Vespa-Ciao.NL
:: Brommer loopt langzamer dan zou moeten

Home Forums Techniek Opvoeren Brommer loopt langzamer dan zou moeten

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Nautika
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, heb al een tijdje een Citta en heb deze helemaal opgeknapt en gereviseerd.
      Ik ben van een CP blok recentelijk Overgestapt op een Elektrisch blok, omdat ik veel problemen kreeg met CP afstelling.
      Ook dit Elektrische blok helemaal gereviseerd.
      Nu vind ik dat mijn citta niet hard genoeg meer loopt met de setup die ik heb. volgens mij moet er veel meer uit kunnen komen.

Setup:

Elektrisch blok (opgeboord/Geveild)
      50CC Standaard
      13/13 @66
      Poulie 80 met groene malossie trekveertjes
      Leovince Circuit uitlaat
      Bromklok (als ik het goed heb?)
      Malossie luchtfilter

en mijn snelheid is 40 km/h

lijkt of mijn citta niet genoeg toeren maakt, maar al verschillende sproeiers geprobeerd(60/62/64), andere uitlaat (citty power) maar dit maakt geen verschil, alleen qua trekkracht merk je dat die minder wordt met andere afstelling.

iemand enig idee? of gewoon en 65CC er op gooien?
      verder heb ik wel enig idee van hoe dingen werken maar ben geen held op het gebied van tuning, dus alles hulp tips zijn welkom! alvast bedankt!

SuperSi
      Bijdrager

Hoi en welkom op het forum!

Met die setup is 40 km/u helemaal geen gekke snelheid hoor.
        Wel vind ik dat er een behoorlijk grote sproeier in je carb zit.
        Normaal zit je met malossi filter rond de 56/58. En met een 65cc in de buurt van de 66.
        Ik kan me ook niet echt voorstellen dat het heel lekker loopt.
        Stottert je brommer niet op topsnelheid?

Uit het blok wat je nu hebt zou ik dus niet heel veel meer verwachten.
        Wil je toch sneller zou ik inderdaad voor een 65cc gaan.

Nautika
        Topic starter

Oh oke, appart want met bijna precies de zelfde setup maar dan CP blok (13/13@64) liep ie zo’n 46 km/h, daar dat was wel een ander blok (ander carter/cilinder en kop)

Carter is wel maximaal uitgeveild en geboord, dan heb je toch wel een grotere sproeier nodig of niet ?

Nee geen gestoter of 4takten op top, zal een kleinere sproeier proberen, zie filmpjes en foto van bougie:
          [thumb=datas/thumbs/9775-img_20161213_124404.jpg]9775-img_20161213_124404.jpg[/thumb]
          Video 1
          Video 2

IJskonijn
          Bijdrager

Niet te ver gegaan met vijlen?

No replacement for displacement

Nautika
            Topic starter

Nee dat weet ik zeker, trekt geen valse lucht oid

zevenenergie
              Donateur

Beste Nautika,
                Je hebt met de foto van je bougie, heb je het bewijs geleverd. :thumb

Een bougie moet koffie bruin zijn.
                Koffie met melk wel te verstaan. (Ral 8000)
                Wat jij laat zien is zwart (Ral 9005) en dat duid op een te rijk mengsel. Je sproeier moet dus inderdaad kleiner.

Ik heb nog nooit met een mallosie filter gereden, dus ik weet niet welke maat je moet hebben.

SuperSi
                Bijdrager

En als je iets langer rijd op een recht stuk zonder al die drempels?

Nautika
                  Topic starter

Qua snelheid word het niet sneller dan op het filmje, maar ik ga sproeier 60 proberen

Edit:
                    60 maakt bijna geen verschil trekt iets minder en rijd 39 km/h

SuperSi
                    Bijdrager

probeer ook een poelie 90 als je die hebt.
                      Misschien is 80 te zwaar voor je setup en komt ie niet op toeren

Nautika
                      Topic starter

Heb gister poulie 70 er onder gehangen, maakt even veel toeren en rijd daardoor net wat harder (44/45), logisch maar iets sneller zou mogen, en harder optrekken is ook wel lekkerder

heb een 2de hands DR 41 op het oog, ik zal binnenkort de foto’tjes posten die ik toegestuurd heb gekregen.
                        dit is 55cc als ik het goed heb? denken jullie dat dit effectief genoeg zal zijn?

of is een nieuwe DMP 60CC voor 50 euro bij JMPB iets?
                        of meteen een nieuwe DR43 voor 75 bij JMPB?

ben benieuwd wat jullie vinden

Update:
                        [thumb=datas/thumbs/9775-1.jpg]9775-1.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/9775-2.jpg]9775-2.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/9775-3.jpg]9775-3.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/9775-4.jpg]9775-4.jpg[/thumb][thumb=datas/thumbs/9775-5.jpg]9775-5.jpg[/thumb]

zevenenergie
                        Donateur

Ik ga voor de DR43mm

Wilk1985
                          Moderator

Hoe dan ook DR43.

Veel power zowel met trekken als op top. Die DMP doet ook wat meer als de standaard cilinder hoor maar ik zou toch die 25 euro uitgeven.

joschi0815
                            Bijdrager

Ik denk dat er met het vijlen van de Blok iets Is mis gegaan… Bijvoorbeeld: mijn vespa boxer…. Brom klok, carburateur 12/12 met sproeier 49 en dgm originele brommer luchtfilter, Tecno City uitlaat, Elo Snor blok (C24) poelie 95 rijd zonder problemen 52kmh en 45kmh de heuvels omhoog

zevenenergie
                              Donateur

Wat moet er fout gegaan zijn dan?
                                Je kan altijd even in je inlaat blazen en zo vaststellen of hij niet lekt.
                                Wat de timing betreft kan het voor je top snelheid niet te ver gevijld zijn . Dat merk je namelijk alleen bij het optrekken.

Wat is nu je sproeier maat en hoe ziet je bougie er nu uit?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.