:: Brommer draait niet goed stationair en trekt voor geen meter?
-
Hallo, nou ik ben dus nieuw hier en heb eigenlijk vrij weinig verstand van brommers. Ik heb al een paar maanden een Vespa Ciao, in de zomdervakantie heel nieuw motorblok en alles erin, en gewoon helemaal standaard. Nooit problemen mee gehad tot vorige week woensdag, hij starte goed en reed ook goed, maar opeens begon hij in te houden en te stotteren, hoe langer ik reed hoe erger het werd. Toen heb ik hem afgezet, even gekeken of ik iets kon vinden. Toen ik hem weer wilde starten deed hij het helemaal niet meer, liep even stationair maar zodra ik drop ging zitten, en hij dus moest trekken viel ie uit, na veel geprobeer heb ik hem aan gehouden en met veel afzetten kreeg ik er een beetje snelheid in maar zodra ik de berg op moest viel ie stil. Eerst dacht ik dat het met de kou te maken had. Maar nu het weer wat warmer is heb ik hem weer geprobeerd (eerder ook nog maar niet bepaald goede resultaten) en hij doet het nog niet, hij start wel maar hij valt heel snel uit en hij wil echt niet trekken of iets, ook doet het gas het niet bepaald goed, hij stotterd een beetje en opeens lijkt het alsof iets losschiet want dan maakt hij toeren wie een gek. Maar ook dan trekt hij niks, toen ik hem weer uitzette stonk het ook een beetje alsof iets verbrand was of aanliep…
Iemand enig idee wat het eventueel zou kunnen zijn, ik weet het, het is nou niet bepaald duidelijk enzo maar goed. Brommer is dus gewoon een standaard Vespa Ciao en deed het voorheen gewoon helemaal perfect totdat het koud werd.
Alvast bedankt, Groeten Sjoepeldie
MikeBijdrager
hmm ikd enk dat je een warmloper/vastlopertje hebt gehad.. je verliest nu dus de hele tijd de compressie
ik weet niet of er ander zijn met ander dingen wara je even naar zou meoten kijken.. maar anders zul je naar je cilinder/zuiger moeten gaan kijken
*edit
er schiet me inneens een veel simpeler op te lossen probleem binnen.. miss is je spreoier verstopt of eruit gevallen.. kijke r even naar dat zou makkelijker zijn dan het eerste wat ik berschreef haha
Oke bedankt, zal er zo eens naar gaan kijken, eerst de sproeier, en als dat het niet is de zuiger dan maar =)
Klinkt inderdaad gewoon als een verstopte sproeier. Gewoon even je carburateur eraf halen en helemaal schoon maken, sproeier eruit halen en goed doorblazen! Denk dat dit het probleem zal zijn!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.