Vespa-Ciao.NL
:: Brommer kentekenbewijs gekregen voor een snorfiets

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Brommer kentekenbewijs gekregen voor een snorfiets

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sjaakster
    Topic starter

Na het schouwen en een weekje wachten lag mij een onaangename verrassing te wachten van de RDW. Wat bleek nou, ik had een kentekenbewijs voor een brommer gekregen terwijl ik toch echt in de veronderstelling was dat ik een snorfiets had.

Na een telefoontje met een dame van de RDW, van het zgn. Conversieteam, had ik afgesproken dat ik zo veel mogelijk bewijs op zou sturen over de snorfiets. Dus een kopietje van de verzekering, wat foto’s van m’n snorfiets en wellicht wat handige links van Internet die het verhaal van mijn foto’s zou moeten bevestigen.

Kopietje gemaakt, foto’s gemaakt. Het geen wat alleen nog ontbreekt is wat info van Internet.

Dus mijn vraag is eigenlijk, hoe toon ik het verschil aan tussen een snorfiets en een bromfiets?

Sjeesbeest
      Bijdrager

kun je alleen aan je type goedkeuring zien..

snorfiets heeft zoiets als S0000nl staan geloof ik met die S van snorfiets.

Als je de zoekfunctie gebruikt kun je vast meer vinden

Sjaakster
        Topic starter

Er moeten toch meer zichtbare verschillen zijn. Zoals achternaaf, wel of geen vario?

koopman53

de inlaat van je blok en je type goedkeuring

maar voor de rest niks. niet in je achterwiel teminste.

coda
            Donateur

D’r kan zoveel gerommeld zijn aan je brommer(weet niet hoe oud ie is),dus gewoon een brommer blok erop en een bromnaaf,en het is technisch al een brommer.
              Kijk dus naar je nummer op je balhoofd,niet achter je kap,als het begint met een S is het een snor.

Sjeesbeest
              Bijdrager

bij het “kenteken” kijken ze naar je framenummer, je type goedkeuring en eventueel je bloknummer. Als je brommer een type goedkeuring heeft voor brommer dan krijg je een geel kenteken, heb je een type goedkeuring voor een snorfiets dan krijg je een blauw kenteken.

Het zal ze een worst zijn of jij een bromblok onder je snorfiets heb hangen ze kijken alleen waarvoor hij destijds is toegelaten.

Ik heb een Citta snor (met kenteken al 🙂 ) maar heb er een anderblok onderhangen met een ander nummer dan mijn framenummer en het was geen probleem

klik hiero

Dit was de mijne voordat ie uitelkaar ging 🙂

coda
                Donateur

je bloknummer maakt geen drol uit nee,maar wel of er een S in je balhoofd staat.
                  Dinsdag wordt mijn ciao gekeurd,ik zei d’r zit geen blok op (simonini heeft geen nummer) is het goed als ik er een los blok bij laat zien?
                  Prima zeiden ze,geen probleem.
                  Maar of het een snor of brom is kijken ze dus naar de code op je frame.

Ties
                  Bijdrager

knaab
                    bij je balhoofd
                    S-0003 DAn ist een snorfiets!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.