Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › brommer Verzekeren zonder certificaat
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 4 maanden geleden door kloothoofd.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 april 2008 om 22:12 #168086
VespaAvanti :
Je kan geen oud adres opgeven nee, dan krijgen die mensen je verzekeringspapieren en dat is niet helemaal de bedoeling lijkt me;)
Wat bedoel je met je woont nergens?, ben je nu dan een zwerver die de hele dag op z’n vespa rond rijdt:lolhaha nee nee.
Me moeder kon huur niet betalen. Ik denk dat dat wel genoeg zegt.maruh… Dat huis staat te koop en niemand woont er.
Ik heb wel een post-adres bij het postkantoor maar dat is alleen maar: postbus 999 (ofzo) kweeniet als je er veel mee kan.
Dit is zwaar KL**E. ECHT VERVELEND.
Dus ik krijg 100% zeker die boete van 220 euro. Of brommer schorsen (dat geld kost) en dan wachten tot we een huis hebben en dan brommer weer inschrijven (wat ook weer geld kost) pffff. :lol :'(Oh,, Wat moet je voor een gegevens invullen als je een verzekering wilt ?
Naam:
achternaam:
BSN nummer(ofzoiets):
etc etc etc..mvg
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc26 november 2008 om 09:57 #168607Heyy!
Ik zou zeggenzet ehm op je vaders naam als je het te duur vindt..
Heb ik ook gedaan en kost me nu maar €42,50 per jaar!
Als ik hem op me eige naam zet €165,00.
Ohja 1 vraagje heb je liever een boete van 220 euro of dat het je 2x een 10tje ofso kost ??voor het scorsen etc.??
Het is maar een tip;)mvg
26 november 2008 om 10:06 #168608de brommer op naam van iemand verzekeren die veel ouders is als jij is ilegaal, omdat de premie bepaald word door de leeftijd!
dit heeft te maken met risico groep op jonge leeftijd.
dus mocht je een ongeluk krijgen en hij is op je pa of ma naam verzekert word er ook niet uitgekerd, en is de gevolg schade volledig voor je eigen rekenning.
de brommer schorsen en er niet op rijden lijkt mij het slimst, tot je een adres en geld heb!26 november 2008 om 11:43 #168609hoe kan die nou een boete krijgen als die nergens woont:D boete valt tog op een andere deurmat en ik heb mijn scooter op mijn ouders naam gezet en verzekerd en dan kunnen ze je niks doen
26 november 2008 om 11:51 #168610lees je polis maar is na, of maak maar is een ongeluk dan merk je het vanzelf;)
26 november 2008 om 12:47 #168611@Ewous dat is onzin, het wordt wel uitgekeerd maar je hebt dan een heeeeel hoog eigen risico.
26 november 2008 om 12:57 #168612Ik zou zeggen probeer t eens:P
de verzekerings maatschappij is wel verplicht om uittekeren.
alleen dit word dan volledig, trug gevordert op de verzekerde of bestuurder26 november 2008 om 13:24 #168613Heb het zelf toen een keer uitgezocht(2 jaar geleden) en toen stond erbij dat als je jonger bent dan de verzekerde dat je dan een eigen risico hebt van 500,- (zo ongeveer). maar misschien verschilt dit weer per verzekeraar.
26 november 2008 om 13:31 #168614Opzich leuke discussie maar zinloos, omdat hij ook geen certie heeft:P
26 november 2008 om 13:44 #168615Heb het net ff opgezocht bij univé. kijk hier maar eens naar 😉
26 november 2008 om 13:49 #168616Dat is dan nieuw.
Maar de vraag was of ie hem kon verzekeren op zijn naam als ie geen certie heeft:P
Ik weet wel dat je vroeger een auto op naam kon zetten en verzekeren zonder dat je een rijbewijs heb.
alleen als je niet bevoegd bent om te rijden, dus geen certie heb ben je ten alle tijden niet verzekert, als je tog rij;)26 november 2008 om 13:53 #168617Je kan hem volgens mij wel verzekeren hoor, ook als je geen Certificaat hebt. Je moet alleen persee 16 jaar of ouder zijn.
Maarja zonder certificaat ben je zowieso niet verekerd. Je kan wel voor iemand anders een brommer verzekeren bijvoorbeeld.2 jaar terug zat ik ook zo van aaah lekker verzekeren op mn moeders naam, scheelt een hoop centen. maar toen ik dit las heb ik het toch maar niet gedaan ;).
26 november 2008 om 13:54 #168618klopt inderdaad, ik mag ook op mijn ouders scooter rijden.
de verzekeraar zei, dit kan wel, maar je hebt dan alleen een HEEL hoog eigen risico.
je bent dan wel verzekert, maar je moet alleen meer betalen (nog steeds niet alles)
ook zei die, dat je beter niet te vaak kan gaan rijden op je ouders verzekering, kan politie probleem om maken.26 november 2008 om 13:58 #168619Maar als ik jou was zou ik em laten schorsen keltow. als je niet van plan bent een certificaat te halen. zit de rdw ook niet meer op je dak.
Anders gewoon even een certificaat halen en verzekeren :).26 november 2008 om 14:17 #168620Hmm.. ik hem mn Ciao ook om mijn moeders naam laten verzekeren. Zij is ook juridisch de eigenaar ervan. Als ik nou een ongeluk krijg met dat ding, moet de verzekering toch gewoon zonder shit er om heen uitbetalen? Ik bedoel, ik mag toch best op mijn moeders brommer rijden zonder m helemaal over te laten zetten op mijn naam? of begrijp ik het nou verkeerd..:/
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.