Vespa-Ciao.NL
:: brommer volgas als ie nog koud is.

Home Forums Algemeen Brommers algemeen brommer volgas als ie nog koud is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Kelvin
    Topic starter

ik heb ff een vraagje .
      als ik m’n brommer start en laat hem niet warm lopen en geef meteen vol gas is dat slecht voor de brommer????:!

Jacky
      Bijdrager

Mij is altijd verteld toen k pas ingereden had goed laten warmdraaien en dat het ook altijd beter is! Volgens mij is dit niet nodig als tie goed is ingereden! Ik heb het n ooit gedaan!

Kelvin
        Topic starter

ik had gehoord dat je daar een vastloper van kan krijgen…
          ik warm hem eerst altijd op als ik hem start voor de zekerheid8)

PoliniCiao
          Bijdrager

Gewoon als je hem gestart hebt in het begin even rustig aan rijden en als hij voor je gevoel wel lekker warm is kan je hem af en toe even laten werken. Ik heb het er echt niet op om hem constant voluit te laten gaan.. Of hij moet orgineel zijn 😉

FSC 72
            Bijdrager

In de mijne zit ak 20 jaar tzelfde blok, nooit opengemaakt of gereviseerd ofzo. Volgens mij zitten er niet eens pakkingen in en heb m ook nog nooit warmgereden. Hoe dat zit met alu cilinders weet ik niet maar de mijne loopt als een tiet (minsten een volle C cup :D)

joey636
              Bijdrager

lol.
                maar als je hem start zou ik even 1 minuut rustig doen of ff stationair laten lopen.
                dan heb je een goed olie laag in je cilinder en kun je harder gaan rijden

ArvidW
                Donateur

Zuiger en cilinder hebben een andere temperatuuruitzettingqoefficient (jaja, leuk voor galgje)

De zuiger is zodanig gemaakt dat hij goed in de cilinder past op bedrijfstemperatuur. Daaronder zit de zuiger losser in de cilinder, dus kantelt de zuiger meer tijdens het rijden. De zuiger staat dus op sommige momenten schever dan op bedrijfstemperatuur, en dit kan vastlopen / beschadigingen veroorzaken.

Daarom moet je inrijden, de zuiger en cilinder moeten dus nog goed “uitzetten” en tot de tijd dat ze goed uitgezet zijn moet er dus voorzichtig mee gedaan worden

Natuurlijk kun je direct volgas wegboeken, maar de slijtage is in die eerste periode wel veel groter dan als je warmrijd. Ik heb er na 1.5km rustig aan doen meestal wel genoeg van.

50cc standaard kun je alles mee doen wat je wilt. 2 uur volgas rijden gaat helemaal prima, je zou er denk ik zelfs zand in kunnen gooien, en zelfs dan blijft hij doorlopen. (rijdt zelfs bij slotspeling van 1.5mm:lol)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

PoliniCiao
                  Bijdrager

Idd, 50cc is echt chill. Starten direkt gassen proberen zolang mogelijk te rijden zonder gas los te laten.. Zijn bijna niet stuk te krijgen 😀

joey636
                    Bijdrager

nou je kan ook overdrijven maar goed.
                      of ze nou kapot gaan of niet ze rijden gewoon niet chill vind ik.
                      ik zou minimaal 60cc willen daar heb ik ook nooit problemen mee gehad.

PoliniCiao
                      Bijdrager

Ja, ok dat is zo een beetje opgevoerd is echt wel een must.
                        Maar kijk maar eens naar de bekker zn blokje, niet stuk te krijgen. Geen pakkingen, zuigerveren op. En die krukas en lagers zullen ook wel lekker gaar zijn. Maar dat ding start wel altijd.. 😀

FSC 72
                        Bijdrager

Ik zou eigenlijk wel een 60 of 70cc willen om mee naar Italie te gaan, maar weet niet of dat wel verstandig is om daar eigenlijk 5 dagen (min of meer) non stop mee vol gas te rijden. Zeker in de bergen (zwitserse alpen) denk ik dat ie erg lang erg hard moet trekken zonder al te veel koeling. Wat denken jullie wat daar voor n cilinder voor nodig zou zijn? of toch gewoon de 50 eronder laten liggen en die n beetje opvoeren?

ArvidW
                          Donateur

Ik zou een alu cilinder nemen:
                            – Athena 43mm
                            – Polini 42mm

En dan met een kleine pully rijden als dat mogenlijk is, zit je eenmaal echt flink in de bergen dan natuurlijk eventjes ’s ochtends terugwisselen naar een grotere.

Ik heb met mijn DR70evo denk ik op zijn langst 1,5 uur achterelkaar volgas gereden (grootste deel van de tijd) dit was met een 95 pully dus flink wat toeren = flink wat warmte, dit is prima gegaan:)

Wel een heel vèt idee om in italie rond te crossen (ik heb rondje nederland gedaan in 5 dagen met ciao:))

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

FSC 72
                            Bijdrager

Niet om IN italie mee rond te crossen maar om NAAR italie te crossen 8)

PoliniCiao
                              Bijdrager

Ga je zo ver rijden =), wel vet idee trouwens.. Dan zou ik net zoals arvidw zegt een 43mm Athena kopen.. Een alumium (nicasyl) cilinder kan heel wat hebben..

timschilders
                                Bijdrager

ArvidW :
                                  Ik zou een alu cilinder nemen:
                                  – Athena 43mm
                                  – Polini 42mm

En dan met een kleine pully rijden als dat mogenlijk is, zit je eenmaal echt flink in de bergen dan natuurlijk eventjes ’s ochtends terugwisselen naar een grotere.

Ik heb met mijn DR70evo denk ik op zijn langst 1,5 uur achterelkaar volgas gereden (grootste deel van de tijd) dit was met een 95 pully dus flink wat toeren = flink wat warmte, dit is prima gegaan:)

Wel een heel vèt idee om in italie rond te crossen (ik heb rondje nederland gedaan in 5 dagen met ciao:))

geen polini 42mm, die wil altijd wel ff warm gereden worden voordat je volgas doet.
                                  en ik zie veel ”verneukte” polini alu’s! chroomwand versleten enzovoort.

ik zou 50cctje houden en vario opgooien, mischien multivar zodat je nog minder overtoeren hebt en nog langer kan rijden(maar bij 50cc heb je met orginele voorvario al niet zo heel veel overtoeren).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.