Vespa-Ciao.NL
:: Brommer Spuiten

Home Forums Techniek Framedelen Brommer Spuiten

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Topic starter

Ik wil morgen mijn brommer gaan spuiten en ik wil hem het liefst HELEMAAL zwart maken,

maar ik ben nog beetje bezig met kiezen tussen mat zwart (mafia style, hou ik wel van) en glans zwart (want wil morgen de kleuren gaan halen) of gedeeltelijk mat en gedeeltelijk glans,

maar wat zou beter staan? (en neej hoef niet die onzin van doe glans want ziet bling bling uit), of welke gedeelte mat en welk gedeelte glans

en de remhendels laat ik wit want heeft die nu ook en ziet egt mooi uit,

Dus suggesties!¿!

murkus
      Bijdrager

uhm als ik jou zou zijn zou ik wel voor glans gaan mat is wel mooi maar gaat er ook bestwel snel lelijk uitzien vindd ik danen doe gewoon het meeste glans zwart en wat details mat zwart:)

barry
        Donateur

Absoluut mat zwart.Kijk maar eens op de site van:
          http://www.outlawsmc.be
          Heb er enkele vrienden & wie weet word ik FULL-MEMBER

Fredzzz
          Moderator

naja hier verschillen de meningen per persoon… ik vind dat je moet doen wat je zelf mooi vind…

ik zou bijvoorbeeld: ALLE metal en aluminium delen HOOGLANS ZWART maken, en ALLE kappen (en de andere kunstof dingen) MAT ZWART maken…

het gaat om een ciao toch?

Mixen lijkt me het mooist, helemaal hooglans zwart wordt snel saai na een tijdje, helemaal mat zwart heeft het zelfde effect en wordt dus ook saai…

half half zou IK dus doen 🙂

KennyVespa
            Topic starter

Ik denk dat ik al het metaal glans maak en de kappen en andere delen zo mooi mat zwart 😀 en velgen ook mat zwart, maar kan ik over mat zwart ook blanke lak doen of heb je dan hezelfde effect als glans??
              en hoeveel bussen zou ik van ieder moeten pakken???

KennyVespa
              Topic starter

?

FonS
                Bijdrager

check mn gallery es, mijne is helemaal zwart op velgen en stuur na (kappen mat zwart, rest hoog glans).
                  ik heb in totaal… ik geloof 14 bussen lak gebruikt, voor de complete brommer, incl velgen. dus primer, hoog glans zwart en blank voor frame, spatborden ed.
                  en dan primer en witte velgen lak voor stuur en velgen.
                  btw compleet zwarte brommer lijk me bes vet… as ie af is kom ik eens kijken 😛

timschilders
                  Bijdrager

wtf dat is 8 euro voor 1 motip bus, dat is 112 totaal! breng dan maar naar de coater of prof laten spuiten.
                    maat van me was met 3 bussen klaar

FonS
                    Bijdrager

3 bussen??? nee ik wil het wel goed doen…. en ik heb ze gekocht voor 5 euro et stuk, meaning 70 euro. ken wel ene die zich ergens lak heeft gehaald voor 3 euro et stuk maar wat voor iets heb je dan he…

KennyVespa
                      Topic starter

hoeveel bussen primer, hoeveel bussen zwart en hoeveel bussen blank

Kay
                        Bijdrager

Ben zelf me ciao ook aan het spuiten en ik denk dat ik uiteindelijk op ongeveer 5 spuitbussen lak uitkom als je het goed wil doen,dus niet 2 superdunne laagjes.Ik zou 2a3 primer nemen.En 2 a 3 blanken,maar dit weet ik niet zeker omdat ik niet weet waar blanke overheen gaat.

Fredzzz
                          Moderator

je moet niet altijd in spuitbussen rekenen maar in liters…

die grote hooglans zwarte spuitbussen van MOPTIP zijn 500 ml, met 1 liter is je frame (ciao) dik gelakt…

de kappen ook ongeveer…

ik spuit de achterkap, twee MIDDEN zijkkapen en achterspatbord van mn citta met net 500ml hooglans zwart motip.

die hooglans zwarte 500ml (25% extra) motip spuitbussen kosten ook maar 5 tot 6 euro…

– jah je kan over hooglans zwart blanke lak zetten en ook over matte lak, blanke lak hoeft niet, maar het zorgt voor een bescherming (tegen benzine en andere dingen) en het maakt de lak flexiebeler door een chemische band te maken met de LAK laag en de BLANKE lak zelf.

maar meer als 70 euro kan je toch te veel noemen om je ciao te spuiten met spuitbussen (@FonS)? Ik vind het net te veel.

En jah er zijn 3 euro spuitbussen van de Action, ga deze AUB NIET EENS PROBEREN.

Die lak kan je er met je finger nagels af halen… En het ziet er niet uit, is niet goed tegen benzine etc. etc. etc.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.