Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Bromfiets/Snorfiets
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 6 maanden geleden door Vespaflappie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 september 2005 om 01:21 #169967
Nog iets wat ook geldt voor Auto’s e.d. :
Wat gaat men doen met de verzekeringsplicht? Stel je kiest eieren voor je geld en laat dan maar je hele verzameling kentekenen..
Dan zou het best eens kunnen dat er ook een verzekeringsplicht op zit. Daar laten ze tenminste al wel wat over doorschemeren. Net als bij een auto, op naam is verplicht verzekerd, tenzij geschorst. Enige alternatief zou dan schorsen zijn, maar dat kost je ook geld (68 euro), tenminste dat staat op de RDW site.Ik kwam daar tegen dat ze een verzamelaarsregeling hebben, waarin je (heel gul) na je vijfde brommer of zo (á 68 euro) geen schorsingsgeld meer hoeft te dokken.
Het omkeuren van motorfiets naar bromfiets zou 104 euro moeten kosten, dus zou ik er van uit moeten gaan dat een snor naar brom of andersom ongeveer hetzelfde zou kosten. Volgens mij moet je dan nog steeds aantonen kunnen dat er voor dat model de betreffende NL goedkeuring al is.
Kortom, als je iets meer info wilt om te kijken waar je aan toe bent, vind je iets meer info (helaas niet alles) op : http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/
:((:((:((:((:((:no:no:no:((:((:((:((:((
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 september 2005 om 18:28 #169969Tonni :
Ook is er (voor b.v. mijn geval) de mogelijkheid om via de leverancier/importeur te proberen te achterhalen of er voor het betreffende model ook een typegoedkeuring is afgegeven als brom. Is dat wel het geval (en dat kan niet missen bij een Ciao, die frame’s zijn allemaal hetzelfde) dan kan je met een verklaring van deze lev./imp. (zwart op wit natuurlijk) schijnbaar ook een brom kenteken aanvragen. Dit zou dan geen extra kosten of handelingen met zich mee moeten brengen…
Alleen, ik heb geen idee welk bouwjaar mijn schatje is, hopenlijk kan de lev./imp. dat nagaan..
Vandaag met Piaggio Benelux gebeld, en ook dit verhaal kan naar de prullenbak. Hij vroeg me zelfs of ik ook wist met wie ik gesproken van de RDW!! Dit soort regelingen bestaan volgens Piaggio niet, en zij willen en mogen daar dan ook geen verklaring van afgeven. Zowiezo al niet omdat ze nooit de garantie kunnen hebben/krijgen dat mijn brommer precies nog aan alle voorwaarden voldoet die er aan gesteld werden destijds.
Los daarvan kunnen ze nooit een vergelijking maken tussen de snor en de brom, omdat volgens hem er niet alleen naar het frame mag worden gekeken, maar de brommer dus in totaliteit word beoordeeld, en er dan te veel verschillen zijn (achternaaf, carter inlaat, uitlaat, volgens hem zelfs de cilinder.)
Blijft dus alleen theorethisch omkeuren over, maar volgens hem kan dat ook niet, omdat er geen ander NL nummer in een frame mag en kan worden geslagen… (ook vreemd want als je een oldtimer hebt zonder NL of een buitenlandse br. zonder NL dan kan het wel..)
Er zal dus niets anders opzitten als gewoon een snor kenteken aanvragen, alles weer een beetje standaard maken en het ding verkopen. Nieuw frame opscharrelen en weer overnieuw beginnen…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 september 2005 om 20:15 #169970je had ook nog met cycle shop gebeld of niet ? want ik was er bij namelijk.
hij zij dat men grote vriend belde maar hij wist niet helemaal wie je was 😛was jij dat ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 september 2005 om 21:34 #169971mijn god en dan zeueren als andere mensen met offtopic shit komen!
23 september 2005 om 06:40 #169973ties ik zeur niet als mensen offtopic gaan, dat doen de andere admins hier wel. ik vraag het me gewoon af dus.
tis mijn site waar bemoei jij je mee?
jij bent hier de gene die vaak offtopic gaat op de site46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel23 september 2005 om 07:48 #169974Dat komt gewoon omdat et irritant is…Maar beetje offtopic gaat et hoe dan ook toch wel en das niet zo erg:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.