- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 10 maanden geleden door freddy k.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 mei 2013 om 23:26 #212704
Hallo,
ik heb hier een bromklok/naaf liggen.
Heb ook een lange as gekocht met 11 tanden,
mijn vraag is nu zou deze passen in mijn bromklok
en heb nog een vraag met originele slipkoppeling van de ciao
slaat mijn motor tilt.
hij klakt en doet,
moet ik voor vario steken of is het een ander probleem?
9 mei 2013 om 23:57 #213705Je hebt ook een varionaaf-deksel nodig. Je kan het naafhuis wel gebruiken van een snorklok maar niet van een bromklok. dit omdat je een aantal lagers mist in een bromnaaf.
10 mei 2013 om 00:02 #215731niek1992 :
Je hebt ook een varionaaf-deksel nodig. Je kan het naafhuis wel gebruiken van een snorklok maar niet van een bromklok. dit omdat je een aantal lagers mist in een bromnaaf.ik ging gewoon lange as in bromklok steken
10 mei 2013 om 01:21 #213576Ik snap niet helemaal wat je als doelstelling hebt?
Een bromnaaf heeft in ieder geval niets te maken met een varionaaf. Een vario-as zal je alleen in een variodeksel kunnen steken icm een variohuis of snorhuis. Een bromnaaf komt qua hoogte niet uit en ook de diameter van de lager en keering van deze ingaande as is zeer verschillend. Hier op het forum is er al menig info te vinden over het niet passen van vario vertanding in een bromnaaf of snornaaf.
De enige te gebruiken onderdelen zijn het snorhuis en de rest van de snorvertanding op de ingaande as na.
10 mei 2013 om 01:37 #213574Martino :
Ik snap niet helemaal wat je als doelstelling hebt?Een bromnaaf heeft in ieder geval niets te maken met een varionaaf. Een vario-as zal je alleen in een variodeksel kunnen steken icm een variohuis of snorhuis. Een bromnaaf komt qua hoogte niet uit en ook de diameter van de lager en keering van deze ingaande as is zeer verschillend. Hier op het forum is er al menig info te vinden over het niet passen van vario vertanding in een bromnaaf of snornaaf.
De enige te gebruiken onderdelen zijn het snorhuis en de rest van de snorvertanding op de ingaande as na.
ik ben dus van plan een lange as met rechte vertanding te combineren met de vertanding van een bromklok
10 mei 2013 om 01:49 #213529Kijk dan nog maar eens goed naar de hoogte van de ingaande asjes. Ik ben bezig met een foto uploaden waarop je deze bottleneck kunt zien.
edit;
10 mei 2013 om 02:04 #213501Martino :
Kijk dan nog maar eens goed naar de hoogte van de ingaande asjes. Ik ben bezig met een foto uploaden waarop je deze bottleneck kunt zien.edit;
lange as afzagen schroefdraad in tappen opdraaien en vastlassen?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.