Vespa-Ciao.NL
:: brommer valt stil

Home Forums Techniek Problemen oplossen brommer valt stil

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa-joey
    Topic starter

heey mensen, ik trok vandaag voor het eerst mn blok echt ver open, dit omdat ik een nieuwe zuiger heb. ik ging erg hard. en toen ik ongeveer 5 seconden op top reed hoorde ik een dikke bwoaaaaap. hij viel helemaal terug en reed toen alleen nog stationair kon geen gas geven maar viel niet uit. toen zette ik hem uit en meteen weer aan. toen reed ie een stuk heel kut. maar een minuutje later reed ie weer precies zoals hij ervoor ook reed, redelijk goed dus. het zal geen warmloper zijn geweest want ik was nog niet lang aan het rijden en het vriest buiten behoorlijk.
      ik heb hem nog niet goed afgesteld want de bougie is nog pikzwart.
      weet iemand wat dit kan zijn?
      naja groetjes joey

coda
      Donateur

Aanlopertje/warmloper
        Echt wel,zeker als ie flink afremde toen het gebeurde.
        Gewoon doorrijden als ie nog normaal loopt,als je hem toch openmaakt zul je de sporen wel zien.

vespa-joey
        Topic starter

iemand nog andere suggesties?:P

Thomasc
          Bijdrager

Mischien krijgt hij teveel lucht dat had ik ook laatst.
            Want toen kon ik ook alleen nog stationair rijden.
            Zoveel verstand heb ik er ook niet van dus het zal wel niet maar ik zal toch maar voor de zekerheid kijken.

Timmetje
            Bijdrager

Ik gok ook op een warmloper, zeker omdat ie nog slecht is afgesteld, als je der zeker van wilt zijn moet je toch je cilinder eraf trekken, en op sporen controleren. En eerst goed afstellen voordat je echt helemaal open gaan trekken.

vespa-joey
              Topic starter

ja, warmloper zou kunnen, maar het lijkt mij vreemd omdat ik net 5 minuutjes aan het rijden was en het was bitter koud.

vespa-joey
                Topic starter

ik heb net nog even de bougie gecheckt en die is nu donkerbruin….

weg-gevaar
                  Bijdrager

of een stootrand want als jij met die nieuwe zuiger noem maar wat 500km met kwart/halfgas gereden heb krijg je dat

vespa-joey
                    Topic starter

weg-gevaar :
                      of een stootrand want als jij met die nieuwe zuiger noem maar wat 500km met kwart/halfgas gereden heb krijg je dat

nee… dat heb ik niet:|

ArvidW
                      Donateur

vespa-joey :
                        ja, warmloper zou kunnen, maar het lijkt mij vreemd omdat ik net 5 minuutjes aan het rijden was en het was bitter koud.

D’r is maar één manier om erachter te komen of het een warmloper is: Je cilinder er onderuit.

Mocht het een warmloper zijn:
                        – Haal met schuurpapiertje 320-400 ofzo het vastzittende aluminium van de cilinderwand af
                        – Poets je zuiger op de bekraste plek, dat heb ik bij een vriend van mij met P400 en water gedaan, dit is zeer goed gelukt. Duw niet te hard op het schuurpapiertje want er blijft geen zuiger meer over.

Dan daarna weer 50km rustig aan doen met iets meer olie erbij gemengd, en dan zal het weer goed moeten gaan.

Warmloper kun je echt wel binnen 5minuten krijgen, na 2 minuten rijden kan ik IIg mijn vingers al branden aan de koelribben.

Ik zou niet doorrijden, gewoon openhalen, kijken, repareren

Edit: Als ik benzienkraan dichtdraai en door rijd dan komt er na een tijdje ook ineens een BOAAAAAPB geluid, mischien liep toen carb / benzinekraan niet goed door?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

vespa-joey
                        Topic starter

okeej, dan zal ik er binnenkort maar eens naar kijken he:D

Kelvin
                          Bijdrager

ik had dit laatst ook mijne kreeg valse lucht :thumb

vespa-joey
                            Topic starter

jah, die van mij ook ERGENS geen idee waar:P
                              als ik mn hand op de uitlaat houd slaat ie niet af.. en loopt gewoon stationair door

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.