Vespa-Ciao.NL
:: brommer volgas als ie nog koud is.

Home Forums Algemeen Brommers algemeen brommer volgas als ie nog koud is.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Timmetje
    Bijdrager

Als je naar italie wilt rijden, zou ik ook lekker met je 50tje blijven rijden. Opgevoert rijden betekent meer slijtagen en dus ook meer onderhoud, en da wil je op de helft niet dat je zuigerveren versleten zijn ofzo.

De mijnde liep ik na het inrijden ongeveer nog KM of 200 goed warmlopen, daarna mee gestopt. nog geen problemen mee gehad, maar met behoorlijk opgefokte setup zou ik toch altijd even warmlopen.

Lekkere Bekker
      Bijdrager

PoliniCiao :
        Ja, ok dat is zo een beetje opgevoerd is echt wel een must.
        Maar kijk maar eens naar de bekker zn blokje, niet stuk te krijgen. Geen pakkingen, zuigerveren op. En die krukas en lagers zullen ook wel lekker gaar zijn. Maar dat ding start wel altijd.. 😀

Grappig dat je je dat nu net post…

Ik ben net naar me vriendin toe gegaan en onderweg op dat lange stuk tussen Montfort en Maria-Hoop valt mijn brommer uit na een hoop geknars..

Ik denk oh ff wachten hij zal wel te warm zijn geworden ofzo (heb ik al es gehad)
        Ik weer gestart en hij reed weer fatsoenlijk.
        Toen kwam ik in Maria-Hoop begon me dat ding weer een knarsend geluid te maken , boem stop.
        Ik weer proberen aan te rennen , achterwiel draait met geen mogenlijkheid mee waarschijnlijk een vastnaaier.Op fietstand gezet en beginnen met lopen…;(

Nu staat die bij mijn vriendin in de garage te wachten totdat ik hem weer kom ophalen morgen..
        Hopelijk is me beuty niet naar de klitse HIJ HEEFT ME NOG NOOIT IN DE STEEK GELATEN 🙁 R.I.P

/bekker (gaat pitten)

PoliniCiao
        Bijdrager

Bekker toch =), jouw prachtige beauty.. Had je hem niet uiteen moeten halen, dat ding liep echt altijd en starte direkt als een zonnetje!
          We fixen hem wel weer! Komt goed 😉

Edjuh
          Bijdrager

timschilders :

ArvidW :

En dan met een kleine pully rijden als dat mogenlijk is, zit je eenmaal echt flink in de bergen dan natuurlijk eventjes ’s ochtends terugwisselen naar een grotere.

ik zou 50cctje houden en vario opgooien, mischien multivar zodat je nog minder overtoeren hebt en nog langer kan rijden(maar bij 50cc heb je met orginele voorvario al niet zo heel veel overtoeren).

Absoluut vario nemen!! Poulies wisselen vind ik echt belachelijk, als je al door een stad in italie rijdt heb je al zoveel heuvels en ‘dalen’, dat is geen doen(tenzij je alleen maar met grote poulie rijdt). Maar italiaans verkeer is gekkenhuis, dus zorg dat je mee kan komen, kortom vario is een must!!.

43mm athena lijkt me een goeie keus, een cartertje heeel licht uitgevijld met een 12-10(lekker zuinig) en een citypower ofzo. En vario dus(wel snelle voorvario).

Tot zover mijn suggesties.

@Bekker, moet je poliniciao maar de schuld geven dat hij niet afklopt als hij zoiets zegt:con

joey636
            Bijdrager

idd maar dit is de eerste keer dat die van bekkerke het begeeft.
              nu koopt die zich mischien een echte cilinder:P
              en een echte uitlaat:P
              en goeje lak:P

PoliniCiao
              Bijdrager

Ja, hij moet ook ff reviseren nieuwe lagertjes etc. Nieuwe cilinder (mooie 60cc) dan loopt die weer als een zonnetje 😉

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.