Vespa-Ciao.NL
:: Brommer start niet!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer start niet!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michiel
    Topic starter

Beste Ciaotjes,

Ik heb hier thuis een Brommer staan (Vespa SI) en deze start niet, ik probeer verschillende dingen en als ik de boegie tegen me motorblok aanhoud start deze ook niet & ik zie ook geen vonkje!

Hebben mensen hier dit zelfde probleem gehad en hoe hebben zij het opgelost ?

Wie kan mij helpen !!!

Mvg,
      Michiel

Vespaflappie
      Bijdrager

Heb je serieus geadcht dat hij zou kunnen lopen als je je bougie tegen je blok houd?
        Hoe zou die dan moeten ontbranden?

je moet specifieker zijn; sinds wanneer is dat zo? Heb je CP ontsteking of elektronische?

timschilders
        Bijdrager

lees deze forum maar eens. daar staan al veel dingen in wat er mis zijn:
          http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=1458&n=last#bottom

dan hoef je neit meteen een nieuwe tropic aan te maken

Michiel
          Topic starter

Vespaflappie :
            Heb je serieus geadcht dat hij zou kunnen lopen als je je bougie tegen je blok houd?

je moet specifieker zijn; sinds wanneer is dat zo? Heb je CP ontsteking of elektronische?

Als je het tegen het motroblok aanhoud en hij vinkt dat weet je dat dat tenminste goed is!

Het is tevens sinds gisteren, ik starte hem en hij reed gewoon en ineens loeg hij af :S

Ik heb verder geen verstand van ontstekingen, hoe kan ik daar achterkomen!

Het is tevens een Ren start!

timschilders
            Bijdrager

ja forums lezen dan kom je pas achter hoe een ontsteking werkt! en er staat toch bij artikels/faq een howto over revisie van je blok en daar staat een heleboel over de ontsteking

Ties
              Bijdrager

Michiel :

Vespaflappie :

Als je het tegen het motroblok aanhoud en hij vinkt dat weet je dat dat tenminste goed is!

Het is tevens sinds gisteren, ik starte hem en hij reed gewoon en ineens loeg hij af :S

Ik heb verder geen verstand van ontstekingen, hoe kan ik daar achterkomen!

Het is tevens een Ren start!

haal ff je linkerkap deraf!!

dan zit er VOOR de koppeling zeg ma een groot, of klein bokje:D
                je bobine;) alst een groot ding is… ist elektro onsteking..
                een cp onsteking heeft een kleine bobine… meestal beetje rond… is je frame ook voor aangepast, der zit dan in principe een bolling in je frame waar bobine half invalt..moet je maar ff kijken!

hopelijk snap je ut een beetje(A)

Michiel
                Topic starter

Het is een redelijk kleine 😛

Vespaflappie
                  Bijdrager

Ik snap dat je dan ziet dat die vonkt(duh?) maar jij zegt het alsof hij dan opeens wel zou moeten lopen….

Michiel
                    Topic starter

Vespaflappie :
                      Ik snap dat je dan ziet dat die vonkt(duh?) maar jij zegt het alsof hij dan opeens wel zou moeten lopen….

Nee dat zeg ik niet ?

Vespaflappie
                      Bijdrager

Michiel :
                        Beste Ciaotjes,

Ik heb hier thuis een Brommer staan (Vespa SI) en deze start niet, ik probeer verschillende dingen en ALS IK DE BOUGIE TEGEN ME MOTORBLOK AANHOUD START DEZE OOK NIET& ik zie ook geen vonkje!

Hebben mensen hier dit zelfde probleem gehad en hoe hebben zij het opgelost ?

Wie kan mij helpen !!!

Mvg,
                        Michiel

Het maakt me voor de rest niet uit maar ik vatte het zo op, sorry

eddi
                        Bijdrager

condensator kapot misschien? kan zomaar ineens gebeuren….!

Michiel
                          Topic starter

eddi :
                            condensator kapot misschien? kan zomaar ineens gebeuren….!

Oke bedankt!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.