Home › Forums › Perso’s › Collecties › Brommers Mischa
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 maanden, 1 week geleden door Mischa.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Vandaag mijn Citta uit 82′ gekeurd bij de RDW. Als de papieren binnen zijn is er weer een citta op de weg die zo’n 22 jaar heeft stil gestaan.
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.War leuk! En heb je er ook een ’82er kenteken op gekregen? Of een 2005? Waar letten ze op? Zijn ze Citta’s in NL niet pas vanaf ’88 op de markt?
17 mei 2024 om 10:22 #824929Citta’s zijn vanaf ergens ’79 – ’80 in Nederland officieel verkocht.
Vooral en bijna alleen maar bereden door oudere dames.
Snorbrommers 25 km/u vielen onder de wet “Terpstra” brommers.
Kleine wielen max. 25km/u.
Waren alleen leverbaar in zwart, wit en rood.
Niemand wilde op een Citta gezien worden, echt niet!
Toen de jeugd, die daar niet op gezien wilde worden, geen jeugd meer was,
en rond de 22 – 23 jaar oud was en andere dingen deed,
zeg vanaf ’91 – ’92 denk ik, begon de volgende generatie jeugd een keer
interesse te tonen toen de importeur wat meer kleurrijke uitvoeringen ging leveren.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.17 mei 2024 om 10:50 #824930Bij mijn weten zijn ze in 1982 voor het eerst verkocht in Nederland. Er staat ook nog op Vespa Gilera, dat was korte tijd daarna was het gewoon Gilera Citta
Ik heb inderdaad 1982 op het kenteken gekregen. De keurmeester was vriendelijk en geïnteresseerd. Alleen het Chassisnummer, NL goedkeuringsnummer en motorbloknummer zijn genoteerd. Technisch is er niet naar gekeken. Ik had alle gegevens al op papier er bij geleverd, waar ook de gegevens van de vorige eigenaar op staan. Met 15 min klaar, betalen bij de balie en de papieren krijg je thuis gestuurd.4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 mei 2024 om 12:58 #824931Mischa, maar er waren dus papieren uit 1982 voorhanden? Ik vraag het omdat mijn Citta, ergens uit de jaren ’90, “gewoon” op 2005 staat. Ik wil die binnenkort omkeuren naar brom en dan direct een correct bouwjaar.
@Wim: ik val precies in die doelgroep. Kocht mijn Citta in 1991 🙂
17 mei 2024 om 16:07 #824932Geen papieren, maar door het jaar in de velgen en de oude stickers waar op stond Vespa Citta, en het chassisnummer, was het voor mijzelf aannemelijk dat het een 82’er is. Ik heb dat zelf ingevuld op een koopovereenkomst formulier, die je van brommer.nl kunt halen. Met gegevens van de citta, van mij en van de vorige eigenaar.
Dat werd allemaal bekeken bij de RDW, en ze kijken vooral naar het chassisnummer en NL goedkeuringsnummer, geen moment werd het bouwjaar in twijfel getrokken. Ik denk dat als alle nummers kloppen, het voor hun niet eens zo heel interessant wat het exacte bouwjaar is.4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.Van het weekend naar een brommerbeursje geweest in Weerselo, als je met een oude brommer kwam had je gratis entree. Ik op mijn oude Citta, een kameraad met zijn Si. Ondanks al het Zundap en Kreidler geweld, bleven mensen toch ook wel even staan bij onze oude Vespa’s , leuk om te zien. Er stonden ook nog 2 mooie Ciao’s en een Citta.

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 juni 2024 om 14:15 #825642De nieuwe aanwinsten :

Het worden er echt te veel 😉4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.haha lekker aan het verzamelen, mooie aanwinsten tot de collectie!
staan ze onderhand al in de woonkamer?beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 juni 2024 om 14:24 #825644Ja ik neem mij zelf altijd voor om er weer 1 of 2 weg te doen maar dat gebeurt dan niet haha.
Er staat er wel 1 in de berging, en 1 bij mijn werk. Woonkamer krijg ik nog niet voor elkaar haha4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.12 april 2025 om 18:45 #828523Maandag maar eens met de Berini Kinetic naar de RDW geweest, nu een kenteken erop. Er zat geen nl goedkeuring op, kon die niet vinden altans. Dus werd er uitgebreid gekeurd, inclusief rollenbank. Bouwjaar staat op 1990 nu…Voor een geel kenteken gegaan, de snelheid moet nog wel iets omhoog, 42 op de G.P.S
Link naar Mijn collectie / Projecten.
Link naar Mijn collectie / Projecten.Gaaf weer een nette Berini de weg op!
Veel rijplezier 😀
13 april 2025 om 16:51 #828529Bedankt, dat gaat lukken 🙂
Link naar Mijn collectie / Projecten.Vandaag ook een Italjet Tiffany aan de collectie toegevoegd. Met kenteken en lopend. Al een tijdje naar op zoek.
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.