Vespa-Ciao.NL
:: brommer spuite

Home Forums Techniek Framedelen brommer spuite

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

remon
    Bijdrager

hmmm, november rain, als je toch autolak neemt van motip? dan valt dat toch wel mee:? Maar als je toch gewoon de brommer gaat opknappen en daarna gaat doorverkopen, wat ik en tinus gaan doen….dan vind ik een dure professionele lak niet echt noodzakelijk

Frits
      Bijdrager

blanke lak en verharder die geven de glans he

TimoO_
        Donateur

remon :
          hmmm, november rain, als je toch autolak neemt van motip? dan valt dat toch wel mee:?

ja ik heb ook gewoon met motip lak gedaan.. t ziet er nog altijd even goed uit en blanke lak erop is egt noodzakelijk.. ik ga t frame wat ik nu ga opknappen ook gewoon nog n keer met spuitbussen doen.. misschien dat ik daarna overstap naar compressor want probeer me er n beetje in te specializeren.. ik vind dat lak egt een bepaalde uitdrukking op je brommer heeft…

Asriem

weet iemand hoe deze vette kleur heet?

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

beetje kawasaki/limegreen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

TimoO_
              Donateur

eerder limegreen, kawasaki is toch nog wel wat meer “groen” en feller

Rebel

Moet je gewoon uitprinten en bij de gamme zon kleuren ding vergelijken :P.
                  Die kunnen het ook nog mengen alleen week niet of het ook in autolak etc kan.

N!CK\s

ik spuit ook met een spuitbus dat is opzich wel handing.
                    maar natuurlijk niet altijd zon mooi resultaat

Elmar_AZ
                    Bijdrager

Ik ben ook bezig met spuiten, maar op sommige stukken zitten er van die rimpelachtige stukken waar de lak gewoon niet goed hecht ofzo, wat doe ik hiertegen? Als ik het stukje opnieuw schuur wordt het resultaat ook niet echt beter:(

TimoO_
                      Donateur

dat is als je in de droogperiode (als de lak moet harden) te veel van temperateur gewisselt bent. als je eerst gespoten had in 25 graden en toen buiten gezet waar het 11 graden was in de nacht. dan gaat je lak rimpelen. valt niet veel tegen te doen denk ik :?.

Elmar_AZ
                        Bijdrager

O dat is vreemd, ik spoot gewoon buiten steeds dezelfde temp…Maar die rimpelachtige stukjes waren al zichtbaar in de (witte) primer…Ik heb overigens niet overal tot op het metaal geschuurd, maar dat hoeft ook niet volgens mij aangezien dat op andere stukken ook niet is gebeurd en dat is wel gewoon goed gelukt. Iemand een idee? Thanks.

AC RACING
                          Moderator

mischien heb je wel tijdens het afnemen/ontvetten van je frame oplosmiddelen laten zitten waardoor je lak niet overal kan hechten. dit zorgt ervoor dat je lak op andere plaatsen omhoog gaat kruipen.

cittadriver
                            Donateur

niet goed ontvet of de verflaag die er onder zit lost op door je nieuwe laklaag dus schuren tot het blank is 😉

Elmar_AZ
                              Bijdrager

Hmm bedankt. Dat wordt dus hard aan het werk wil ik alles kaal schuren:P

Nick_orginelli
                                Bijdrager

misschien heb je hier nog wat aan;)

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=10
                                  http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=11

edit: verfafbijt is te gek=):D

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.