Vespa-Ciao.NL
:: Brommer springt niet aan

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer springt niet aan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sjalevaeger1
    Topic starter

Hoi Mensen.

Ik heb een probleem met mijn vespa

Heb de vespa gekocht en het was een wrak. Heb hem weer helemaal opgeknapt.

Nou heb ik alle motor onderdelen vervangen voor nieuwe. Dus echt alles. Gisteren heb ik weer alles in mekaar gezet.

Nu komt het probleem. Hij wil niet starten. Hij schiet alleen maar vanuit de carburateur denk ik. na 10 keer proberen ben ik alle compressie kwijt. Het is nu net of die op fietsen staat. Kan het zijn dat de voetpakking lek is? Wat ik zag dat hij ook een beetje olie lekte.

Of is het iets anders.

Alvast bedankt.

Ps. Het is mijn eerste bericht:)

TimoO_
      Donateur

nou de eerste vraag is natuurlijk of je alles wel goed gemonteerd hebt. als je voetpakking lek is moet ie normaal gezien nog wel enigzins compressie hebben, of er moet een flink gat in zitten maar dat lijkt mij onmogelijk. heeft ie tot nu toe totaal geen kick gegeven? misschien zit je zuiger verkeerd om.

sjalevaeger1
        Topic starter

TimoO_ :
          nou de eerste vraag is natuurlijk of je alles wel goed gemonteerd hebt. als je voetpakking lek is moet ie normaal gezien nog wel enigzins compressie hebben, of er moet een flink gat in zitten maar dat lijkt mij onmogelijk. heeft ie tot nu toe totaal geen kick gegeven? misschien zit je zuiger verkeerd om.

Nee ik weet zeker dat dat allemaal goed zit. Toen hij wel nog compressie had wou hij wel aanspringen maar dat deed hij niet hij schoot alleen maar. Na 10 keer proberen was alle compressie weg. Ik denk zelf dat die valse lucht trekt. Of kan dat niet

TimoO_
          Donateur

hij kan valse lucht trekken, maar dat is geen verklaring voor het verliezen van compressie. heb je je decompressie aangesloten? misschien dat dat het probleem is dat ie te strak staat en je de heletijd met decompressie zit te rennen. heb je er een koppakking tussen gedaan? zou normaal gesproken nie terg zijn als je dat niet gedaan had maar misschien dat ie met koppakking wel compressie heeft.

kijk maar eens bij deze howto: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8188

effe kijken of je alles ook zo gedaan hebt. heb je de zuiger er ook in gedaan met de pijl naar de uitlaatpoort?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.