde gaatje(naar bombine) gaat kan elke kleur hebben als je hem zelf maakt
omdat er toch allemaal koper in zit en dus geen verschil in zit en de kleuren zijn maar voor elektronika zijn bedoeld
zodat ze aan de kleuren zien waar iets op aangesloten zit bijvoorbeeld rood is – en zwart is + en andere kleuren hebben weer een andere betekenis waar wij niet hoeven op te letten omdat we niet via de normwet werken XD en dus niet aan die regels hoeven te houdenik hoop deze uitleg is een beetje te snappen is 😉
30 december 2011 om 08:22 #491571nee want:
de draden moeten op een bepaalde manier in het blokje, als je dat niet doet komen ze tegen het vliegwiel aan en heb je niks meer eraan,
ik had toch boven een foto gepost? daar kan je mooi op zien hoe het hoort te zitten.ik vind dat dit alleen maar onduidelijker word,
-jouw groene draad moet tussen de licht spoel in. condensator
-1 kabel van de spoel gaat meteen naar de punt toe, bij jou zit die anders om?
– en de kabel van de bobine moet ook weer strak langs de condensator afDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.30 december 2011 om 09:35 #491507Ik snap ook nog steeds niet waar die Bombine moet komen?

Weet je zeker dat dit thuis hoort in het elec. cuircuit? :haha
19 februari 2012 om 12:49 #469495
(BSN)finish firstlol waar gaat dit over?
@ritze
het is alleen voor hoe de draden komen. wat aan wat en niet hoe je ze moet plaatsen 😛condensator aan cp
ontstekings spoel aan cp
en draadje die naarbombineBOBINE ( Frans woord voor spoel, boMbine is het gerecht hierboven. 😉 ) gaat aan cp
lichtspoel direkt naar buiten naar het lichtdat je ze zo niet kan vastmaken alsop de foto kom je snel genoeg achter als je je vliegwiel erop doet haha
@jarco
yep dikke lachkick met die droge humor van je :S———————————————
update
experimentje wat ik probeerd heb niet omdat ik geen geld heb maar omdat ik van een uitdaging hou
en waarom duur doen als het goedkoop ook kan…. aan de foto’s kun je een beetje zien dat het me niet zoveel uitmaakte
of het lukte of niet ^^namaken op eigen risico^^ ik verwacht niet dat het gaat gebeuren maar toch
kosten
-15 euro een goede gatenboor!
-17 euro voo de boor op te schroevenik vertel hier in stappen wat ik gedaan heb ^^
wat ik heb gebruikt is
-51mm gatenboor (gatenzaag voor de mensen die het niet snappen)
-standbootmaschine(en kolomboormaschine!)
-stuk recht hout
-pen
-46mm alu pakkingkoop een 49,7/50mm gatenboor niet 51mm zoals deze boor anders kom je in de problemen later
en moet je met epoxyhars gaan kloten

stap 1
nagedacht hoe ik dat nou recht geboord krijg en vertsoenlijk en kwam al snel op een idee 😀een mal maken 😀 zodat die niet naar een of andere kant kan uitschieten en krassen overal in gaat maken en hij vertsoenlijk op de zelfde plaats boort en recht
stap 2
stukje oud hout gepakt en een ondiep gat erin geboort toevallig was de binne diameter 46mm en kon ik me pakking er perfect opleggen en kom zo easy de 3 gaten overnemen

en klaar is je mal 😀

stap 3
volgende wat je gaat testen zit hij goed…perfect 🙂 zo niet maak dan een nieuwe afwijkingen kun je niet gebruiken!
ik heb er helaas vergeten een foto van te maken haha maar zet je mal op het blok zoals in de foto eronder en kijk of je overal evenveel mm hebt staan (aan de binnenkant wat weg geboord word)zo ja dan heb je goed gewerkt 😀

stap 4
zorg dat je blok recht staat! je wilt geen scheef gat hebben natuurlijk 🙂
de mal helpt je met het recht houden van de hele zooials je het bijvoorbeeld met een handboor doet en je een mal hebt van 5mm gaat die 100% scheef worden gebruik je een 5cm dikke mal blijft die RECHT logies toch

stap 5
gaan met die banaan en boren maar 😀 btw haal je krukas er ook uit!

uiteindelijk heeft me 46mm malossi toch nog een doel gevonden XD

hier 2 kleine gaten die ik heb gekregen door de 51mm dus zorg dat je 49,7/50mm boor hebt als je zit gaat doen!

dicht gemaakt met epoxyhars en hij loopt lekker en goed 😀
ik heb geen benzine meer haha zal binnekort ook nog wel een filmpje plaatsen ^^
en die krukas zit er ook weer in lol19 februari 2012 om 13:00 #469391oke, dat is wel heel erg beun :’) metaalsplinters OVERAL & alsnog monteren. Achja. als je het bunkergoed schoonmaakt dan kan het opzich wel. maar dat zal wel niet gebeurd zijn ;p
19 februari 2012 om 13:05 #469386
(BSN)finish firstjawel hoor haha zo ben ik dan ook weer niet alles is netjes schoon gemaakt zonder enig splintjertje erin ^^
maar is natuurlijk een hoop werk n je beschadigt je kruk een beetje als je hem erin laat
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.