Vespa-Ciao.NL
:: Brommer start niet. Vonkt wel, goede compressie en krijgt benzine.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer start niet. Vonkt wel, goede compressie en krijgt benzine.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Spartafrank
    Topic starter

Hallo allemaal,

Mijn Vespa SI start niet meer. Ik heb alles nagekeken. De hele ontsteking(Contactpunten nieuw en afgesteld op 0.45), condensator nieuw, ontstekingsspoel nieuw, bobine nieuw en de bedrading nieuw en doorgemeten). Heb de bougie + bougiedop vervangen en hij vonkt. Verschillende bougies geprobeerd. Ik heb een nieuwe carburateur(Dellorte 13/13) vervangen met de juiste sproeier(Zelfde als vorige afstelling) en de bougie is mooi koffie bruin. Ik heb alles in het vliegwiel schoongemaakt zodat er geen rotzooi bij de ontsteking kan komen. De zuiger is niet versleten en gaat soepel op en neer. Ik heb getest of de brommer geen benzine kreeg door remreiniger in het bougiegat te spuiten en te starten maar geen resultaat. Ik heb de uitlaat al vervangen en proberen te starten met en zonder luchtfilter. De brommer heeft ook goede compressie. Ik raak nu een beetje op qua ideeën dus ik weet nu niet wat ik moet doen.. Hebben jullie ideeën?

Met vriendelijke groet,

Frank.

zevenenergie
      Donateur

Het is je compressie. Ik weet het, je hebt gezegd dat die goed is.

Controleer eerst of je decompressie kabel niet te strak staat afgesteld.
        Is dat goed, haal dan de kop er af, vlak hem op een glasplaat. Neem een aluminium koppakking. Gloei deze uit door hem met een zwarte watervaste stift(marker) zwart te maken en hem dan zo heet te maken dat het zwart net verdwijnt.
        En starten met die hap.
        En nu geen gelul meer van ik weet het niet, want we zijn allemaal in de rouw vanwege het slechte nieuws van de helmplicht. 😉

Spartafrank
        Topic starter

Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga morgen even kijken. Inderdaad de helmplicht op blauw kenteken, apart.. ben benieuwd hoe ze het gaan doen met electrische fietsen enz.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.