Vespa-Ciao.NL
:: brommer rijdt zwaar tegenvallend voor setup

Home Forums Techniek Problemen oplossen brommer rijdt zwaar tegenvallend voor setup

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Hydra
    Topic starter

hallo,
      Ik denk ik probeer eens ene forum voor wat hulp, tot nu toe heb ik alleenmaar rondgevraagd en rondgekeken op het internet.

Ik heb, naar mijn ogen, een redelijk respectabele setup op mijn ciao zitten, maar me ciao rijdt maar tegen de 60.

setup:
      – 70 cc polini (gietijzer, W-poort)
      – Std carters, uitgefreesd (inlaatpoort, spoelpoorten + extra poort erbij (voor de w-poort)
      -13/13 Dellorto met 58 sproeier
      – malossi powerfilter
      – strakkere koppelingsveertjes (in een gloednieuwe koppeling)
      – leovince Handmade
      – 60mm poulie
      – krukas bijgefreesd

ik snap niet dat ik hier slechts 60 km/h mee haal. Ik had verwacht minstens 70-80 te kunnen rijden. Heb ik te hoge verwachtingen? Of zou er inderdaad iets mis kunnen zijn?
      blok klinkt gewoon mooi, loopt goed stationair, pruttelt niet enz enz.
      geen idee wat er mis mee zou kunnen zijn.
      Iemand die misschien wat meer weet?

woe
      Bijdrager

grotere poulie misschien.
        komt niet helemaal op zn toeren door kleine poulie

denk ook dat je sproeier wat groter moet

Hydra
        Topic starter

had er eerst n 72 sproeier, metr 80 mm pouli in zitten, en daar reed hij best goed mee, trok hard op, maar top was niet harder dan zon 40km/h. nu kleinere ppouli voor top (met de strakkere veertjes voor enigszins meer trek), en met een 60 sproeier verzuipt hij al. ik vind het echt raar.

(die 72 deed het trouwes ook alleen maar zonder filter, maar nu doet de 60 het met filter brak, en zonder brakker)

joey636
          Bijdrager

dus heb je een 65 ofzo nodig had ik ook alleen had ik een speedengine en een racing er onder

Hydra
            Topic starter

hm, maar met die 65 heb ik tog een nog kleinere top?
              hardere trek, maar top vind ik toch iets fijner..
              en staan helemaal aangepaste carters niet min of meer gelijk aan speedengine? met die grotere poorten en shit…

maar iemand vertel me, is 60 respectabel voor mijn setup? ik lees nl vaker mensen met een vele malen minder uitgebreidde setup die veel harder rijden..

hansieb
              Moderator

Is er niet iets serieus versleten ofzo:

– Lagers die gaar zijn ofzo
                – Zuigerveren ?
                – Cilinder ?
                – Snaar strak
                – Cp op 0.45
                – Bougie koffiebruin

Poelie 70 – 80 zou ik het eerst maar eens mee proberen.

En heb je bromvertanding ( als het wiel 1 x ronddraait , draait de poelie dan 7-8 keer rond of 12-13keer? )

ciaoracer
                Bijdrager

Wat kan het probleem zijn van dat de snaar te strak staat?

FonS
                  Bijdrager

check inderdaad wat hansieb zegt, je top is ronduit prut :p die sproeiermaat kan nooit kloppen. ik had hetzelfde bewerkt als jij, alleen een 43mm DR ipv polini.

met een 70 poelie liep dit 75 km/h. ik zou ook inderdaad een grotere poelie nemen (70mm).
                    80 zou je dus wel moeten halen 😉

Hydra
                    Topic starter

ik zal die vertanding eens checken, maar alles is gloednieuw!
                      kijk, ik kan me voorstellen dat hij nog niet 100% rijdt door de inrijperiode,
                      maar dat kan toch niet zoveel verschillen..
                      bougie is koffiebruin (synthetische olie gebruik ik)
                      lagers schoongemaakt en gecheckt, waren nog in orde, en de snaar staat niet te strak
                      (ciaoracer; alsie te strak staat; teveel wrijving)

Hydra
                      Topic starter

hm, vorige post niet gehaald:P
                        ik was van 80 mm naar 60 mm overgestapt. 80 trok hij hard, maar zwaar brakke top. 60 trekt acceptabel, maar top niet tevreden; 60 km/h.
                        zou het de moeite waard zijn om die 70 mm te kope? want dan krijg je toch een middeweg; iets meer trek, iets minder top?

Hydra
                        Topic starter

hm, net ff 70 sproeier erin gedraaid, zonder filter… deed t best goed. raar, eerst niet:s
                          trane nog in me oge:P geen km teller, dus ik moet er maar eens eentje aanschaffen om te teste.
                          gvd, dat ik daar nog niet opgekome was -_-
                          ben bnieuwd hoe die t doet met filter, test ik morge ff uit.
                          want eerst was et probleem, dat ie t met grote sproeier goed deed, maar alleen zonder filter, en die heb ik er tog graag op zitten… dus vandaar dat ik 12 maten gezakt was in de sproeier..
                          iig bedankt voor de hulp, ik kloot wel verder met die zooi:P

heb ff naar de klok gekeke; 1 keer het wiel rond, 11 keer de poulie. is std, tog?

FonS
                          Bijdrager

ehm… nee, je hebt dus een snorklok erin (snor-vertanding)….

haal maar heel gauw een brom klok (1:7 vertanding ipv 1:11) dat scheelt héél wat in top -> verliest dus wel trekkracht

coda
                            Donateur

Dat scheelt al heel wat ja!;)
                              Als ie hetdan nog niet goed doet is de combinatie inlaat/krukas misschien te veel van het goede,want met een 60 poelie en snorvertanding moet ie toch wat harder kunnen lijkt me.

hansieb
                              Moderator

Das je probleem dus 🙂 bromvertanding regelen!

Scheelt wel een km of 15/20 lijkt me.

ArvidW
                                Donateur

60 pully + snor krukas = 92 pully op bromklok

Niet gek dat je maar 60 gaat 😛 (65km uur is toch wel maximale wat je 95 pully kunt halen)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.