Vespa-Ciao.NL
:: Brommer in ned kopen als je in belgie woont.

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Brommer in ned kopen als je in belgie woont.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Willem_s
    Topic starter

Ik zou graag een brommer kopen in nederland want hier in belgie is er een groot te kort aan vespa ciao’s! :boos
      drm wou ik weten als ik een brommer in ned kan kopen….
      in ned heb je een kenteken nodig in belgie niet (gva)
      maar kost dt geld om je brommer uit te schrijven in nederland?

ERIKJAN1984
      Donateur

zodra jij hem hier koopt, meot de brommer op jouw naam geschreven worden, dat kost 15 euro ongeveer.

Hoe het verder zit met de regels in belgie voor het invoeren enz. weet ik niet.

Willem_s
        Topic starter

Ok dus ik moet 15 euro betalen om hem dan uit te schrijven in nederland?
          in belgie moet ik dan naar politie gaan en dan krijg ik een attestje van verlies en moet ik naar piaggio dealer gaan en hij vraagt nieuwe papieren aan en dt kost rond 50 euro.

Leonardo
          Bijdrager

Uitschrijven in Nederland kost jou en de vorige eigenaar niets.
            Als je als Belg in Nederland een brommer koopt is dat inladen en weg ermee. De Nederlandse eigenaar moet wel de kentekenplaat verwijderen en deze samen met de benodigde papieren inleveren bij de RDW.
            Wel zou ik de vorige eigenaar vragen om een brief waarin hij verklaart dat hij de brommer aan jou verkocht heeft, met gegevens zoals merk,type en chassisnummer.
            Ik heb wel vaker brommers naar het buitenland laten gaan maar nog nooit moeilijkheden gehad. Hoe men in België de brommer moet aanmelden weet ik niet, ik neem aan gewoon verzekeren en rijden maar.

Willem_s
            Topic starter

Ok, bedankt maar hebben jullie bij je brommer geen europees gelijkvormigheidsattest? want dt volstaat al.

superindo
              Bijdrager

het kan wel maar dan moet je net als wanneer je een auto in belgie koopt het voertuig op nederlands kenteken zetten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.