Vespa-Ciao.NL
:: brommerke in ander kleurtje spuiten

Home Forums Techniek Framedelen brommerke in ander kleurtje spuiten

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

GK
    Topic starter

0

Ties
      Bijdrager

hmm op de autos ziet het allemaal vet uit
        het probleem is alleen hoe ga je die kleuren cimbo op een vespa creeren.

als je het frame wit wilt, zou ik dat iig laten zandstralen en laten poedercoaten
        dan heb je dikke vette laag wit:P
        die je ook wel eens goed kan poetsen:)

als je velgen ook laat zandstralen..
        zou je die helemaal kaal kunnen laten maken, vervolgens de velgrand afplakken, de velg in de gewenste kleur spuiten, en het totaal vervolgens met blanke lak over te spuiten
        zo krijg je je “chrome” velgrand effecT:) (zag der op de rs iig zeer vet uit!)

even over het zelf spuiten!

het is zeer zeker te doen, zeker als je het in een wat warmere ruimte doet, verf droogt vlugger, minder kans op uitlopers
        daarnaast is het heel belangrijk om de bus ook daadwerkelijk MINIMAAL-30-CENTIMETER van het frame af te houden, dit verkleint ook weer kans op uitlopers…
        en mocht het nu zo zijn dat je een uitloper hebt is dit ook niet erg.
        laten drogen, plekje opschuren en weer opnieuw spuiten…
        desnoods door blijven gaan totdat je zelf te vreden bent..
        natuurlijk een goede grondlaag aanbrengen, en 2 tot 3 lagen kleurenlak!

het is dus zeker zelf te doen:)
        succes ermee,
        ben benieuwd welke kleurencombi het word!

Kamikaze Ciao

Mijn ciao is wit.. blijft wel lang wit maar vraagt wel onderhoud

suc7!

Jeroen
          Bijdrager

pier van dit forum heeft een brommer opgeknapt in de kleuren rood en zwart,
            dan heb je hier in iedergeval een goed voorbeeld van hoe rood en zwart uit gaat zien:

misschien dat het helpt bij je keuze.

leon ciao
            Bijdrager

:Heb ook een witte brommer.:D [blauw/wit].
              Je ziet er alles goed op, bijv. toen eraan gesleuteld was en daarna effe testen hoe die rijd, smeer nog op de hand, blijft een beetje zwart op het wit. Ik poets het er niet af ben bang dat ik de lak dan ook eraf poets, want mijn brommer is niet goed geschuurt voor het spuiten :con

De 2de kleuren combo vindt ik erg mooi 🙂

G-no
              Donateur

ik vind de laatse combo wel vet:) maar dan wel aleen met sterwielen. als je je spaakwielen houd zou ik voor combo 1 gaan. maar dan wel chroom laten!

Baz
                Bijdrager

Wat ik nooit zie bij die ciao’s is een onderdeel dat uit meerdere kleuren bestaat.
                  Kijk is of je kap bijvoorbeeld 2 kleur kan met dikke tribals fzo.
                  Of een vrde stickers set die over je hele brom heen loopt maar is natuurlijk minder vet dan het zo laten spuiten 😛

pier
                  Bijdrager

Kwafo :
                    nou kijk de tweede valt al af XD want pier heft die al en vind ik niet leku 2 dezelfde kleuren 😛

dus dan moet ik kiezen tussen 1 en 2 dan zit ik dus te kijken met dat wit, dat je het wel ziet natuurlijk maar dat is wel vet en ooka ls ik dan wat tribals voor elkaar krijg (dus eerst dikke witte laag laten drogen de rest afplakken, weer spuiten drogen weer spuiten 😛 dat moet te doen zijn 😛

2 lijkt me ook wel leuk maar welke delen welke kleur is dan de vraag

haha kwafo dat maakt me niks uit:P en ik heb die alang weer verkocht btw.. vriend van me rijdt derop, maar die zit hier niet opt forum :con

timoO

1e combo is wel orgineel bedacht, ken niemand met zn brommer/scooter in wit/oranje 🙂
                      2e combo, ja als je m race wilt gaan maken (zoals ik 😀 ) zal ik voor die kleur gaan, n echte straatracer.. ( of nog een tip miss zwart/geel.?)
                      3e combo, ook orgineel bedacht, t is wel n leuke combinatie.. t is ook wel race, en die kleur grijs is egt vet..

en als accenten zal ik het frame helemaal de basiskleur (en als je goed lijnen kan aftapen dt doen, maar let op want je verf kan los laten :! ) en de kappen, of als je t overheersend wilt dezelfde kleur als je frame (miss ook met lijnen) en als je tog iets minder wilt de 2e kleur van de combo.. als je t overheersend wilt moetje t zoals bij de 2e en 3e auto bekijken, ongeveer gelijke kleuren de 1e auto..
                      de rest kan je allemaal in de andere kleur doen, behalve over de kloplamp als je die erop hebt, zal ik nog nadenken…

over die lijnen:

coda
                      Donateur

Die witte is wel gaaf,wit is ook een kleur die terug aan het komen is.
                        Zwart rood is echt lelijk,staat echt zo “opgeknapt”,of je moet altijd een death metal t-shirt dragen natuurlijk.
                        Die laatste vind ik ook gaaf,zeker met goud,maar dan zou ik niet al teveel goud gebruiken.

Wit wint voor mij.

Fredzzz
                        Moderator

ook mooie kleur die van mij 🙂

hansieb
                          Moderator

Ik weet nog niet PRECIES de kleur die ik wil maarja….

Ik zat aan paars frame te denken met witte 5 ster ? beetje goeie combo.

Btw die oranje wit 🙂 das ook vet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.