:: Brommer gaat niet vooruit
-
hallo allemaal,
ik weet nog niet echt hoe dit alles werkt maar ik heb dus een probleem met mijn brommertje nl. hij gaat ten eerste moeilijk aan en ten tweede als ik gas geef gaat hij niet vooruit (hij blijft gewoon stil staan maar gaat wel in toeren) en als ik de gas hendel los valt hij uit. aan wat zou dit kunnen liggen? hij heeft vroeger wel goed gereden tot ik een ongeval heb gehad en ik er niet meer mee mocht rijden vanwege niet verzekerd te zijn(heeft dan een jaar buiten stilgestaan). dan had ik een andere piaggio ciao gekocht en die is enkele weken geleden voor mijn deur gestolen geweest. dus ik had besloten om mijn allereerste ciao terug op te knappen. ik en een vriend van mij hebben dan heel het motorblokje uitgekuisd enzovoort. hij heeft dan eventjes gereden maar trok niet op en deed redelijk hoge toeren maar hij reed tenminste. een week geleden was ik gezellig op weg naar het skateparkje en ik hoor ineens een zeer luid gebonk uit mijn cilinder en viel ineens stil. de dag nadien heb ik mijn andere zuigerveertjes erin gestoken en die waren vreselijk versleten en ik denk dat het daarom is dat mijn brommer nietmeer vooruit gaat maar ik wil wel eerst zeker zijn voordat ik er aan begin te sleutelen. hij maakt wel dat gebonk geluid nietmeer 😕
als je er nieuwe zuigerveren inzet moet je die wel inrijden, dat weet je hopelijk?
kijk eerst eens of je snaar wel een beetje strak staat, en of je koppeling goed aangrijpt.
is dit het niet, probeer dan eens je carburateur een beetje schoon te maken. eraf schroeven, open schroeven (vlotterbak enzo) en dan goed reinigen.
ja dat weet ik 🙂 maar ik weet wel niet hoelang 😕 mijn snaar hangt ook wel heel los maar hij grijpt wel nog redelijk goed.
en de carbu is onlangs juist schoon gemaakt geweest maar ik was nog is van plan om dit te doen terwijl ik mijn zuigerveertjes vervang 🙂
dank je voor je hulp 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.