Vespa-Ciao.NL
:: Brommer slopen

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Brommer slopen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Joor
    Topic starter

Vanaf 2026 bromfiets slopen via erkend bedrijf
      Brommer, snorfiets of scooter slopen?

Vanaf 1 januari aanstaande mag u dit niet meer zelf doen en stopt het afmelden van bromfietsen via onze website. Vanaf dan laat u de bromfiets slopen via een erkend sloopbedrijf. Dit bedrijf zorgt ervoor dat het voertuig niet meer op uw naam staat.

Voertuig zelf slopen

Haal het voertuig van uw naam u als u dit zelf heeft gesloopt. Of als u het voertuig laat slopen bij een bedrijf dat geen voertuigen kan afmelden voor sloop (bedrijf zonder de RDW-erkenning demontage).
      Let op: bijzondere bromfietsen
       mag u alleen zelf slopen als ze 2 wielen hebben. Dit mag nog tot 1 januari 2026. Voor bijzondere bromfietsen met 3 of 4 wielen moet u naar een erkend sloopbedrijf. Vanaf 2026 geldt dit voor alle bijzondere bromfietsen.

zevenenergie
      Donateur

Het mocht al langer niet, in de zin dat je je kenteken van de hand te doen zonder dat je hem verkocht.
        Ik was ooit mijn brommers kwijt geraakt door een brand. Het heeft me veel moeite gekost om aan te tonen dat ik een paar kenteken platen niet meer had omdat ze gesmolten waren en een van de verpichtingen was dat je je kenteken plaat inleverde bij de RDW.
        Er moetst een politie raport aan te pas komen van de brand, en foto,s voordat de RDW de kentekens nietig verklaarde.
        Een rdw sloop bedrijf neemt overigens genoegen met het frame de papieren en de plaat.
        Ik heb vaak wok brommers zo van de hand moeten doen omdat de RDW niet bereid was het kenteken ongedaan te maken.
        Vandaar dat ik het weet.

Dus inprincipe verandert er niets, het is puur een administrative mededeling dat ze echt geen uitzondering meer maken.(dat deden ze wel eens)
        Waarschijnlijk werden ze het zat al die verzoeken.

Je brommer slopen voor onderdelen kan natuurlijk nog steeds.

Ik denk dat het een soep is die heet wordt geserveerd maar snel afkoelt omdat het niet te handhaven is.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door zevenenergie.

gileracitta
        Bijdrager

De vraag is 😆 wat doe jij ?

1: frame de papieren en de plaat bij RDW sloopbedrijf
          2: Geef hem op als gestolen 🙄
          3: Voor Export

Joor
          Topic starter

Je kan het kenteken nu nog afmelden via de rdw site. Kost niks en je hoeft niks in te leveren. Dat stop iiig

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.