Vespa-Ciao.NL
:: brommersprints

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden brommersprints

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespaflappie
    Bijdrager

Fredzzz :

Vespaflappie :

Herr FlicK :
      kwil wel es mee doen met mijn vario ciao 😀 ik rop alles eruit 😛 😉

hahahahahahaha

waarom zo negatief :D…zn ding trekt als een leege tiet…

maar jah ik weet niets van sprints maar als de getalen kloppen redt niemand het tegen een 18 pk blok?! 😀

ff de simonini dan maar aanschaffen…in Maart 😀

Je hebt waarschijnlijk nooit brommersprints gezien he?Geloof maar dat die 2speed puchies met een 80 gila’s/metrakitjes getuned supersnel zijn!
      Zo’n getunede Peugeot 103 rijd flickie toch echt zeker niet eruit!?! Die dingen vliegen als de gekken!!!!
      Geloof wel dat jouwe veegt hoor thommie:)

vespasprinter
      Topic starter

ik kan welis een filmpje posten van mn puch alsk op 150meter rij
        ik rij met 80cc gilardoni ABT tuned,24mm met twin air, simonini, hpi 2005,carters ABT tuned enkomt nog nieuw membraam is goed afgesteld waarschijnlijk iets van 13 pk aant achterwiel ( ik ga in maart op de testbank)

Edjuh
        Bijdrager

Ja die puchies zijn kewl, ik wacht in spanning op je filmpje!

Ik zou de setup nemen die flick postte(wel cilinder laten tjoenen, en een 21mm carb!!), zelf een membraan op een ori blokje bouwen zou ik niet aan beginnen, behalve als je een zij-inlaat neemt.

Ties
          Bijdrager

idd, flick wat zeg je nou 17 mm carb? zit standaart 19 bij? naja zal wel fout zijn
            maar met een 80cc cilindertje alleen kom je der idd niet:P
            zou gewoon voor malossi reed valve gaan, en dat uberheftig laten tunen:)….gaat wat kosten, maar dan heb je ook wat:d

hopelijk binnenkort je filmpie! en succes

lars1988
            Bijdrager

je zou dat best kunnen winnnen ozich met je vespa.

maar dan moet je toch een malossiblokje hebben en dan malossi cilindertje 80cc erop doen.
              laten tunen zodat ie echt heel hoogtoerig word met een heel kleine powerband net zoals een scooter.
              opmaatpijpje laten maken. en 21mm ofzo erachter.
              dat icm een vario setje zou die puchjes zo zoek rijden.
              dan denk ik ook dat je wel 18 pk zou moeten halen. als het al niet meer is.
              maar jij hebt dat vanaf de start en die puchjes moeten nog in de powerband komen met automaat.

alleen weet ilk niet of je dan nog automaatklasse bent of bij de scooters hoort.

duur zal het niet echt zijn.
              denk dat je iets van 500 in otaal kwijt bent

edit: toch wat meer. wqs de varioset vergeten mee te rekeken:(

Jacky
              Bijdrager

vespasprinter :
                whaha net alsof je hun met je 50cctje bijhoud.:P
                ze rijden daar met blokken waar je versteld van staat 18 pk aant achterwiel komt eruit.
                Ik wil ditjaar met mmn 80cc puch meedoen die nu zo’n 12 pk onafgesteld heeft.Maar omdat er geen vespa’s in meerijden doe ik het maar als eerste maar ik wil een snelle cilinder kit die hard trekt en doortrekt en cker 95 wel haalt.En nee er is geen geld mee te winnen.

K hoop dat je bergrijpt dat k ma een grapje maak hoor:P

Vespaflappie
                Bijdrager

lars1988 :
                  je zou dat best kunnen winnnen ozich met je vespa.

maar dan moet je toch een malossiblokje hebben en dan malossi cilindertje 80cc erop doen.
                  laten tunen zodat ie echt heel hoogtoerig word met een heel kleine powerband net zoals een scooter.
                  opmaatpijpje laten maken. en 21mm ofzo erachter.
                  dat icm een vario setje zou die puchjes zo zoek rijden.
                  dan denk ik ook dat je wel 18 pk zou moeten halen. als het al niet meer is.
                  maar jij hebt dat vanaf de start en die puchjes moeten nog in de powerband komen met automaat.

alleen weet ilk niet of je dan nog automaatklasse bent of bij de scooters hoort.

duur zal het niet echt zijn.
                  denk dat je iets van 500 in otaal kwijt bent

edit: toch wat meer. wqs de varioset vergeten mee te rekeken:(

uit die malo cilinder haal ej echt geeeeeen 18pK!

lars1988
                  Bijdrager

nou zou best kunnen hoor.
                    denk eens na.
                    mallosi heeft die cilinder zo gemaakt dat ie echt een super brde powerband heeft. net zoals je schakel.
                    maar als je die tuned op een kleinere powerband.
                    meer geconcentreerd zoals scooter cilinders.
                    met een powerband van bv 10000 tot 11000 rpm met een opmaatpijpje erbij zou dat best te halen moeten zijn

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.