Vespa-Ciao.NL
:: Bromuitlaat? Of welke uitlaat?

Home Forums Techniek Opvoeren Bromuitlaat? Of welke uitlaat?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Menke0908
    Topic starter

Hallo allen,

Ik heb een vespa ciao 2001 in mijn bezit. Nu is gebleken dat er een bromblok op zit, en ik heb een tecno citypower uitlaat met verdunning voor de trappers er op zitten. Nu wil ik steps gaan bestellen en dacht er aan om gelijk een nieuwe uitlaat te bestellen omdat de lak van de oude er af is, en hij waar de trappers zitten beschadigd is door de ketting.

Nu heb ik op JMPB deze uitlaat gevonden: https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-vespa-ciao-mix-40km-22mm-tecno.html
      De aansluiting op mijn cilinder is 22mm, maar nu vroeg ik me af of deze geschikt is op een bromblok met een bromfilter en 12/10 met een snornaaf. Of ga ik dan te veel toeren maken? Zo ja welke uitlaat raden jullie mij dan aan?

Wim
      Bijdrager

Nee joh, gewoon kopen, je gaat alleen amper verschil merken. Meer toeren draai je alleen met snellere cilinders.
        Deze uitlaat is wel voor een mix!
        Kijk of jou brommer wel een “mix” is.
        Anders deze nemen.
        Je had nu toch een bromnaaf? Of ging dat niet door?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Menke0908
        Topic starter

Nee die ging inderdaad niet door. Ik heb op mijn kenteken bewijs staan dat ik in het bezit ben van een Vespa Ciao 2001. En op de site van het rdw staat dat ik in het bezit ben van een vespa ciao MIX, maar ik heb geen mixtank met pompje bij mijn bagagedrager. Maakt het veel uit als ik gewoon deze bromuitlaat er onder doe of raad je mij dan toch aan om een tecno citypower te kopen of bij q-parts de original power.
          Hierbij een foto van mijn ciao:
          IMG_0337

Wim
          Bijdrager

Je hebt nu toch een techno citypower er op?
            Als die nu bevalt neem je de zelfde weer.

https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-vespa-ciao-tecno-standaard.html

Gr. Wim.

Menke0908
            Topic starter

Dat is juist het probleem, wil van de verdunning voor de trappers af. Ga er steps op zetten.

Wim
              Bijdrager

Dan ga je het tandwiel er af slijpen?
                Want voetsteunen komen aan de trapas.
                Of ga je zelf iets maken als as?
                Maar die verdunning bij de pijp die ik aangaf
                is al veel dikker als de standaard uitlaat en dik genoeg om sneller te gaan. Dat is dus al een snellere pijp.
                Als je van de verdunning af wil dan zou je inderdaad die ander moeten nemen.

Gr. Wim.

mean-machine
                Bijdrager

Ik heb ook een Citypower met platgeslagen pijp bij kettingwiel van de trapas.
                  Bij mij waren er vooral problemen met de middenbok-standaard. De ciao kon er wel op staan, maar ingeklapt kon die niet geheel omhoog in de goede stand om er mee te kunnen rijden.
                  De standaard heb ik aangepast. Zie je nauwelijks iets van. Voldoet prima!

Maar toch heb ik een vraag over de platte pijp. In hoeverre scheelt het in snelheid, of in het optrekken wanneer de uitlaat wel of niet plat is bij het kettingwiel??

Menke0908
                  Topic starter

Hoi Wim, wat voor as kan ik zelf maken dan? Ik heb wel vaker gehoord en gezien dat het tandwiel voor de helft is afgeslepen.

Ik heb nu dezelfde uitlaat er op zitten die je aangaf, maar die is helemaal beschadigd bij het tandwiel. De verf is er ook helemaal afgebladerd, en de klem van de aansluiting zit aan de uitlaat vastgelast waardoor ik hem niet makkelijk kan aansluiten. Bij de bevestiging aan de achterkant zit de uitlaat ook heel hoog waardoor hij tegen mijn kap aan komt en het gesmolten is.

Daarom zoek ik nu een nieuwe uitlaat, maar ik kan dus gewoon de vespa ciao MIX brom uitlaat kopen en monteren. Of zorgt dit voor extra problemen omdat ik geen vespa ciao met mixtank heb? Of hebben jullie misschien nog een andere uitlaat met 22mm.

Edit; het gaat om deze https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-vespa-ciao-mix-40km-22mm-tecno.html

Ik zoek wel een citypower/ sito achtige uitlaat. Geen circuit uitladen aub.

Bedankt voor de rest van de info

Wim
                    Bijdrager

Je kan het tandwiel er gewoon af slijpen.
                      Waarom wil je van de verdunning af?
                      De doorlaat in de verdunning is hetzelfde hoor .
                      Het geeft dus ook niet meer weerstand.
                      De klem is bij meerdere uitlaten af fabriek wel vaker gelast.
                      Die voor de mix kan je ook proberen, maar die hebben weer zo’n knik naar beneden.
                      Of deze nemen:
                      https://www.q-parts.nl/vespa-bromfietsen/uitlaten-vespa/uitlaat-ciao-giannelli-new-original-power
                      Maar heb je nog steeds een verdunning.
                      Probeer anders die voor de SI, heeft geen knik of plat stuk:
                      https://www.q-parts.nl/vespa-bromfietsen/uitlaten-vespa/uitlaat-vespa-si-giannelli-new-original-power-ovaal
                      Ik vind zelf de Giannelli  fijner rijden
                      Kans dat je bij een mix of Si uitlaat een nieuw 8,5mm gat moet boren in je achterbrug omdat de bevestiging  iets meer naar voren of achteren zit.

Gr. Wim.

Menke0908
                      Topic starter

Hoi Wim,

Ik wil niet perse van de verdunning af, maar omdat ik de trappers er toch af ga halen dacht ik aan een uitlaat die geen verdunning had.

Ik dacht: misschien scheelt dit weer iets in snelheid, maar jij gaf aan dat dit verschil minimaal is. Maar deze uitlaat heeft niet de perfecte pasvorm bij mijn ciao, de uitlaat tegen de kap aan en bij de uitlaatmond. En de lak dus was aan het kijken voor een andere.

Ik zal kijken of ik ergens die mix uitlaat kan passen en misschien even proberen. En weet jij misschien hoe de pasvorm is van de original power op dit type. Las bij de reviews van jmpb dat mensen inderdaad problemen hebben met het monteren van de mix uitlaat. En anders bestel ik gewoon de giasnelli.

En qua trapas kan ik gewoon een buisje maken met bevestiging voor de trappers ? Of moet ik nog ergens op letten? Of kan ik beter het tandwiel zo laten omdat de giasnelli ook een verdunning heeft(ketting is er dan wel af)?

Gr.

Wim
                        Bijdrager

Als jij die giannelli neemt uit mn bovenste link, die moet zo passen natuurlijk.
                          En je kan gewoon je trapas met tandwiel en al laten zitten om je voetsteunen te monteren.
                          Is gewoon een lekker uitlaatje.

Gr. Wim.

Menke0908
                          Topic starter

Toppp, gaan we die doen. Omdat ik nu toch bij q-parts ga bestellen, heb ik nog een vraagje. Ik wil graag een nieuw remsegment bestellen, maar bij q-parts zijn er 2 te koop.

1: https://www.q-parts.nl/remsegment-bromfiets-vespa-achter?search=Remsegment%20vespa
                            2: https://www.q-parts.nl/Remsegment-VespaGilera-bromfiets-achter?search=Remsegment%20vespa

Welke van deze twee is de originele/ beste om te kopen? Heb begrepen dat andere remsegmenten(newfren, polini) je hele velg uitvreten. Bij JMPB is er maar een remsegment voor de ciao dus is dit iets makkelijker. Maar ik ga geen 7.50 bezorgkosten betalen voor een remschijfje van €5.

En deze uitlaat past dus makkelijk met de steps en alles wat er bij de uitlaat zit? Bedankt voor alle reacties Wim, anders had ik misschien snel wat gekocht en past het niet of werk het niet.

Gr.

Wim
                            Bijdrager

Maakt niet veel uit hoor welke remschoen je neemt.

Gr. Wim.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.