Vespa-Ciao.NL
:: Bromfiets/Snorfiets

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Bromfiets/Snorfiets

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

FF vraagje, misschien dat iemand hier het ZEKER weet. (Ik weet best veel van die dingen, maar heb me hier nog nooit in verdiept)

Het nummer dat bij een Ciao op het balhoofd staat, samen met het NL goedkeuringslogo, geeft dat nummer ook het verschil aan tussen een bromfiets en een snorfiets??
      Alle frames die ik heb, zijn voorzien van (NL) K-0009. Behalve (kwam ik helaas kort geleden achter) mijn oranje Ciao. Daarbij is het balhoofdnummer (NL) S-0003.
      Nu heb ik dus een sterk vermoeden dat mijn schatje stiekum al die tijd een Snorfietsje is..

Deze vraag met het oog op de aankomende keuring, waarbij je dit nummer ook moet opgeven. Ik denk haast dat ik dan ook automatisch een snor plaatje en kenteken zal gaan krijgen…

Mocht mijn vermoeden juist zijn, dan maak ik m wel weer origineel en dan verkoop ik hem maar… Ik wil niet met dat ding op een fietspad rijden met 25 km/u.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Mavel
      Bijdrager

heej

jah als je een S der hebt staat is het een snorfiets een B of ee ander nummer(ff kwijt) is een bromframe.. dus je hebt een snorfiets das duidelijk en als ze de nummers na kijken krijg je dus een kentekenplaatje voor een snor.. een met 90 over het fietspad:P das bruud:):D

iaccaloco
        Bijdrager

Jah……..
          S is snorfiets, en K is brommer……..
          Algemeen bekend Tonni, beetje jammer……..;)

Boeit dat nou of je op ’n snorfiets met helm gaat rijden?

Je krijgt een blauwe snorfietskentekenplaat, en hoort dus idd. op ’t fietspad te gaan rijden……

Ik zou d’r totáál niet mee kunnen zitten, jij wel?

M’n Citta is toch ook een snorfiets?
          Ik heb de snor d’rafgeschoren, nu heb ik een fiets over…..

Gekheid, maar ’t boeit mij echt niet!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Vespaflappie
          Bijdrager

Tonni :
            FF vraagje, misschien dat iemand hier het ZEKER weet. (Ik weet best veel van die dingen, maar heb me hier nog nooit in verdiept)

Het nummer dat bij een Ciao op het balhoofd staat, samen met het NL goedkeuringslogo, geeft dat nummer ook het verschil aan tussen een bromfiets en een snorfiets??
            Alle frames die ik heb, zijn voorzien van (NL) K-0009. Behalve (kwam ik helaas kort geleden achter) mijn oranje Ciao. Daarbij is het balhoofdnummer (NL) S-0003.
            Nu heb ik dus een sterk vermoeden dat mijn schatje stiekum al die tijd een Snorfietsje is..

Deze vraag met het oog op de aankomende keuring, waarbij je dit nummer ook moet opgeven. Ik denk haast dat ik dan ook automatisch een snor plaatje en kenteken zal gaan krijgen…

Mocht mijn vermoeden juist zijn, dan maak ik m wel weer origineel en dan verkoop ik hem maar… Ik wil niet met dat ding op een fietspad rijden met 25 km/u.

Die is dan 100% zeker weten snorfiets…..Het enige nadeel is dat de meeste fietpaden er beroerd aan toe zijn…

Wel jammer dat nou juist DAT frame snor is…

Maxim
            Bijdrager

Mag je niet gewoon van een snorframe een bromframe maken en andersom?

Verzekering en oranje plaatje vervangen voor geel en helmpje op? Gaat dit niet zomaar?

Tonni
              Topic starter

Ik zal de RDW es bellen en vragen of ik er niet gewoon een brom kenteken voor kan aanvragen. Ze mogen m van mij wel keuren ook, mankeert toch niks aan. (Alleen blokkie ff vervangen voor ori. dan..)

En thx voor de reply’s , stom eigenlijk dat ik daar nog nooit naar gekeken heb.

Maxim
                Bijdrager

Tonni :
                  Ik zal de RDW es bellen en vragen of ik er niet gewoon een brom kenteken voor kan aanvragen. Ze mogen m van mij wel keuren ook, mankeert toch niks aan. (Alleen blokkie ff vervangen voor ori. dan..)

En thx voor de reply’s , stom eigenlijk dat ik daar nog nooit naar gekeken heb.

Als je hebt gebeld, laat dan even horen hoe dat zit? Ben super benieuwt!

Ties
                  Bijdrager

Maxim :
                    Mag je niet gewoon van een snorframe een bromframe maken en andersom?

Verzekering en oranje plaatje vervangen voor geel en helmpje op? Gaat dit niet zomaar?

van brom naar snor iig niet, dat geintje koste mij 120 euro:^)…

65 euro voor verkeerde stickers….en 55 euro voor geen helm.
                    dus denk eigenlijk ook niet dat je van een snorfiets een bromfiets moet maken. hoewel het frame niet verschilt mag een snorfiets(frame…) nou eenmaal maar 25… en wanneer jij dus 45 (of harder rijdt) met gele stickers en een helm is dat hoe dan ook “opgevoerd”….

denk ik zo..naja weet nix zeker…

Kay
                    Bijdrager

Waar zit dat nummer bij een mixframe??

yodipo
                      Bijdrager

Hoe zit het als je er geen (NL) K-0009 of (NL) S-0003 nummer in je balhoofd staat? Hoe ‘streng’ zijn ze eigenlijk bij de schouwing? En wat als je een (NL) K-0009 in je balhoofd hebt staan en je hem als snnor op kenteken wilt laten zetten. Aangeizen het voor mij puur hobby is en ik er toch vrijwel nooit op rijd?

Vespaflappie
                        Bijdrager

120 euro boete als ene juut je tegenkomt…De schouwer maakt et geen flikker uit; tis de juut die er moeite mee heeft;)

wienuh

hmmm, dan heb ik ook een probleem.. k heb er ook een s
                            staan.. ik wist niet bij het kopen dat ut wa boeide, want het
                            was een snor toenk hem kocht, ma had tog un ander blokkie
                            dus ik heb hem gewoon geel plaatje gegeven en als brom verzekerd..

Tonni
                            Topic starter

Ik heb het een en ander bij de RDW proberen uit te zoeken. Een hele hoop gelul, maar het komt er op neer:

Als je een snor frame hebt en je zou een aanvraag doen voor een brom (moedwillig of omdat je het niet wist), dan word dat gewoon afgewezen, ze hebben blijkbaar aan alleen een framenummer al genoeg om dat te kunnen nagaan.

Er komt (of is, dat wist die pipo niet eens) de mogelijkheid om je snor naar brom of brom naar snor om te keuren, maar dan moet ie wel echt gekeurd worden bij de RDW. Kosten zijn (nog) niet bekend…

Ook is er (voor b.v. mijn geval) de mogelijkheid om via de leverancier/importeur te proberen te achterhalen of er voor het betreffende model ook een typegoedkeuring is afgegeven als brom. Is dat wel het geval (en dat kan niet missen bij een Ciao, die frame’s zijn allemaal hetzelfde) dan kan je met een verklaring van deze lev./imp. (zwart op wit natuurlijk) schijnbaar ook een brom kenteken aanvragen. Dit zou dan geen extra kosten of handelingen met zich mee moeten brengen…

Alleen, ik heb geen idee welk bouwjaar mijn schatje is, hopenlijk kan de lev./imp. dat nagaan..

Dan nog iets anders, misschien interessant voor de verzamelaars onder ons.
                              Je hebt echt maar tot 1 jan. 2007 de tijd om je brommers/snorfietsen te laten kentekenen. Hou daar dus rekening mee als je nog een zooitje plofjes in onderdelen hebt liggen!!!

Ik vroeg : wat als ik een van mijn uit elkaar liggende brommers b.v. pas in 2008 of zo in elkaar heb en hem ook dan op kenteken wil, hoe gaat dat dan? Blijkt dus dat als je na 1 jan. 2007 nog een brom/snor op kenteken moet hebben, dat ie dan echt voor een keuring moet bij de RDW.
                              Dus ik zeg: als ik nou met die frame’s onder de arm heen ga om ze te laten schouwen en er dan alvest een kenteken voor neem?

Dat mocht dus niet volgens deze pipo. Ondanks dat ze in principe alleen maar naar je nummers gaan kijken en deze noteren, moet je schijnbaar toch een hele brommer aanbieden voor keuring!!

Ik vind dit echt heel vaag en ronduit achterlijk. Je zou toch zelf moeten weten wanneer je je brommer op kenteken zet? Het is dus zo geregeld dat je min of meer verplicht bent om alle brommers in elkaar te bouwen en ze te kentekenen, omdat het anders straks een nog duurdere aangelegenheid word.
                              Ook de frame’s alvast laten registreren kan niet!

Dit alles versterkt mijn vermoeden alleen maar dat het straks de bedoeling is om een soort van wegenbelasting in te voeren…
                              En je zou er dan maar een stuk of vijf hebben staan…
                              Kost je dan 5×60=300 euro voor kentekens, en dan staan ze op je naam, en kan je misschien straks ook 5x belasting gaan dokken??

Maxim
                              Bijdrager

Tonni :
                                Je hebt echt maar tot 1 jan. 2007 de tijd om je brommers/snorfietsen te laten kentekenen. Hou daar dus rekening mee als je nog een zooitje plofjes in onderdelen hebt liggen!!!

Ik vroeg : wat als ik een van mijn uit elkaar liggende brommers b.v. pas in 2008 of zo in elkaar heb en hem ook dan op kenteken wil, hoe gaat dat dan? Blijkt dus dat als je na 1 jan. 2007 nog een brom/snor op kenteken moet hebben, dat ie dan echt voor een keuring moet bij de RDW.
                                Dus ik zeg: als ik nou met die frame’s onder de arm heen ga om ze te laten schouwen en er dan alvest een kenteken voor neem?

Dat mocht dus niet volgens deze pipo. Ondanks dat ze in principe alleen maar naar je nummers gaan kijken en deze noteren, moet je schijnbaar toch een hele brommer aanbieden voor keuring!!

Ik vind dit echt heel vaag en ronduit achterlijk. Je zou toch zelf moeten weten wanneer je je brommer op kenteken zet? Het is dus zo geregeld dat je min of meer verplicht bent om alle brommers in elkaar te bouwen en ze te kentekenen, omdat het anders straks een nog duurdere aangelegenheid word.

Dit alles versterkt mijn vermoeden alleen maar dat het straks de bedoeling is om een soort van wegenbelasting in te voeren…
                                Kost je dan 5×60=300 euro voor kentekens, en dan staan ze op je naam, en kan je misschien straks ook 5x belasting gaan dokken??

Jeezus, een beetje aan je brommertje knutselen zit er dus ook al niet meer in? Tjonge, dan zullen er veel frames op de sloop belanden..

iaccaloco
                                Bijdrager

Tonni :

Er komt (of is, dat wist die pipo niet eens) de mogelijkheid om je snor naar brom of brom naar snor om te keuren, maar dan moet ie wel echt gekeurd worden bij de RDW. Kosten zijn (nog) niet bekend…

Ton, de kosten zijn zover ik weet wél degelijk bekend……

Ga maar ’s kijken op http://WWW.ISHETGEENPLAATJE.NL.

Het gaat als ’t goed is dan net zoveel kosten als bijv. een buitenlandse motorfiets op kenteken krijgen…

En wat betreft het laatste, ik heb hier aan de schouwer gevraagd of ’t noodzakelijk was dat je bijv. een “rolling frame” moet laten schouwen.

Volgens hém maakt ’t nix uit….

En laten we wel wezen, de schouwer(en uiteraard ook de RDW) bepaalt toch of je brommertje “kentekenwaardig” is?

Wat ik bedoel te zeggen is: de schouwer ziet dat ding, de RDW niet, als je als schouwer dus dat ding bekijkt, en ziet of er iig. niet met ’t VIN is gerommeld wordt ie, mits uiteraard NLkeuring is afgegeven gewoon goedgekeurd en krijg je een kenteken, volgens het bedrijf bij mij in de buurt die schouwingen verricht.

Dus ik zou als ik jou was dan tóch maar al je frames laten chekke, en ’t sowieso ff navragen bij een paar zaken in je hood.

Enneh, v.w.b. de wegenbelasting….

Dát was ’t eerste wat ik zei toen er sprake was dat er een kentekening zou gaan plaatsvinden voor brommertjes…..

Enn…..

WÉDDEN DAT WE STRAX ÒÒK EEN JAARLIJKS TERUGKERENDE APK-KEURING GAAN KRIJGEN!?

Kejje vergíf op innemen….

Kortom, onder het mom van “brommerdiefstallen terugdringen” wordt ons gewoon weer een héle grote berg geld uit de zak geklopt, of je nou wil of niet, BETALEN ZAL JE!!! 🙁

Klerelijers daar in DenHaag……! :@

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.