Vespa-Ciao.NL
:: Bromklok monteren

Home Forums Techniek Opvoeren Bromklok monteren

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

visser
    Topic starter

Kan ik een bromklok monteren op m’n Vespa Ciao snor om hem harder te laten lopen en hoef ik dan verder niks aan te passen?

En ik heb een 23.5mm uitlaatpoort op m’n cilinder en ik wil graag een snellere uitlaat erop zetten, maar dit past niet. Iemand suggesties?

Wim
      Bijdrager

Je hebt waarschijnlijk een snorblokje.
        Dus ook een kleinere inlaat met stalen bus
        Advies:
        Probeer een bromklok(achternaaf)
        Waarschijnlijk rijdt hij iets sneller.
        Hopelijk, want het vermogen van zo’n snorblokje, waarschijnlijk ook met kleine inlaat en stalen bus, in minimaal. Dan maar hopen dat hij de langere overbrenging trekt.
        Anders daarna toch een bromblokje er bij aanschaffen.
        Daarmee heb je meer mogelijkheden qua opvoeren wat betreft uitlaat en carburateur.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

zevenenergie
        Donateur

Er is ook nog een cilinder met een smal hemd te koop, dat past op de begrensde snorblokjes zoals jij waarschijnlijk hebt.
          https://www.jmpbonderdelen.nl/50cc-cilinder-citta-ciao-si-standaard-p10-1.html En die heeft een 22mm uitlaat aansluiting.
          Omdat jou blok elektronische ontsteking heeft en dat zijn dure blokjes tegenwoordig, kan je ook overwegen het blok te ontgrenzen (inlaat en cilinder opening groter maken.)
          Je kan dan een 43mm, of als je het blok uit kottert met een Malosi frees een 46mm cilinder monteren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.