Vespa-Ciao.NL
:: Brommer trekt voor geen meter op?!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer trekt voor geen meter op?!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ErwinRasing
    Topic starter

Ik ga morguh ff naar shop wat nieuwe onderdelen kopen 😉
      Blauwe trekveertjes, iets grotere sproeier en nieuwe koppeling sigmenten ik ga ook die gianelli uitlaatje proberen kijken of die verschil maakt en heb ook nog een uitgeboorde orginele uitlaat hier 😀 die maakt wel geinig kabaal haha het is nu wat laat om nog te klussen 😉 ik ga van alles eens proberen..

ciaoracer
      Bijdrager

Wat bedoel je precies met uitgboorde originele uitlaat? Wat heb je dan precies gedaan?

timbeckers
        Bijdrager

Net als ik denk ik uber gat erin in agtrekant .. raar wonder trekt ook nog beter… meestal die orri uitlate zit een sgroef in agterkant .. die dus eruit :p en dan krijg je zon gat van 2-3 cm? zoiets dagt ik uit men hoofd

timbeckers
          Bijdrager

en grotere sproeier nogwel ? zou ik niet doen ik zou die 70 houde ik heb 69 en dies al te groot dagt men pa .. die heeft er btw tot zen 23 voor gestudeerd 😉

ErwinRasing
            Topic starter

ciaoracer :
              Wat bedoel je precies met uitgboorde originele uitlaat? Wat heb je dan precies gedaan?

In orginele uitlaatje zit zo’n plaatje met kleine gaatje erin dat gaatje heb ik groter geboord 😀

ErwinRasing
              Topic starter

timbeckers :
                en grotere sproeier nogwel ? zou ik niet doen ik zou die 70 houde ik heb 69 en dies al te groot dagt men pa .. die heeft er btw tot zen 23 voor gestudeerd 😉

ik had vandaag nieuwe bougie erin gezet en heb toen stuk gereden van ongeveer 15km en heb toen de kleur van het stukje keramiek bekeken. Het was licht bruin achtig (creme kleur meer) en onderaan was het nog helemaal wit dus ik denk dat de sproeier dan te klein is of moet ik een groter stuk rijden voor ik goed kan aflezen of de sproeier goed is? ik heb btw malossi lucht filtertje maar denk niet dat hij teveel lucht aanzuigt want heb ook een orgineel filtertje geprobeerd maar daarmee blijft hij nauwelijks lopen.

timbeckers
                Bijdrager

heb ook malo filtertje 🙂 en meine kleur is goed rood/bruinsig

ciaoracer
                  Bijdrager

ErwinRasing :

ciaoracer :

In orginele uitlaatje zit zo’n plaatje met kleine gaatje erin dat gaatje heb ik groter geboord 😀

Dus je hebt eigenlijk dat gaatje helemaal aan de achterkant vergroot? Rijd hij dan harder of niet? Is mss eens leuk om te proberen.:)

ErwinRasing
                    Topic starter

Veel harder denk ik niet het kan heel klein beetje verschil maken maar hij maakte wel stuk meer geluid, vooral als je die die dop eraf laat 😛

ArvidW
                      Donateur

Dat kleine pijpje kun je van 9 tot 10.5 mm opboren, en het scheelt geen fuck =) Snelheidstoename van 2km uur bij mij igg.

Geluid is amper toegenomen (heb het bij Brom uitlaat gedaan en bij Snor uitlaat, eigenlijk alleen maar omdat dat pijpje er dan neit meer zo schraal uitziet :P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

ciaoracer
                        Bijdrager

Ow ok domme vraag dus van mij.:D

kjeld
                          Bijdrager

Iemand al op het idee gekomen om die Jongen te vragen of ie zijn inlaat heeft bewerkt?
                            Kijk anders hier ff: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=15
                            of hier: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2975

ciaoracer
                            Bijdrager

Nou weet je dat hoefde wij niet te vragen omdat in zijn eerste post alles al in staat. En als je dat effe begrijpt dan maakt hij daarin op dat zijn inlaat nog origineel is.:)

kjeld
                              Bijdrager

dat leek mij ook wel maar waarom rijdt ie dan met een 70 sproeier. Is dat niet een beetje groot?

ErwinRasing
                                Topic starter

Vandaag ff vanalles met me brommer geprobeerd 😉

Khad blauwe trekveren gekocht maar heb ik snel eraf gehaald toen ik ze had getest, kreeg veels te veel overtoeren :S kwam bijna niet vooruit.. heb nu orginiele trek veertjes erop daar trekt hij nog het beste mee.

Heb ook een ander uitlaatje erop gedaan die trekt duidelijk stukken beter maar hij houd nu erg in als ik op snelheid kom 🙁 ik heb sproeier nog niks aan gedaan maar veel zeggen mijne is te groot maar het keramiek in mij bougie blijft groten deels helemaal wit :S

ik post hieronder ff wat foto’s van mijn uitlaten meschien zien jullie of het klote uitlaten zijn.

Uitlaat die ik eerst erop had
                                  http://img241.imageshack.us/img241/2759/uitlaat1kp4.jpg

Uitlaat die ik nu erop heb (is van gianelli, meer informatie heb ik er zelf niet over)
                                  http://img241.imageshack.us/img241/7934/uitlaat2hg9.jpg
                                  http://img241.imageshack.us/img241/6164/uitlaat3vp1.jpg

1 foto is beetje wazig, heb met de camera beweegt denk ik 😀

(Brommer is beetje modderig 😛 kom altijd over een landweg alsk naar school ga..)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.