Vespa-Ciao.NL
:: Bromfiets schouwing

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Bromfiets schouwing

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Baz
    Bijdrager

Jacky :
      en als je geen balhoofdnummer hebt(A)

Niet elke ciao heeft ze goedkeurings nummer op ze balhoofd de nieuwere heeft et achter de rechter zijkap zitten bij je achterwiel.

enne het is echt achtelijk dat nieuwe kenteken :S ff snel een brommertje bij een omaatje voor weinig halen zal ook wel tot het verleden horen :S dan moet je meteen 80 euro aan kenteken betalen en na september moet je het dubbele betalen! :O

LJ
      Bijdrager

de vorige eigenaar van mijn brommer heeft hem overgespoten dus waarschijnlijk ook over het typegoedkeuringsnummer. Ik heb al een beetje bij het balhoofd weggeschuurd maar ik kan het nummer echt niet vinden. staat het onder de plek van het ”stuurslot” of erboven? ik moet dit nummer echt vinden anders krijg ik hem niet geschouwd.

Baz
        Bijdrager

Heb je een nieuwer type ciao of oud? want de nieuwere hebben het rechts onder de kap staan bij je achter wiel. iets met NL-L-0030 zoiets.
          en het staat er niet op gedrukt hets is er ingedrukt.

LJ
          Bijdrager

Ik heb net ook onder de rechter zijkap gekeken maar daar zie ik alleen mijn framenummer staan:S ik snap er niks meer van:(

Jacky
            Bijdrager

heb inderdaad niew type ciao, ma 1 plaat is met het framenummer daaar onder t fliegwiel een met vanalles erop en zilvere
              maar toen k daar de rotzooi vanafveegde ginge de letters ook af.

Sjeesbeest
              Bijdrager

Sorry dat ik hier mijn vraag ook stel, maar ik heb gezocht op dit forum naar mijn “probleem” maar kon er geen 1 vinden. Omdat er ook al onzettend veel topics over dit onderwerp zijn, en geen nieuwe wilde openen vond ik dit topic aardig in de buurt komen 🙂

Mijn vraag/opmerking/probleem:

ik heb een tijdje terug een 2e Citta erbij gekocht en heb m vanaaf uitelkaar gehaald, het framenummer staat niet als gestolen gemeld maar ik kwam een vreemd ogende typegoedkeuring tegen die je op het fototje kunt zien. Bij mijn eerste Citta zit dus gewoon een net kringeltje om “NL” en bij deze dus niet, zou dit een probleem kunnen opleveren voor het kenteken? Het is een oud type Citta, maar framenummer begint wel met 053*XXXXXX*

hansieb
                Topic starter

Die is zo getikt als een kromme banaan :pest nog niet zo erg als Fredzz zijn frame daar staan 4 nummertjes in 😀

Trouwens zit er wel zon sticker op, ik heb op mijn cittaframe ZAPC0000000034388 zoiets ofzo en op een sticker staat bij mij het nl goedkeuringsnummer.

Maarja daar kan je dus geen fck mee.

Sjeesbeest
                  Bijdrager

Getikt leek mij dit ook al 😀 maar diegene moet wel een zeer vaste hand hebben gehad om zo’n mooi 1 te slaan op een las van het balhoofd 8)

Stickers zitten hier niet meer op, ik ben gaan schuren en ben al 4 laklagen tegen gekomen 😕

Heeft Fredzz wel een kenteken op zijn Citta/Ciao gekregen dan? :con

Want gezien het typegoedkeurings plaatie zou die van mij wel een snorfiets zijn ivm die R0012
                    is dit een oud keuringsnummer? In die eerste Citta van mij staat S0001.

**edit**

Ik heb met een fijn schuurpapiertje alle laklagen verwijderd, en de orginele kleur was dus rood.

Er is dus bij produktie/aankoop pas een goedkeuring aangebracht 😕 nadat de Citta gespoten is.

Tot deze conclusie ben ik gekomen omdat onder de rode laag de primer laag zit, het framenummer is net zo diep ingeslagen IN de rode lak als het goedkeuringsnummer

zie foto:

**einde edit**

hansieb
                    Topic starter

Het ziet er zo getikt uit als het weet niet wat.

Heb al verschillende genaaide frames gezien : die van fred waar 4 nummer in staan op het balhoofd, de jouwe, nog hier 1 op het forum, en 1 van een maat.

Conclusie volgens mij kan je er geen fck mee en op citta’s valt het framenummer altijd zwaar snel te checken.

Nummers moeten ook recht staan dat is bij deze niet zo.

Sjeesbeest
                      Bijdrager

Het framenummer is 100% recht en orgineel nederlands. Zijn er nog meer plaatsen waar een “orginele” nl goedkeuring kan zitten?

foto van framenummer:

November Rain
                        Bijdrager

hey er zit een gat in je foto :O

nee alleen op het blok staat nog een bloknummer… maar dat is niet eens echt van belang bij de schouwing…

want met speedengine kun je hem ook laten shcouwen

danny
                          Bijdrager

ja achter bij kap daar kan ook nl goedkeurings nummer zitten sticker is dat

Sjeesbeest
                            Bijdrager

November Rain :
                              nee alleen op het blok staat nog een bloknummer… maar dat is niet eens echt van belang bij de schouwing…

Dat blok ligt al op de vuilnisbult 🙂 ….. dit was geheel vastgelopen kon zelfs de zuiger niet meer uit de cylinder krijgen (heb ik later op het werk gedaan met een hydrolische-pers, nadat ik de drijfstang had door geslepen 😛 ) …..

Ik denk dat ik m toch ga klaarmaken en laat schouwen, en dan kijken wat ze zeggen.

November Rain
                              Bijdrager

en ontsteking en al. en carters… waarom heb je dat weggedaan geef de volgende keer maar aan mij 😛

trouwens die band eej die ik van jou had gekocht hahah ik weet niet hoe jij het hebt gedaan 😛 maar ik hde binnenband doormidden geslepen en er daarna uitgehaald haha.

Sjeesbeest
                                Bijdrager

November Rain :
                                  en ontsteking en al. en carters… waarom heb je dat weggedaan geef de volgende keer maar aan mij 😛

trouwens die band eej die ik van jou had gekocht hahah ik weet niet hoe jij het hebt gedaan 😛 maar ik hde binnenband doormidden geslepen en er daarna uitgehaald haha.

Jip het hele blokkie ligt in de prullebak (heb er nu nog 7 liggen)

Enne je hebt geen band van me gekocht !!! …….. wel een velgje 🙂 en d’r zat toevallig een band op. Is er iets mis met het velgje dan? Want die had ik extra op mijn citta gezet om te kijken of die daadwerkelijk nog recht was …… die band zag er niet zo denderend meer uit en was ook lek……

teringwerk dat kaal schuren met zoveel laklagen :boos

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.