Vespa-Ciao.NL
:: Brommer slaat af na tijdje op topsnelheid te hebben gereden

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer slaat af na tijdje op topsnelheid te hebben gereden

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sam
    Topic starter

Hallo, ik heb een probleem met mijn Citta. Ik heb laatst nieuwe zuiger,zuigerveren erop laten zetten. Tevens een wat kleinere sproeier (van 66 naar 62) erop gezet, benzinekraanfiltertje schoongemaakt,carbarateur ook. Nu heb ik toch nog wat probleempjes. Zo slaat ie af, na een tijdje op top te hebben gereden (na 100 km ingereden hebben,lijkt ie me toch genoeg ingereden). Kan het probleem zijn dat de Contactpunten versleten zijn???? Want wat merk je ? als je Contactpunten versleten zijn????? Graag hoor ik van jullie suggesties etc.
      De citta die ik heb is een 50 CC, Citypower uitlaat, 13/13 cabarateur,malossifilter

niels-nijsten
      Bijdrager

sproeier lijkt mij veeels te groot 50cctje zit je meer rond spr.54 en als je contactpunten stuk zijn krijg je hem niet gestart. het kan zijn(dit heb ik laats ook gehad) dat je bobine stuk is, zodra mijn bobine warm werd viel die uit. 5 min wachten en hij ging weer.

sam
        Topic starter

Okey, dan zal ik deze dingen laten vervangen. Thanks voor de tips Niels-nijsten!!!!

superindo
          Bijdrager

1: ik zou een standaard luchtfilter nemen.
            2: zou er een sproeier rond de 45 in stoppen (tussen 42 en 47) als je blok niet is uitgeveild

sam
            Topic starter

Superindo, volgens mij heeft het niks met de luchtfilter te maken, want die heb ik al 4 jaar erop zitten. Heb laatst zelfs nieuwe gaas erin gezet. Dus dat lijkt me niet zozeer het probleem. De contactpunten zijn eerder het grootste probleem, eventueel met de bobine en condensator. Heb er na 100 km ingereden te hebben, pas weer eens met volle snelheid mee gereden. Toen kwam het probleem opzetten.

Dat met de sproeier kan wel zijn, dat ik een wat kleinere maat moet nemen, maar het is onmogelijk dat het daarmee te maken heeft, want ik heb 4 jaar lang met een sproeier 66 rondgereden, tot mij werd verteld dat de sproeier aan de grote kant was. Toen heb ik hem naar 62 teruggebracht. Wel is het zo, dat ie in die 4 jaar gewoon supergoed reed etc.

vicious
              Bijdrager

Welke carb gebruik je? Spaco`s hebben meestal een veel grotere sproeier nodig dan dellorto`s. Als je brommer eerst altijd goed liep, ga dan eens terug naar je oude sproeiermaat.

sam
                Topic starter

Vicious, ik zou het echt niet weten, maar ook ik dacht al zoiets, want waarom zou een sproeier het probleem kunnen zijn, als ie gewoon jarenlang goed heeft gefunctioneerd. Nee, ik denk dat het aan die andere dingen ligt (bobine,condensator,contactpunten). Die dingen ga ik laten vervangen. Motorisch is ie wel goed, want heb laatst nog nieuwe voetpakking,kopppakking,zuiger en zuigerveren erop laten zetten, en ook nog eens een nieuwe bougie en nieuwe bougiedop.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.