:: Brommer met kenteken exporteren naar Duitsland
-
JelleTopic starter
Heeft er hier iemand ervaring met het verkopen van een brommer met kenteken aan een Duitser?
Weet dat je bij de rdw voor ca.€10,- je brommer kan uitschrijven voor export… maar kun je met dat papiertje/of kentekenpasje weer een Duits kenteken kan krijgen?

Ik meen dat je voor brommers in Duitsland geen ketekenplaat nodig hebt, je krijgt daar van de verzekering een plaat.
Dus als je naar Duitsland verhuist moet je het kenteken in leveren, dacht ik, want het mag niet langer dan een jaar in het buitenland zijn.
Ik denk dat je het beste even aan piet30 kan vragen.
BerndBijdrager
Hoi Jelle,
the correct way to ride a foreign vehicle in germany is via TÜV (German RDW) approval by a so called “Einzelabnahme”.
Because without that its not allowed to ride/drive a gas powered vehicle on german public roads. The cost is around 150€,
i did this already with several foreign bikes.
There are a lot of people who don’t do this, and simply order a license (Insurance) plate for the bike only by mentioning the framenumber.
But thats illegal, as said before, if no “Einzelabnahme” has taken place. As long as there is no control or crash or other involvement
in any public issue this might be no problem, but with some issue happening there might be some serious punishment around the corner.
Please feel free to pm me for further requests.
Best regards
Bernd
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.