- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 11 maanden geleden door Zakaria.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 november 2007 om 19:50 #22310
st3ynDe snelheid van brommers (dus niet snorfietsen) wordt verhoogd naar 45km/uur!:
(Krantbericht)
Niet dat de jongeren op brommers zich netjes aan de snelheid houden, maar voortaan mogen brommers binnen de bebouwde kom 45 kilometer per uur rijden. Volgens minister Camiel Eurlings (CDA) is dat beter voor de verkeersveiligheid.
Sinds 1999 moeten brommers binnen de bebouwde kom op de weg rijden, maar met een limiet van 30 kilometer per uur. Volgens de bewindsman is het snelheidsverschil met auto’s veel te gevaarlijk.“Een verschil van twintig kilometer per uur is te groot.” Daarom wordt dat nu ongeveer gelijkgetrokken, zodat beide verkeersstromen ongeveer even hard gaan. “Dan wordt er minder ingehaald, en gebeuren er minder ongelukken.” Eurlings wil deze nieuwe regel zo snel mogelijk invoeren. Hij is niet bang dat jongeren hun stalen ros verder op gaan voeren, nu de maximumsnelheid wat opgeschroefd wordt. “Daarop blijven we streng controleren.”
24 november 2007 om 19:54 #22401
ArvidWJah dat hoorde ik ook op de radio, eindelijk beginnen ze het te begrijpen 🙂
Wel vreemd dat je buiten de bebouwde kom dus 5km/uur langzamer mag dan binnen de bebouwde kom:| Daar mag je nl maar 40 😛
24 november 2007 om 19:56 #22402
st3ynArvidW :
Jah dat hoorde ik ook op de radio, eindelijk beginnen ze het te begrijpen 🙂Wel vreemd dat je buiten de bebouwde kom dus 5km/uur langzamer mag dan binnen de bebouwde kom:| Daar mag je nl maar 40 😛
Ja idd, daar moeten ze nog even naar kijken denk ik 😛 Ik vind eigelijk dat de constructiesnelheid nu ook ietsje omhoog zou moeten
24 november 2007 om 20:10 #22403
RebelIk vind gewoon dat je ding zo hard mag als jij wil zolang je het maar niet rijd :@
Ik bedoel elke auto kan harder als 120 zowat en waar in Nl mag je dit? juist nergens
juist in duitsland mag je 140 (ja veel plaatsen niet meer onbeperkt :()
Maar die mogen zo hard als ze willen zolang ze het niet rijden waarom brommers niet?
want vaak als je ze opvoert trekken ze een stuk beter op.24 november 2007 om 20:11 #22404toch blijven het domme runderen daaro
puur principeel gelul
elke nurd weet dat elke scooter standaart 55 gaat.. een ooka sltijd zo snel rijd op de straat.. dat geld ook voor een ciao
en niemand die je kwaad doet als je zo snel rijd binne de bebouwde kom.
Mike24 november 2007 om 20:15 #22405Rebel :
want vaak als je ze opvoert trekken ze een stuk beter op.dan hebben automobilisten minder last van je idd
én, als je op een vrijwel std ciao een kleine poelie zet, draait hij bij 40 km/h minder toeren, en da’s weer minder slecht voor het milieu he :p
@Mike; politie vindt het toch niet zo vet als je te hard rijdt binnen BBK, ik ging eens (volgens hun) met 50 km/h bergaf, was 40-45 ofzo, maar toen hebben ze me toch mooi aangehouden (geen boete btw)
24 november 2007 om 20:43 #22406er is zowiezo niemand die zich aan 30kmh houd, zelfs standaard scooters rijden gewoon overal volgas. kheb ook het gevoel dat ze het meer dogen zegmaar, kheb nognooit iemand gehoort die een boete kreeg voor 40kmh rijden binnen de bebouwde kom
24 november 2007 om 20:59 #22407ja ik hoorde dit gister ook op het nieuws. is wel een stuk chiller man.. want iemand die ik kende reed maandje terug ofzo 58 km/u op een weg (nog niet eens zo super hard dus..) maar aangezien je maar 30 binnen de bebouwde kom mocht kreeg hij een boete van 200 nog wat euro :S Echt belachelijk.. Ow en trouwens op het nieuws zeiden ze volgens mij dat dit ook buiten de bebouwde kom geld
24 november 2007 om 21:33 #22408Lijkt me inderdaad dat het ook voor buiten de bebouwde kom geld8)
Maar let op!!!
Op verplichte fietspaden blijft de snelheid het zelfde:!
30 binnen de bebouwde kom dus en 40 buiten:con24 november 2007 om 21:40 #22409brommers gewoon binnen bbk overal op de weg laten rijden is minder riskant voor de fietsers ook. Dus op 50km wegen moeten brommers gewoon op de weg, zorgt voor betere doorstroming van verkeer, en minder riskant ten opzichte van fietsers.
24 november 2007 om 21:50 #22410Word je boete ook minder
24 november 2007 om 22:07 #22411Hartstikke gaaf, ook gelijk even een nieuw forum sectie gemaakt (nieuws als het ware)
mooi dat de snelheid omhoog gaat, maarja wie reed nou 30 bdbk ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 november 2007 om 23:04 #22412Rebel :
Ik vind gewoon dat je ding zo hard mag als jij wil zolang je het maar niet rijd :@Ik bedoel elke auto kan harder als 120 zowat en waar in Nl mag je dit? juist nergens
juist in duitsland mag je 140 (ja veel plaatsen niet meer onbeperkt :()
Maar die mogen zo hard als ze willen zolang ze het niet rijden waarom brommers niet?
want vaak als je ze opvoert trekken ze een stuk beter op.Ten eerste omdat de neiging om even lekker veel te hard rijden te makkelijk is, het zou me niet verbazen als er meer ongelukken zouden zijn als je meer opgevoerde brommers zou hebben, en die ongelukken zouden waarschijnlijk ook nog ernstiger zijn.
Ten tweede, meer brandstofverbruik, en de 2 takt brommers zijn volgens mij relatief gezien al vervuilender dan de moderne ouders, dat wordt ook erger als je ze opvoert.
24 november 2007 om 23:08 #22413super vet, 45 in de bebouwde kom=)
niet dat ik me aan die 30 hielt ofso:con24 november 2007 om 23:35 #22414maak er dan 50 van
kunnen we echt mee stromen
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.