Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Brommer doet nix meer!
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 2 maanden geleden door DonnY.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 december 2006 om 17:21 #224022
DonnY :
Nee, toen hij ut niet meer deed, heb ik dat gecontroleerd..
In eerste instantie vonkte hij niet.. maar nu blijkbaar wel.. cker niet goed gedaan vorige x.
>Hij vonkt dus.
>Benzine komt tot in carburateur, dus dat ook.
> compressie had hij ook.
:OIs je bougie ook nat?? dus dat hij bezine krijgt!
anders gooi wat bezine in je cilinderkop ( door het bougie gat )
en kijk wat hij dan doet,,, en maak je carb maar eens helemaal schoon den dat t daar aan licht!28 december 2006 om 17:35 #224025had ie compressie???
misschien even nieuwe pakkingen maar zou idd eerst een kijken of je bougie nat is zoniet dan je carbrateur schoonmaken
( uitelkaar halen, met de compressor schoonblazen, sproeier checken of ie niet verstopt zit, inelkaar zetten, monteren) kijken of bougie wel nat wordt.zoja kijken of ie onsteekt, ( door de bougie tegen de cilinderkop te hpuden en dan rennen als het goed is moet er een blauwe/paarse vonk onstaan)
hoop dat je hier iets aan hebt
28 december 2006 om 18:38 #224027Hij had compressie..
Dan zal ik dat met de bougi eens teste.
En carburateur nog eens schoon maken
Hij vonkte wel..
Dus zal wel s kijken.Dankje
29 december 2006 om 17:49 #224029Nou ik heb vanmiddag dus ff gewerkt 😛
Ik heb gedaan:
> Gekeke of de bougie nat was.. ; Dat was hij.
> Gekeke of hij vonkt.. ; dat deet hij.
> Contactpunte gesteld
> Carburateur met compressor schoongeblaze + sproeier
> Cilinder kop draf.. gekeke of zuigervere etc nog goed zate.. + pakkingen vervangen.Resultaat :
Ik rende hem aan.. Hij gaf teken van leven 🙂
Hij pruttelde 5sec ofzo.. en toen viel hij uit.
Nog es aangerend.. pruttelde 2sec en viel weer uit..
Daarna ging die weer niet meer aan !?29 december 2006 om 17:51 #224030heb je al eens een andere bougie geprobeerd?
29 december 2006 om 17:56 #224031Jep, Maar heeft niet geholpen.
29 december 2006 om 18:14 #224032anders moet je gewoon ff nieuwe contactpuntjes + condensator eropzetten, kost niet zoveel en wellicht helpt het
29 december 2006 om 18:23 #224033Kan het nog iets zijn ?
Anders ga ik morge ff langs winkel..29 december 2006 om 18:51 #224034welke kleur heeft je bougie want het lijkt erop dat je hem gewoon keihard verzuipt.
dus mss een te grote sproeier dat is zo nagekeken ipv de hele onsteking te vervangen.
en niet direct nieuwe contachtpuntjes (dan kun je net zogeod een nieuwe brommer kopen ) maar kijken of ze zijn ingebrand en zoja even lichtjes opschuren dan doet ie het ook vaak al.
het is en blijft knutselen.edit: trekt je tank niet vacuüm dat kan ook een oorzaak zijn dat ie gewoon niet genoeg benzine krijgt aangesleurd op top maar met 25km nog net genoeg om te blijven pruttelen en dan houdt het op
(spreek uit ervaring jammer genoeg)29 december 2006 om 18:54 #224035zou ook eens een andere condensator proberen.
29 december 2006 om 19:14 #224036Bougie Kleur is Donkerbruin.
Ik rij al un jaar met deze sproeier, dus dat zal t niet zijn denk ik 😛Weet niet of ze ingebrand zijn, Zal ik es goed moeten kijke.
Tank vacuüm, hoe voorkom je dit dan:P
Zou wel eens kunne !?Condensator kan je niet na meten, zoals ik al vroeG ?
Of hoe kom je der achter of die kapot is ?29 december 2006 om 19:51 #224037
!Japieoh!_!Ciao!Lijkt me niet dat die kapot is want hij vonkt wel gewoon goed toch ?
29 december 2006 om 20:09 #224038heb je het al eens zonder luchtfilter geprobeerd?
kan zijn dat die verstopt is of gewoon hartstikke vies.29 december 2006 om 20:26 #224039DonnY :
Vorige week.. was ik op weg naar school.
Op en gegeve moment.. begon mn brommer raar te doen, Hij ging steeds langzamer/harder..
Toen reed ik opeens nog maar 25 ofzo en het werd steeds minder.. tot ik stil stond en toen viel hij uit! Sins toen, heb ik hem niet meer aan gekrege;sGedaan >
Luchtfilter/Carburateur schoon gemaakt.
Bougie vervangen.
Andere bombine geprobeerd.
Gekeke of benzine slang niet knelde.Maar toch doet hij het nog niet..
Heb het blok inmiddels er onder uit, maar weet niet waar ik moet gaan beginne 😛Ja dus….
30 december 2006 om 23:12 #224059Ya, heb die toen schoon gemaakt..
Daar kan t tog niet aan ligge ?? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.