Vespa-Ciao.NL
:: bryanv Ciao

Home Forums Perso’s Projecten bryanv Ciao

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bryanv
    Topic starter

Heb het gat iets groter gemaakt en de puntjes staan nu goed als het schroefje niet te vast staat.

Ciao loopt nog steeds niet, heb wel vonk en benzine.

Zie hier:http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=38348&n=last#bottom ,heb een ander topic geopend om mijn perso niet onnodig lang te maken

bryanv
      Topic starter

Helaas is de nieuwe zuiger vorige week na 400km vastgelopen (krassen in zuiger, cilinder, stuk zuigerveer weg) , Het hele blok gaat nu uit elkaar voor een volledige revisie.

Volgende onderdelen zijn besteld:
        -50cc DR 38.4
        -Krukaslagers
        -Krukaskeerring
        -Naaldlager
        -Nieuwe pakkingen voor blok
        -Nieuwe pakkingen voor carburateur
        -Citypower uitlaat

Ik ga proberen om het deze week nog te monteren zodat ik vanaf volgende week terug kan rijden.

Heb wel nog een klein vraagje: Op de krukaslagers zit een rubberen afdichting, Moet dit er niet af? Kan toch smelten?

SuperSi
        Bijdrager

uhh die horen er zeker niet op te zitten.

je zult straks zien bij je bestelde lagers dat dit gewoon een open kooi is.
          Bepaalde sleufjes in je blok zorgen er ook voor dat er benzine mengsel (met olie) in je lagers komt.
          zo worden je lagers gesmeerd. het is dus ook verstandig om nieuwe lagers alvast wat olie/wd40 te spuiten om te voorkomen dat ze in het begin droog lopen.

Dit geld ook als je je nieuwe cilinder monteert. Bij het monteren van je cilinder even de wand insmeren met olie. Maakt overigens niet veel uit wat voor olie het is het is.

bryanv
          Topic starter

Ik had het over de nieuwe lagers, bij de 6202-2RS-C3 zit er een rubberen afdichting in, volgens mij moet dit er uit.

Bedankt voor de tip over de olie.

El Citta
            Donateur

Je moet 6202-C3 hebben, zonder de code 2RS dus. Dat zijn (zoals super-si aangeeft) open lagers. Buiten het risico dat je afdichting kan smelten, krijgt je lager geen smering en zullen de lagers snel vastlopen. Als je de dichte lagers al hebt besteld kun je de afdichting er inderdaad uit wippen, dan zijn ze prima bruikbaar.

bryanv
              Topic starter

Revisie is klaar, nieuwe DR cilinder zit er op. (Foto’s volgen)

Het ringetje tussen de krukas en het lager zit er tussen maar het ringetje dat aan het vliegwielspietje zit is in 2 gebroken.

Is het erg als dit er niet tussen zit?
                Is CP ontsteking.

Alvast bedankt

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.