:: Brommer doet het niet!
-
ciao STopic starter
Hallo,
Ik heb een vespa ciao (cp blok) die het niet doet. Eerst deed hij het even toen ging die stuk na even zoeken bleek het de bobine te zijn. Nu had ik hem weg gezet en wil ik hem starten doet hij weer niks!! Nou weer andere bobine en nogsteets niks. Setup: alles standaard carb 10/7 sproeier 40 (36 geprobeerd) std uitlaat alles standaard dus haha. Cp’s staan goed en hij krijgt benzine en hij heeft goeie compressie ….. waar zou dit nou aan kunnen liggen
LAD78Bijdrager
Stekkertje nog wel heel die vanuit je blok komt naar de bobine?
Bougie kabel wel goed vast?
Bij het los halen van je bougie kabel altijd ff een stukje afknippen.
ciao STopic starter
Ja dat zit allenmaam goed!
Komt er wel een goede vonk uit je blok? Dit kun je makkelijk testen door aan de krukas te draaien en de laagspanningskabel tegen het carter aan te houden.
Zou het kunnen dat je deco kabel te strak zit? Ondanks dat je zelf al aangeeft dat je goede compressie hebt.
ciao STopic starter
Zit geen deco kabel op, en hoebedoel je? De bougie dop er af draaien en de boegie kabel tegen het carter aan? Of de dunne kabels die uit je blok komt en om de bobibe gaat?
Alvast bedankt!
Gr Ciao S
ritzeBijdrager
kabel van het blok testen:
zo kom je erachter of het blok uberhhaubt wel spanning afgeeft.
als dat zo is, kan je kijken of je boegie kabel een vonk geeft
je haalt dan de boegi uit de kop en houd die op een metaal deel van de brommer, als je dan hard aan je koppeling draait moet je een vonk kunnen zien, als dat niet het geval is moet je verder zoeken.
wat ik heel makkelijk vind: een dop 13 voor op de accu boor en dan kan je veel makkelijker testen.
cp`s moeten op 0.45 staan en als die vonkt tijdens het ronddraaien dan is waarschijnlijk je condensator defect.
dit is echt een geval van dingen structureel testen en uitsluiten
ciao STopic starter
Hij vonkt gewoon goed ik zal de spie maar eens gaan checken:(
UPDATE!!!
Hij werkt draad van de condensator beschadigd en een andere boegie.
Helaas weer een probleem hij loopt echt slecht helaas….. hoe zou dit kunnen?
Er zit nu oude benzine in zou het hier aan kunnen liggen?
Groetjes ciao S
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.