Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Brommer rijd achteruit
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 1 maand geleden door RollinOnMyCiao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 februari 2012 om 18:38 #211714
Ik ben de trotse eigenaar van een Vespa ciao, nu heb ik laatst een blokje over gekocht van een maat van me die ook een ciao had.
Het gaat hierbij om een 60cc met een elektrisch bromcarter, 13/13, power filtertje en een bromklok.
Dit was het eerste elektronische blokje dat k ooit heb gehad, ik heb alles overgezet op mijn eigen brommer.
De eerste 2 dagen liep hij perfect, totdat ik laatst vlak voor me huis een bochtje nam.
Toen opeens schoot me koppeling los, waarschijnlijk niet goed vastgezet, ik hoorde dat koppelingspedalen rammelen, dus heb ik thuis dat ding weer vastgezet.
Ik wou hem starten, ik hoorde dat hij wou starten, maar toen ik even stil stond sloeg hij pas echt aan.
En nu komt het vreemde, toen ik gas wou geven reed hij ineens achteruit. Dit heb ik nog nooit mee gemaakt.
Iemand zei tegen mij dat misschien dat halve maan schakeltje wat in je vliegwiel zit stuk gedraaid was en dat daarom de timing verkeerd zit.
Maar als ik de koppeling wat los draai, en ik draai aan het binnenste gedeelte (wat aan je krukas vast zit) dan draait het vliegwiel gewoon mee.
Ook zei iemand dat het in de CDI kon liggen, dat hij geen goede massa maakt, en dat hij net als bij een peugeot fox dan achteruit kan lopen. Er liep inderdaad geen massa draadje van de CDI naar het frame, wel zitten de draden van de Carter naar de CDI goed.Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gehad? En zo ja, heeft er iemand alsjeblieft tips voor mij?
Want ik ben al een slechte coureur, en zeker als ik moet gaan proberen met mijn reet te gaan sturen. Dus voor de veiligheid van jou en iedereen eromheen… HELP ME ALSJEBLIEFT! 😛2 februari 2012 om 18:41 #230174Ik zou toch even je spietje checken!
Het kan zijn dat toen je koppeling losschoot je vliegwiel een slag is gedraait maar door de conische passing toch nog goed vast zit…2 februari 2012 om 18:44 #230175ook uit alkmaar! gezellig!
Het enige wat er mis kan gaan, waardoor je blokje achteruit wilt rijden is dat je de segmenten verkeerdom op de houder gemonteerd heb. Verder heeft het niks te maken met onsteking, of verkeerde timingen:). Laat je geen rare dingen aanpraten hoor! het kan geen kwaad om even te kijken of je spie nog heel is. die kan een klap gehad hebben.
Koppeling eraf, volgens deze manier de segmenten terugplaatsen & dan moet het helemaal goedkomen:D.
En anders kom ik er wel een keertje naar kijken!
Gr niek.
2 februari 2012 om 18:53 #230202
Spulleke!Ikzelf denk dat het probleem bij je spie ligt.
Dus als ik jou was gewoon even het vliegwiel eraf en dan zit daar je probleem.En zoals Niek zegt ook eventjes je koppeling nakijken:)
Succes
2 februari 2012 om 19:12 #229798
paulhermens@ niek, dus als mijn krukas zijn rondjes mooi de goede kant op maakt, maar je segmenten verkeerd zitten dan gaat
je koppeling spontaan andersom draaien ?
volgens mij zul je dan echt met overbrengingen in de vorm van tandwielen moeten gaan werken, een koppeling
grijpt aan of niet.
de koppeling zit trouwens vast op de krukas en kan dus niet in tegenovergestelde richting van de krukas draaien.
denk eerder dat de ontsteking iets heel verkeerd doet, hoewel ik dat ook niet helemaal kan plaatsen 😕
is eerlijk gezegt ook de eerste keer dat ik zoiets hoor.2 februari 2012 om 19:35 #229795Ik heb het mn puch een keer gehad. Probleem lag toen bij het vliegwiel…
Ik zou het even nakijken daar in de buurt.2 februari 2012 om 19:48 #229760ontsteking staat te vroeg zeg ik
op school wel met puchjes wat meer voor onststeking gegeven en te ver gegaan dan rijd je achteruit6 februari 2012 om 13:12 #238987Ahaa… Okee, nou dan zal ik dat binnekort maar ff na moeten gaan kijken, heb alvast wel een reserve-spietje gevonden.
Bedankt voor de snelle reacties allemaal -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.