Vespa-Ciao.NL
:: Bromnaaf en Bromblok

Home Forums Techniek Opvoeren Bromnaaf en Bromblok

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bennyboy
    Topic starter

Hi guys,een belgje hier met een std snor ciao.
      Ik lees hier overal van: koop gwn lekker een bromnaaf en een bromblokje,dat kost je niets!
      Het enige probleem is: waar koop ik zon dingen? carbs,uitlaten en cilinders vind je blijkbaar overal, maar naven en bromblokjes?
      grtz benny

Frits
      Bijdrager

naven en bromblokken
        vind je 2dehands

marktplaats

ebay mis?

hier op t forum enzo

Jelle
        Moderator

ik vraag me af of de snorblokjes in belgië net zo begrenst zijn als in NL, dit omdat ik vorig jaar een snorblok uit belgie had gekocht en daar zat geen enkele begrenzing op behalve kleinere carburateur, dus misschien hoef je alleen een bromklok in achterwiel te zetten en een grotere carburateur(je kan natuurlijk ook een kleinere poelie er opzetten)

diac
          Bijdrager

volgens mij zijn die snorretjes in belgie inderdaar minder begrenst.
            volgens mij is daar het inlaat vlak std. groter en zit er niet zo een busje in de inlaat als ik het goed heb.

bennyboy
            Topic starter

bedankt voor de info. maar hoe zit het dan met de cilinder en krukas? ik heb gelezen dat deze bij een snorblok toch nog minderwaardig zijn als bij een bromblok?

Edjuh
              Bijdrager

Minderwaardig is een verkeerde woordkeus:!

‘Anders’, kortere inlaatperiode van krukas en inlaat, en van de cilinders weet ik niet.

ArvidW
                Donateur

Inlaatperiode is niet eens korter, alleen het moment dat hij opent en sluit is anders dan een bromkruk.

Snorkruk zou het in princiepe op lage toerentallen wat beter moeten doen dan bromkrukas, en op hoge toerentallen weer wat minder. Met een snelle setup (70cc ofzo) zou ik je krukas zoiezo tunen en dan maakt brom of snor geen zak meer uit (tenzij je speedengine hebt daar moet je geen snorkruk in proppen:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.