Vespa-Ciao.NL
:: Bromvertanding op mijn vespa si snorfiets?

Home Forums Techniek Opvoeren Bromvertanding op mijn vespa si snorfiets?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

demmer
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een maand geleden een Vespa Si snorfiets gekocht.
      Mijn vraag: Kan een bromvertanding zo op mijn Vespa Si snorfiets gezet worden? Maakt dat niet uit met een andere achter as etc.? En past dit dan ook op alle soorten wielen? (Ik heb 10 spaaks velgen)
      Mijn luchtfilter is iets ingeboord (dat had ie al toen ik hem kocht) En ik heb een behoorlijke kleine sproeier: 36. Maar als ik op mijn top rijd, en de choke eruit trek (Vespa Si he mensen) dan begint ie te stotteren, dus het is ook geen te kleine sproeier? (Normaal heeft een snorfiets ongeveer sproeier 42)
      Hij loopt nu 36 km/u. Daarom wil ik hem toch echt wel graag wat sneller laten lopen!

Hebben jullie eventueel nog andere manieren om mijn Vespa op te voeren, zonder dat ik veel geld moet uitgeven?

Mijn set-up:
      50cc std
      std carters
      12/10
      Poelie 90(?)
      Tecno Circuit (Kutuitlaat)
      Krukas std

Bij voorbaat dank!

FonS
      Bijdrager

mijn Si snorretje had ook sproeier 36 toen hij nog standaard was hoor
        een bromvertanding kun je er wel inzetten, dus gewoon een complete bromnaaf erin 😉
        moet je er wel rekening mee houden dat je trekkracht minder wordt door de zwaardere overbrenging

wat je verder nog goedkoop kunt doen is je inlaat opboren + vijlen en een 13/13 carb erop (of je 12/10 uitboren naar 13mm, maar als je dat nog nooit gedaan hebt zou ik wel zorgen dat je een reserve carb hebt)
        van deze 2 dingen zijn er how-to’s te vinden op het forum

en een andere uitlaat is ook geen overbodige luxe, zoiets als een proma circuit, leovinci handmade e.d. (tweedehands)

kleinere poelie kan ook , dan hoef je niet eens een bromnaaf erin te zetten (verzwaar je de vertanding dus dmv de poelie)

Edjuh
        Bijdrager

Wielen en achternaven zijn uitwisselbaar(achter iig).

36 is normaal voor een snor, maar niet met jouw setup natuurlijk.

Ik zou inderdaad een grotere sproeier proberen, zeker 45.

Kijk bij de how-to’s>opvoeren voor beginners.

demmer
          Topic starter

Ik kan goedkoop aan een 13/13 komen. Maar dan moet ik wel m’n inlaat opboren + vijlen voor resultaat, toch?

Waarschijnlijk kan ik bij een vriend van me nog een Leovinci Krul kopen. Heeft deze uitlaat veel betere prestaties dan een Tecno Circuit? Want een Tecno vind ik eigenlijk maar niks.

Grotere sproeier zal ik er ook snel opzetten.

Kleinere poelie vind ik niet echt zo super. Vriend van me heeft een (te) kleine poelie op zijn Si, en die moet de eerste meters echt aansteppen om een klein beetje op gang te komen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.