Vespa-Ciao.NL
:: Brommer loopt niet goed.

Home Forums Algemeen Oude topics Brommer loopt niet goed.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JackNL
    Topic starter

Hey, ik heb een Gilera en aangezien Ciao en Gilera zelfde blok hebben zet ik mijn probleem hier neer.

Een paar week geleden heb ik mijn Gilera helemaal uit elkaar gehaald om hem helemaal over te spuiten en toen heb ik hem weer in elkaar gezet. Alleen paste mijn caburateur er ineens niet op (en toen heb ik dat gele ding dat over je spruitstuk zit in mijn caburateur geslaan met een rubberen hamertje, maar toen paste hij nog niet.) dus heb ik een oudere caburateur erop gedaan (en een paar dingen van m’n nieuwe overgezet naar de oude.)

Toen hij eenmaal in elkaar zat ging hij gelijk aan en hij blijft ook stationair lopen. Maar nu is trekken minder geworden en nu rijd ik nog maar ongeveer 20 – 25 ofzo terwijl ik eerst 50 – 50 reed.

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Ik zelf denk de caburateur omdat dat het enige onderdeel is die ik veranderd heb (dus misschien is die oude caburateur niet goed)

Alvast bedankt!

Edjuh
      Bijdrager

Misschien is de carb die er nu op zit kleiner??

JackNL
        Topic starter

Nee, deze caburateur is ook 13/13.

Edjuh
          Bijdrager

Misschien is hij vies dat hij minder mengsel doorlaat?

hansieb
            Moderator

JackNL :

Waar woon je in grunn, anders kom je maar een keer langs 🙂

JackNL
              Topic starter

hansieb :

JackNL :

Waar woon je in grunn, anders kom je maar een keer langs 🙂

Heey hansieb, ik ben Siron op de Gilera forum, ik woon dus in vinkhuizen vlak bij je 🙂

Edjuh :
                Misschien is hij vies dat hij minder mengsel doorlaat?

Uhm dat kan best, hoe kan ik hem dan helemaal schoonmaken?

En weet iemand anders nog waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb trouwens ook al een andere oude bougie geprobeerd (omdat ik dit probleem wel eens eerder had en het toen dus aan bougie lag) en toen deed hij nog steeds zo.

hansieb
                Moderator

OW gekke kerel noem je zelf dan hier ook siron… ik heet op beide fora’s hansieb om onduidelijkheden te voorkomen 🙂

Schoonmaken met remmenreiniger of andere troep. Je contactpunten enzo staan nog wel goed, niet losgeschoten ofzo?

JackNL
                  Topic starter

Ja maar Siron is kutnaam en ik gebruik JackNL bijna overal dus 🙂

Maarja ik denk dat ik wel een nieuwe carburateur probeer en ik heb trouwens electrische ontsteking dus daar is niks mis mee.

Kan er verder nog iets zijn behalve de caburateur ofzo?

lars1988
                    Bijdrager

misschien kop niet goed erop? dat je bijna geen compressie hebt.
                      loopt ie wel fijn zonder stotteren?

JackNL
                      Topic starter

Kop is er niet af geweest en hij heeft daarvoor altijd goed gereden, verder heeft hij een goede compressie.

Jacky
                        Bijdrager

hallo naamgenoot?:P Misschien stom maar je hebt de sproeier van de oude carb overgezet? En wat ik niet begrijp als je toch 2 13/13 carbs hebt waarom zou 1 dan niet passen:S?

JackNL
                          Topic starter

Ja ik heb de oude sproeier overgezet. En ik heb bij die nieuwe carburateur dat gele ding dat over je spruitstuk komt eruit gehaald en daarna een nieuwe erin gedaan en sinds toen paste hij niet meer.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.