Vespa-Ciao.NL
:: (BSN)finish first

Home Forums Perso’s Projecten (BSN)finish first

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SjoerdCiao
    Donateur

@joostv23, ik heb nog een adres waar ik woon;)

(BSN)finish first

@SjoerdCiao
        ik hou niet zo van vreemd bezoek ^^

maar van beesel tot mij is het in een cirkel van 80km :lol

@ritze
        nou zo leuk is het eigenlijk niet als je geen vertrouwen in je bromer hebt XD ik weet niet of je alleens op zoon mix frame bent gereden maar als je heen en weer wiebeld lijkt het alsof hij uitelkaar valt en als je stuurd duurt het eerst 1 sec voordat de achterkant meekomt echt een wiebelding haha

Spulleke!

dan zit er maar 1 ding op en dat is je opvoer onderdelen verkopen.
          ik wil je uitlaat wel :p

(BSN)finish first

haha grapjas:lol
            is allemaal nieuw en net bijelkaar gekocht 😀

en ik vertrouw me frame wel ik bedoelde maar als je hem niet zou vertrouwen:lol

mijn uitlaat kun je toch op jmpb kopen 160 euro XD

Spulleke!

hmm dan ga ik eerst kapjes kopen en andere spulletjes.

(BSN)finish first

😀 bestelling vandaag binnen gekomen eindelijk me polini 46
                en nieuwe electro

maar met de electro heb ik natuurlijk nu een probleem hoe sluit ik dat aan XD?

is dat een beetje goed aangesloten zoals ik de draadjes gelegd heb of…..totaal verkeerd

Jarco
                Bijdrager

(BSN)finish first

goud gele spoel is me licht spoel de andere is de stroom

en welke is dat op de fotos

de dikke met het roode draatje?

dunne met gele draatje?

SuperSi
                    Bijdrager

het rode draadje is je ontstekings spoel
                      die andere je licht spoel.
                      je ontstekings spoel gaat door het vierkante gaatje

(BSN)finish first

mmmm in dat topic zie ik het rode draatje (ontstekings spoel) op de cp aangesloten worden

moet er dan nog een draad verboden worden met de ontstekings spoel die door dat 4kant gat heen gaat?

Martino
                        Moderator

Nee, dat vierkante gat is voor de plus van je verlichting. Normaal komt hier zo’n wit plastic aansluitinggeval te zitten waar danweer je rode draad naar de koplamp op aangesloten kan worden. Laat daarom je draad van je verlichtingspoel maar rechtstreeks door dit vierkantje heen lopen.

ritze
                          Bijdrager

hey man nice blok, maar zou je niet eens kijken voor de “oude“ type contact punten?
                            die nieuwe daar breekt de nok van af boven de 6000 rpm, heb ik al 5 keer gehad en ook bij andere mensen.
                            ik hoop voor je dat die heel blijft, greetz ritz

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

(BSN)finish first

ooh das lekker kt om te horen XD

ik vond het idd ook al anders uitzien en die bonbines hebben ook niet meer de kwaliteit van vroeger haha
                              in me ander blok heb ik die oude zitten maar die licht al onder een brommer maar
                              dan kan ik zeker beter wat meer moeite doen dan dat ik hem na paar km weer uitelkaar moet halen

dat ander blok heeft maar een bewerkt carter met 70cc en poelie zou hij dat dan wel uithouden?

en ik geloof ik mis 2 kabels he XD

dat stomme electro gedoe kost me meer tijd dan 1 blok uitelkaar en weer inelkaar te zettten lol

blauw-van condensator naar cp correct?
                              rood- van lichtspoel direct door dat 4kant gat
                              groen-waar gaat die naar toe? ik heb het ook maar eens op cp gelegd

wat doet een condensator eigenlijk

speedbuxy
                              Bijdrager

ritze :
                                hey man nice blok, maar zou je niet eens kijken voor de “oude“ type contact punten?
                                die nieuwe daar breekt de nok van af boven de 6000 rpm, heb ik al 5 keer gehad en ook bij andere mensen.

Ik heb hier nog nooit last van gehad en heb al meerdere nieuwe setjes versleten.
                                (even wat eikenhout zoeken om op af te kloppen:D)
                                Maar moet ook zeggen dat het nokje op deze cp wel een 20% langer lijkt/is dan de nokjes op mijn cp,s

ritze
                                Bijdrager

haha ik vind het maar raar die dingen.

even voor de duidelijkheid :

hier onder staat hoe het zou moeten:
                                  (blok met drijfstang links)
                                  spoel boven: moet op de contact punt (er zou een uitsparing voor de kabel moeten zitten)
                                  spoel onder: draad langs de condensator af, het 4-kante gaatje in
                                  condensator: veilig langs de spoel leggen zoals op de foto en verbinden met de cp
                                  voeding bobine: draad loopt ook langs de condensator en licht spoel ook deze monteren op cp

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                  Link naar Mijn collectie / Projecten.
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.