Vespa-Ciao.NL
:: Brommer gaat schokken op top en valt still.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Brommer gaat schokken op top en valt still.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

DarkMagician6
    Topic starter

Beste mede-forumleden,

Ik heb er nu al ongeveer 400 km opzitten met mijn huidige blokje en ik loop de laatste tijd tegen een probleem aan.
      Als ik wat langer boven de 50 km/u rijd begint mijn Si opeens lichtjes te schokken en valt dan stil. Het lijkt net alsof dat alles niet meer goed ontsteekt en als hij dan bijna stil staat komen er ook nog wat flinke ploffen uit de uitlaat.

Als ik hem daarna even stil laat staan (1 minuutje) en ik start hem weer (wat gewoon zonder problemen gaat.) dan rijd hij ook gewoon weer als van-voren zonder vermogens verlies.

Hebben jullie enig idee waar dat dit aan kan liggen? Ik zelf zit te denken aan een te lagen hitte graad voor de bougie (is 6 op het moment.) of versleten bougie. Verder zat ik ook nog te denken aan een wat te kleine sproeier (is nu 60).

Dit is mijn setup:

41mm DR
      12/12 carb (60 sproeier)
      Polini luchtfilter (met origineel zeefje van snor filter erbij)
      7mm inlaat bewerkt naar 12mm
      Brom kruk
      Std cilinderkop
      Giannelli original power

Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij hier mee kunnen helpen!

Wilk1985
      Moderator

Ik denk dat je hittegraad wel in orde is,maar als je denk dat dat het is kan je het proberen toch.

Ik zou zelf eerder denken dat je benzinefilter verstopt zit of je slang klemt.

DarkMagician6
        Topic starter

Dan zal ik straks ook even naar de benzine slang en filter kijken. 😉

coda
          Donateur

Als ie erg hard afremt op de motor dan is het een warmloper, na een minuut starten ze dan wel weer ja.
            Die hittegraden maken allemaal geen donder uit op onze Vespa’s

DarkMagician6
            Topic starter

Dat erg hard afremmen heeft hij maar een keer gedaan. In andere gevallen begon hij gewoon te schokken en verloor hij vermogen totdat ik uiteindelijk stil kwam te staan.

Ik heb net even de carb eraf gehaald en schoongemaakt. Ik hoop dat dat het oplost en anders moet ik maar verder gaan zoeken. De benzine toevoer vanuit de tank is in ieder geval top. Ik sta nog steeds open voor suggesties en informatie voor als dit het niet opgelost heeft.

Florian
              Moderator

Wat voor ontsteking heb je eigenlijk?

Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn Citta. Ik rijd met berini ontsteking, heb nog geen zin gehad om er naar te kijken, maar ik verdenk een spoel en of de black box ervan.

Maar ik heb soort gelijke problemen ook gehad met een elektronische ontsteking. Toen was de CDI de boosdoener.

DarkMagician6
                Topic starter

Ik heb geen van beide, ik heb gewoon cp’s.
                  Ik heb het gevoel dat het probleem mogelijk opgelost is door de carb schoon te maken. Hij loop nu ook iets beter stationair. Maarja, ik ga morgen gewoon een test ritje maken om te kijken wat hij nu doet als ik hem wat meer benzine laat zuipen.

Owja, en Florian, ik ben tot nu toe nog heel erg te spreken over de cilinder. 😉

Florian
                  Moderator

Ja een vieze carburateur kan ook zulke symptomen veroorzaken inderdaad. Helaas heb ik al een paar keer tevergeefs de mijne schoongemaakt.

Maar goed, het ligt gewoon aan de kleine carburateurtjes en sproeiertjes. Met een sproeier 88 heb je geen last qua verstoppingen etc..:lol:D

Mooi dat je tevreden bent met de DR, ’t is erg fijn cilindertje;)

DarkMagician6
                    Topic starter

Ik wilde nog even laten weten dat het probleem is opgelost met het schoonmaken van de carb, hij rijd nu gewoon lekker op top zonder uitvallen/schokken en dergelijken.

Super bedankt voor de goed-in-de-richting-zittende tip Wilk1985! 😀

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.