- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 8 maanden geleden door niek1992.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 juli 2010 om 20:46 #184623
ik heb dus tijd terug een oldtimer ciao gekocht en kreeg er een zielig compleet brommertje erbij. Nu had ik dus in me hoofd die brommer als testframe te gebruiken en het blok om te bouwen tot een “monster” blokje. En dan kan ik die af en toe die onder de “oldtimer” doen want die gebruik ik dagelijks en altijd 30 f zo rijden is rete saai. lijkt me wel erg vet!
tot nu wat ik het meest heb opgefokt in mijn “carriere”:
een neos met 70cc DR, stage 6 pro uitlaat met 12mm. Ging vooruit als een halve gek ivm standaard scooter 🙂 zelfs door de ‘kleine’ carb (sproeiermaat groot genoeg zitten en zorgen dat er genoeg luchttoevoer is helpt al heel veel.
het “test” blokje is:
een belgisch snorblok uit 1990
ik dacht deze setup:
* athena 65cc of malossi 65cc
* polini sp / ninja usine of calibrata als uitlaatje –> is er nog een die echt sneller gaat? Ik dacht aan simonini 100cc die is wel bruut maar vrees dat een huis en tuin 43mm hem niet in ze powerband krijgt
* 12/10 dellorto
* malossi luchtfilter
* trekveren polini (zo’n setje of zo zie wel nog)
* poulie 70 & v snaar
ik kies ervoor om mijn inlaat (nog) NIET uit te vijlen ik weet dat dit allesbehalve ideaal is om niet te doen maar ja. Ik rijd met me scooter met 70cc ook wel met 12mm =p
wat mijn hoofddoel is: zo HARD mogelijk te rijden met untuned snorblok :lol kweet kben gek hoor ik elke dag..
nog een klein vraagje: zijn er tuners die ciao cilinders aannemen ?
7 juli 2010 om 20:49 #198069Ten eerste is een spruitstuk van een minarelli een stuk beter als die van een ciao. die is ronduit beperkt ( standaard ). en een 17,5 of een 24 mm DO geeft je gewoon meer power als een standaard 12. Ja tuurlijk je zal hard rijden met een 12mm carb, maar een 24 of 17,5 DO geeft je gewoon meer power;)
ten tweede, je wilt zo hard mogelijk rijden zonder ook maar iets aan te passen aan je carter/inlaat… Dan zal je niet zo gek hard rijden. uitvijlen helpt echt een stuk.
En ten derde, tuners doen geen ciao cilinders. Mischien de simo 4 taps. maar dat is eigenlijk een scooter cilinder. Ciao vinden ze te oubollig. Je zal het dus zelf moeten doen 😉
7 juli 2010 om 20:55 #198070niek1992 :
Ten eerste is een spruitstuk van een minarelli een stuk beter als die van een ciao. die is ronduit beperkt ( standaard ). en een 17,5 of een 24 mm DO geeft je gewoon meer power als een standaard 12. Ja tuurlijk je zal hard rijden met een 12mm carb, maar een 24 of 17,5 DO geeft je gewoon meer power;)ten tweede, je wilt zo hard mogelijk rijden zonder ook maar iets aan te passen aan je carter/inlaat… Dan zal je niet zo gek hard rijden. uitvijlen helpt echt een stuk.
En ten derde, tuners doen geen ciao cilinders. Mischien de simo 4 taps. maar dat is eigenlijk een scooter cilinder. Ciao vinden ze te oubollig. Je zal het dus zelf moeten doen 😉
das kut..ja ik hoor het vaker..nou man wat zit jij nu te klooien met een ciao etc etc. Zelfs me dealer die mij erg geholpen heeft bij me neos kijkt me aan alsof ik gek ben als ik wat kom bestellen voor mijn ciao 🙁 en dan geraakt ie er nog amper aan ook en moet ik lang wachten..
hmm ik dacht al zoiets maar is ook logisch..Vergelijk maar eens een minarelli horizontaal blok met een vespa blokj :con vespa’tje lijkt dan wel een stuk antiek. Inlaat is idd veel beter, VEEL meer snellere cilinders en zo..maar boeiend gaat om de old skool shit.
maar snelheid valt toch wel goed mee 😕 toen ik 16 was haalde ik met dit:
* snor cilinder
* untuned snor carters
* tecno circuit (kut uitlaat was ongeveer hetzelfde als de citypuff)
* poulie 70
* groene veertjes in de koppeling45-50 autoteller.
Met een goed uitlaatje, snellere cilinder moet er toch wel meer uit te halen zijn? Of zit het systeem van het carter en zo zo slecht ineen dat de cilinder gewoon amper benut word?
7 juli 2010 om 21:13 #198071als je je carter niet vijlt dan zal de cilinder amper benut worden ja ;). Echt helemaal standaard op cilinder na zal het niet zo hard lopen. cilinder raakt ondervoed & zal echt een stuk beter lopen als je alles aanpast op de cilinder.
Ik heb zelf een polini Evo2 gehad met een C16 & 19MM, maar dat is gewoon heel ander spul als een ciao dat heeft. Simo 4-taps komt er in de buurt & Heel mischien de Reedvalve met wat aanpassing, maar dan nog. een standaard carter zal bijna nooit ( ArvidW uitgezonder, 100*nogwat* op een citta met “standaard” carter ).
Ik wens je in ieder geval veel succes, Persoonlijk zou ik voor een volledig aangepast carter, passend gemaakt op een getunede DR65evo. Dat zal echt heel leuk lopen 😉
7 juli 2010 om 21:22 #198072jah maar ik heb maar twee blokjes (een die ik standaard laat) en het testblokje..Ga er niet in lopen te haken en vijlen liefst =p hier in belgie is het heel erg schaars te vinden ciao onderdelen. En via nederland is wel een optie maar ik bekijk het liefst in het echt voor ik iets zou kopen. Zo ben ik nu eenmaal..
verrekt stom allemaal.
7 juli 2010 om 21:26 #198073Een brute setup zal het met een standaardblokje nooit worden…
7 juli 2010 om 21:30 #198074Jelle :
Een brute setup zal het met een standaardblokje nooit worden…njaa ik snap niet waarom ik dan ongeveer 45 echte haalde uit een blokje zo goed als standaard op een kleinere poulie en v snaar na en groene trekveertjes en een citypuff/tecno cc?
7 juli 2010 om 21:31 #198075Als jij 45 / 50 een mooie snelheid vindt, kun je gewoon een snellere cilinder met ongetuned carter nemen, dat gaat sowieso wel iets sneller lopen.
Ik raad je alleen niet aan om de genoemde uitlaatjes te gebruiken want die zijn te hoogtoerig voor een dergelijk setupje.
Je kan beter de Proma CC of een Top One nemen bv.Ik denk dat je dan met een Malossi 65cc zo’n 60 km pu haalt en wellicht nog wel harder.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!7 juli 2010 om 21:41 #198076Javad :
Als jij 45 / 50 een mooie snelheid vindt, kun je gewoon een snellere cilinder met ongetuned carter nemen, dat gaat sowieso wel iets sneller lopen nog, al is het niet veel.
Ik raad je alleen niet aan om de genoemde uitlaatjes te gebruiken want die zijn te hoogtoerig voor een dergelijk setupje.
Je kan beter de Proma CC of een Top One nemen bv.Ik denk dat je dan met een Malossi 65cc zo’n 55/60 km pu haalt.
ik vind dat zeker mooi..Op een onaangepaste ciao (dus orgineel kader, voorvork, stuur en zo) rijd je net op een zelfmoordvlieg..Stuitere en slingeren doet dat =p ligt ook wel beetje aan mijn rijstijl ik rij nogal ‘sportief’
7 juli 2010 om 21:45 #198077angel :
njaa ik snap niet waarom ik dan ongeveer 45 echte haalde uit een blokje zo goed als standaard op een kleinere poulie en v snaar na en groene trekveertjes en een citypuff/tecno cc?Omdat mijn zus dr ciao al 38 Gps reed met een 95 pouli snorklok & voor de rest de standaard snor meuk! maar het zal nooit een snelheidsmonster worden. Het klinkt mischien veel belovend, heb namelijk een tijdje gereden met een DR70 onaangepast, maar ik merk het verschil wel degelijk. er is meer boost, meer power.
7 juli 2010 om 21:48 #198078niek1992 :
angel :
njaa ik snap niet waarom ik dan ongeveer 45 echte haalde uit een blokje zo goed als standaard op een kleinere poulie en v snaar na en groene trekveertjes en een citypuff/tecno cc?Omdat mijn zus dr ciao al 38 Gps reed met een 95 pouli snorklok & voor de rest de standaard snor meuk! maar het zal nooit een snelheidsmonster worden. Het klinkt mischien veel belovend, heb namelijk een tijdje gereden met een DR70 onaangepast, maar ik merk het verschil wel degelijk. er is meer boost, meer power.
mijn oldtimer ongeveer 32 😀 (op de gps eerder 30. zal wel zien lijkt me allemaal niet zo leuk meer. cilindertje afnemen en monteren ok dat is niks (op rot circlips na =p) maar blok opensmijten en erin lopen ragen met een vijl etc. Laat ik liever niet aan mezelf over 😀 kwestie van zelfkennis.
ga gewoon een uitlaatje voor derbij kopen zeker? en wel zien wat er valt uit te halen
8 juli 2010 om 09:12 #198079@ javad: met mijn malossie 43 mm haalde ik de 59,8km/h op ongetunede carters en een lekke carterpakking. dus ik denk idd dat op gezond blokje je de 65 ongeveer haalt met de malossie 43mm.
8 juli 2010 om 09:19 #198080Als je geen grotere inlaat neemt, heb je niks aan de rest. dan kun je net zo goed een 38,4 DR op je blok zetten. Hier dan een Promatje onder gooien, en dan loopt dat al wel fijn.
Hoe groot is je inlaat?(in mm) Er zijn namelijk een hele hoop verschillende diameters.
8 juli 2010 om 09:48 #198081
Anoniemals je met een snorblok aan de gang gaat zou ik het laten dat heeft weinig zin.
je kunt je beter een contactpunt-bromblok regelen, en zelfs dan komt een 65 cc niet tot zn recht.
ik denk als je 65 cc op een snorblok legt dat het niet fijn zal lopen, overtoeren enz…..
wat ik op me eerste brommer had:
* leo krul
* 43 mm polini
* 12/10
* standaard luchtfilter, gaatjes bij geboort voor meer lucht
* poelie 80
* standaard krukasdit allemaal op een onbewerkt CP blokje: Mijn top was precies 65 km/pu, het was lekker middeltoerig en het zuipt echt bijna niks. als je 70 cc op een snorblokje legt zou ik zeker het carter bewerken, zo moeilijk is het niet als je het juiste gereedschap hebt
8 juli 2010 om 13:06 #198082kwa overtoeren moet je gewoon een kleinere pully nemen, en als je carters begeresd zijn zou ik er ook niet aan beginnen 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.